2019-05-03, 11:14
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det verkar dock finnas det för både Guldfisken och nu även Elisabeth ”Håret” Höglund som sitter under palmerna i Spanien sippande på paraplydrinkar och knåpar på sin bok om tragedin i Bjärred. Även hon har fått insiderinfo från polisens chefsjurist:

https://elisabethoglund.se/blogg/forundersokningen-om-morden-i-bjarred-lades-ner-idag-nya-uppgifter-om-de-bestialiska-morden/

Det handlar om en ytterst potent kvinna, mitt i sitt skrivande av boken som kommer att avslöja den stora mörkläggningen i Bjärred;

så lyckas mästerdetektiven Håret Höglund även lösa självaste Palmemordet!

https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-misstankte-palmemordaren-christer-pettersson-hade-en-magnum-revolver-hangande-i -sin-egen-hall/

Så visst måste vi acceptera att chefsjuristen Ann-Charlotte Anevski hjälper såna mästerdetektiver som Guldfisken och Håret Höglund när dom löser dessa kriminalgåtor som polisen om och om igen går bet på!
Höglund har inte haft minsta lilla häst i stallet på väldigt väldigt länge. Ska bli spännande att läsa den där boken, då lär alla mina farhågor om dennas bristande sinnesnärvaro bekräftas. Palmemordet verkar hon ha löst också.

Vad gäller föräldrarnas gemensamma mord på barnen, och gemensamma beslut om detta, så är det bekräftat via polisen. Så jag vet inte varför någon överhuvudtaget tvivlar på det. Vilket myndighetsförakt det finns hos vissa skribenter här. Mörkläggning. Hahaha!
Citera
2019-05-03, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Åsa Graafs samröre med scientologerna var på löpsedlarna redan för 25 år sedan. Likaså hennes sambo. De är officiella scientologer. De bor ett stenkast från Lomma. Vem skulle anlita henne så sent som 2015? Jo, polisen, räddningstjänsten och Lomma kommun - tillsammans. Föräldrarna i Bjärred var bevisligen hjärntvättade och scientologin är lika dåligt alternativ som något annat.

Du jobbar 24:7 i tråden och visar tecken på utbrändhet. Håller med Solglittrets bedömning om dina insatser och tillkortakommanden.

Gillbergs föreläsning kan du lyssna på själv på youtube. Du kan ju googla.

Sen får du helt enkelt ta till dig att polisen kunde ha maskat betydligt mindre i sin FUP utan att nudda tanken på sekretessbrott. Du får kolla upp dina källor bättre och återkomma.

Det har funnits några kloka skribenter som tidigare i tråden drog rätt hårt i olika Sc-tampar, men eftersom alla slutade med loose ends släpptes spåret.

Det vore ju inte den första familjen som söker sig ut bland häxdoktorer och new age när de inte upplever att de får det stöd och den hjälp som de vill av samhällsinstitutionerna, så spåret var inte alls orimligt - bara dött.

Själv hade jag gillat om man hade kunnat beslå Sc med samröre med denna familj eftersom det skulle vara dödsstöten för sekten i Sverige. Ungefär som med de extrema läkare inom sjukvården som gjort det till sin livsuppgift att mot vetenskap och beprövad erfarenhet kränka och motarbeta en hel patientgrupp. Och för all del, de enskilda individerna som överdriver ME-diagnosens prognos.

Det är alltid av ondo och till skada att ge sig ut i extremerna, det är dock oförenligt med god etisk och professionell omvårdnad att göra det som hälso- och sjukvårdspersonal. Några rötägg bland de läkare som gått på som hårdast kommer sannolikt att straffas för det vad det lider.
Citera
2019-05-03, 11:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Åsa Graafs samröre med scientologerna var på löpsedlarna redan för 25 år sedan. Likaså hennes sambo. De är officiella scientologer. De bor ett stenkast från Lomma. Vem skulle anlita henne så sent som 2015? Jo, polisen, räddningstjänsten och Lomma kommun - tillsammans. Föräldrarna i Bjärred var bevisligen hjärntvättade och scientologin är lika dåligt alternativ som något annat.

Du jobbar 24:7 i tråden och visar tecken på utbrändhet. Håller med Solglittrets bedömning om dina insatser och tillkortakommanden.

Gillbergs föreläsning kan du lyssna på själv på youtube. Du kan ju googla.

Sen får du helt enkelt ta till dig att polisen kunde ha maskat betydligt mindre i sin FUP utan att nudda tanken på sekretessbrott. Du får kolla upp dina källor bättre och återkomma.

Finns inte minsta tecken på burnout - hjärndimman har inte lagt sig över mig till ditt stora förtret.
Måtte vara svårmodigt så mycket som närvaron upprepas. Det kan inte bero på att jag ifrågasätter er?
Dubbelkollar påstående och ser att det finns förvanskning i propagandan som du gjorde med Gillberg.

Så sluta snyfta nu, du får leva med närvaron. Jag jobbar parallellt via datorn så jag har inga problem att skriva serru.

Hur mycket du än skriver om Graaf så har du ingen aning om nån kontakt - mer än att du sett en offentlig dag i Lomma - arrangerad av räddningstjänst, polis och Lomma kommun.
Där Sc hållit föreläsning om droger.

På samma sätt som de infiltrerat sig i de 65 kommuner jag nämnt.
Citera
2019-05-03, 12:00
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Det har funnits några kloka skribenter som tidigare i tråden drog rätt hårt i olika Sc-tampar, men eftersom alla slutade med loose ends släpptes spåret.

Det vore ju inte den första familjen som söker sig ut bland häxdoktorer och new age när de inte upplever att de får det stöd och den hjälp som de vill av samhällsinstitutionerna, så spåret var inte alls orimligt - bara dött.

Själv hade jag gillat om man hade kunnat beslå Sc med samröre med denna familj eftersom det skulle vara dödsstöten för sekten i Sverige. Ungefär som med de extrema läkare inom sjukvården som gjort det till sin livsuppgift att mot vetenskap och beprövad erfarenhet kränka och motarbeta en hel patientgrupp. Och för all del, de enskilda individerna som överdriver ME-diagnosens prognos.

Det är alltid av ondo och till skada att ge sig ut i extremerna, det är dock oförenligt med god etisk och professionell omvårdnad att göra det som hälso- och sjukvårdspersonal. Några rötägg bland de läkare som gått på som hårdast kommer sannolikt att straffas för det vad det lider.
Håller med dig där. Det ska bli väldigt intressant om någon kan få fram riktig fakta om vilka personer familjen har träffat på och som kan ha påverkat det hemska beslutet att utplåna familjen.
Det är det som är intressant. För det är så oerhört svårt att förstå hur det kunde ske.

Jag är väldigt nyfiken på om familjen har stött på en viss barnläkare i VGR som har sett till sin livsuppgift att försvåra och förhindra att god vård ska finnas för patienter som har den sjukdom som flickorna led av. Kan anhöriga ha påverkats av den läkaren? Därav att familjen isolerade sig från sin släkt.

Jag vet att berörda läkare nyss kontaktat en familj som har ett ME-sjukt barn. Genom att maila och utge sig för att vara barnläkare och rekommendera lightning process. Ren kvacksalveri.
Det som dock är intressant är att det är en släkting till läkaren som håller i det. Och att läkaren har andelar i ligthning process företaget. Dvs tjänar pengar på att propagera för det. Mkt intressant.
Berörda läkare är nu anmäld av familjen. Vilket är bra. Den här familjen orkade stå emot.
Politiker i VGR håller nu på att gå igenom den skada barnläkaren har åstadkommit inom sjukvården med sin mycket intensiv lobbyverksamhet. (Har själv haft mailkontakt med politikerna.)

Tänk vilken skada en sådan läkare kan göra om en redan skör familj kommer i kontakt med hen.
Senast redigerad av Lillamig72 2019-05-03 kl. 12:50.
Citera
2019-05-03, 12:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan

Ja, det hade varit intressant - men att dra långa växlar med vetskapen om att Sc infiltrerar sig exakt överallt i kommuner och skolor för att få föreläsa om droger är långsökt.

Med tanke på deras sekteriska beteende och desperata med sjukt barn vore det hög risk att de hamnat i klorna på dem.

Det får dock finnas en gräns beträffande assocciationsbanorna.. det finns nämligen risk för mer skada än nytta i det gränslösa. Har barnvakten i åtanke.

Bor man granne med en sådan är det tydligen fara å färde att man klassas likadan. Får nog kolla runt i grannskapet vad de är för löst folk.
Det påminner om nåt jag skrattade åt i tråden när flashback rockar loss i analyserna.
Cecilians:
"Om nåt händer mig och jag blir ett ämne på Flashback så hoppas jag verkligen inte att folk går på vad jag gillat för sidor på Facebook för i så fall är jag både flata, bög och cancersjuk."
Senast redigerad av develi 2019-05-03 kl. 12:22.
Citera
2019-05-03, 12:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du förstår fortfarande inte - i mitt yrke spelar jag vanligen in alla samtal från okända nummer för att kunna journalföra när jag har tid.
AC A måste naturligtvis bekräfta det hon sa 8/2 för hon kan ju faktiskt inte veta om jag har det inspelat, eller hur. Tvivlar på att en chefsjurist skulle drista sig till att tvärljuga om något som då lätt skulle kunna bevisas på en inspelning.
Hon framstod som mycket korrekt och hederlig. Kan aldrig tänka mig att hon skulle förneka vad hon sa och hon borde ju därför inte heller ha några som helst problem att bekräfta uppgifterna igen.
Om du nu spelade in samtalet - varför ändrar du till en helt annan titel när du är så tvärsäker på vad hon sa och "vidfasthåller" det?

Det är exklusiv information du påstår dig fått och därmed icke överensstämmande med vad som ska falla under sekretess enligt ACA själv i inledningen av FUP.

Du blev "paff", "chockad" samt "förvånad" över informationen. Du skriver tidigare att det du fick veta inte framkommit via pressträffen.

Nåt som du däremot försöker göra gällande nu när du krumbuktar. Du måtte väl kunna läsa dina egna ord och inse att du talar emot dig själv?
Citat:
Nu vet vi att Hanna är mördad, att barnen mördats av endast en person. Det var uppgifter som ”man inte ville gå in på under PT”. Hade man gjort det och beskrivit att det villan i Bjärred återfanns tre mordoffer, var och en mördad av en ensam gärningsman, då hade sannolikt frågorna om varför två gärningsmän var misstänkte haglat.
Citat:
Du förstår verkligen inte,.
Det är inte ett sekretessbrott att förtydliga de uppgifter som någon uppger sig inte förstått men som faktiskt framkom vid PT.
Citat:
A**-Ch*rlott Arn**wski ringde plötsligt upp mig på min mobil vid 16-tiden fredag 8/2. Jag var helt oförberedd, var utomhus.
Hon presenterade sig med namn och titel åklagare i Bjärredmålet. (ja jag vidhåller det) och nämnde att jag hade skickat in ett mail med två frågor. Jag bekräftade detta varvid hon svarade att den första frågan kunde besvaras med att det fanns tre mordoffer i villan i Bjärred. Jag frågade om det betydde att H var mördad vilket hon bekräftade.
På den andra frågan svarade hon att ”såvitt forensiska fynd visat var det endast en förälder som dödade bägge barnen”.

Jag var rätt paff över information, nämnde lite om mina personliga anknytningar till fallet, något som jag också skrivit i mailen
Ett samtal som tog 7-8 minuter och lämnade mig både förvånad och rätt chockad.
Senast redigerad av develi 2019-05-03 kl. 13:00.
Citera
2019-05-03, 13:09
Medlem
Citat:
Herregud människa, vad pratar du om. Fynd från barnens obduktion? Vad är det du saknar mer än vett?

Men lilla vän, lugna ner dig lite nu. Vad tror du att forensiska bevis är för något? Det är resultat från obduktionerna av de döda barnens kroppar. Jag förstår inte att du reagerar på något som har diskuterats och ständigt lyfts fram i tråden? Tror du att Håret Höglund kommer att kunna låta bli att skriva om dom forensiska fynd som man hittat vid obduktion av barnen? Varför uppstod din upprördhet precis nu och inte tidigare när Solglittret hänvisat till dessa fynd? Trodde du att forensiska fynd var något man kunde läsa sig till genom att titta i offrets handflata?

Citat:
Du ljuger!
A-C A titulerade sig i telefonen "ansvarig åklagare i Bjärredmålet" när hon ringde upp.
Hon uppgav att hon kommer att avsluta utredningen nuvarande vecka och att hon är den som tar ställning till sekretessprövning av FUP.

Hon uppgav att det fanns tre mordoffer i villan
Att de forensiska fynden talade för att endast person mördat barnen.
Hon uppgav att en person suiciderat i familjen, fadern.

Citat:
Nej det är polisen inte säker på, tvärtom.
Det finns inga forensiska fynd att två personer deltagit vid morden på barnen.
Endast utfört av en ensam gärningsman.

Citat:
För att forsätta med slutledningen. Just pga av det fetade ovan är den slutsats som A-C A också bekräftade i telefon - endast en ensam gärningsman har mördat bägge barnen - helt uppenbar.
Hade det funnits bevis för två gärningsmän vid dessa mord hade det inte rått någon tvekan om att både O och H varit delaktiga.

Därav utredarnas behov att analysera äktheten i dokument om erkännande. Det fanns inga forensiska bevis på annat än att en person ensam mördat barnen.

Citat:
Men då skulle polisen haft belägg och bevis på två handgripliga mördare - och inte behövt sitta och analysera underskrifter, fingeravtryck på brev och om någon skrivit under ett tomt papper innan texten trycktes dit.
Då hade det varit enkelt - två föräldrar mördade handgripligen tillsammans sina barn.

Nu var det inte så enkelt. Nu visade forensiska analyser att bara en utfört barnamorden.
Då behöver man analysera annat. Det hade man aldrig behövt göra - eller räkna upp att man lagt krut på det - om det bevisligen funnits två aktörer som begått morden på barnen.

Exakt de uppgifter som polisen också presenterade på PT. Och som A C A bekräftade.
Det var inga nya uppgifter som hon uppgav i form av sifferantal: tre mordoffer och en handgriplig förövare vid morden på barnen.
Det var de fakta polisen också, med fler ord, uppgav på PT. Även H var strypmördad och att man behövde analysera andra saker för att komma fram till att ”allt talar” för att de gemensam beslutat, valt och planerat familjeutplåning,

Det här är sunt förnuft och självklar logik. Förstår man inte det då är det faktiskt bortkastat tid att diskutera mer här. Som Stenmark sa. ”Int’ lätt att förklara för nån som int begrip”

I den ena vågskålen ligger en mördad förälder och två barn brutalt mördade av antingen den ene eller andre föräldern.
Om O handgripligen mördat alla tre blir denna vågskål väldigt tung.

Därför vore det mycket intressant att få reda på vad som kan ligga i den andra vågskålen och vara så enormt tungt att det uppväger alla forensiska fynd och dessutom uppväger det faktum att det historiskt sett under liknande omständigheter alltid är mannen i familjen som ligger bakom mord på kvinnan och barnen varefter mannen tagit sitt liv. En ensam manlig familjefar som tappat det.

Solen skiner, det är vår och fredag, snart sommartid. Jag tänker i möjligaste mån rikta mitt intresse åt levande, tredimensionella medmänniskor framöver och göra så gott jag kan för att förbättra deras tillvaro och min egen. Fallet och tråden har varit gripande, men det är dags att släppa greppet nu - i vart fall greppet tråden haft.

Citat:
Du slingrar dig! Undviker medvetet frågan.
Hur kan detta vara ditt svar på frågan hur kvävningsmord kan göra offret medvetslöst på några sekunder?

I Bjärred har ett barn dött av kvävning - det tar inte några sekunder innan barnet är medvetslöst och det innebär en dödskamp om barnet som här är odrogat. För både den andra flickan och Hanna har framkommit misstankar om kvävningsinslag vid morden.

Det betyder att det finns stor risk att alla tre utsats för kvävning och därmed upplevt en långdragen dödskamp.

Nej, forensiska fynd har visat att endast en förälder mördat bägge barnen. Precis som endast en person mördat H.
Citera
2019-05-03, 13:18
Medlem
Citat:
Jag hade skickat 8 frågor på mail efter samtal med polisens presstalesman Eva G*n W*stford i januari. Fick en bekräftelse om mottaget mail från Polisen Syd, men hörde inget mer.
Därför skickade jag ytterligare ett mail med nu bara två frågor som rörde antal.
Jag frågade om antalet mordoffer i villan i Bjärred och om antalet aktiva gärningsmän som mördade bägge barnen.

A**-Ch*rlott Arn**wski ringde plötsligt upp mig på min mobil vid 16-tiden fredag 8/2. Jag var helt oförberedd, var utomhus.
Hon presenterade sig med namn och titel åklagare i Bjärredmålet. (ja jag vidhåller det) och nämnde att jag hade skickat in ett mail med två frågor. Jag bekräftade detta varvid hon svarade att den första frågan kunde besvaras med att det fanns tre mordoffer i villan i Bjärred. Jag frågade om det betydde att H var mördad vilket hon bekräftade.
På den andra frågan svarade hon att ”såvitt forensiska fynd visat var det endast en förälder som dödade bägge barnen”.

Jag var rätt paff över information, nämnde lite om mina personliga anknytningar till fallet, något som jag också skrivit i mailen, varvid hon frågade om jag var intresserad av att sättas upp på listan över dem som skulle kunna få tillgång till sekretessprövat FUP. Jag frågade vem som hade hand om detta och när det kunde bli aktuellt, varvid hon svarade att det var hon som hade hand om det och att fallet skulle avslutas (eller om hon sa att hon skulle avsluta fallet, jag minns inte nu) under nästföljande vecka och att hon ansvarade för sekretessprövning av FUP.

Ett samtal som tog 7-8 minuter och lämnade mig både förvånad och rätt chockad.

Slog du på inspelningen av samtalet innan eller efter hennes presentation? Jag vet inte ens hur man gör för att spela in ett pågående samtal. Jag trodde inte i min vildaste fantasi att patientsamtal spelades in inom sjukvården. Men efter läckan av samtal från 1177 så får jag väl konstatera att både läkare och journalister sysslar med dylika saker.
Citera
2019-05-03, 13:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om du nu spelade in samtalet - varför ändrar du till en helt annan titel när du är så tvärsäker på vad hon sa och "vidfasthåller" det?

Det är exklusiv information du påstår dig fått och därmed icke överensstämmande med vad som ska falla under sekretess enligt ACA själv i inledningen av FUP.

Du blev "paff", "chockad" samt "förvånad" över informationen. Du skriver tidigare att det du fick veta inte framkommit via pressträffen.

Nåt som du däremot försöker göra gällande nu när du krumbuktar. Du måtte väl kunna läsa dina egna ord och inse att du talar emot dig själv?

Det är inte alltid man lyckas starta en samtalsinspelning och får med allt från början...

Det är också väldigt ofta som man ibland inte från början omedelbart begriper att alla fakta redan presenterats och funnits där tidigt.

När jag fick det verifierat från EGW att barnen verkligen inte heller hade några andra substanser i kropparna än de aktiva lugnande preparat som förnekades under PT, framstod det som självklart att de naturligtvis inte heller hade drogats med några olagliga narkotiska preparat som det då spreds trådsanningar om. (postaren Kurian)

Då hade polisen aldrig förnekat förekomst av lugnande preparat - eftersom just narkotika även ofta har den effekten.
Som EGW sa i telefonen - ”Nej, nej ni missuppfattar. Barnen hade inga aktiva substanser i kropparna”. Ett klart och tydligt förtydligande av EGW på vad som nämndes under PT.

På samma sätt blev det uppenbart att polisens uppgifter under PT såväl indirekt som direkt redan innehöll de faktauppgifter som AC Arni*evski förtydligade med svar på antal som jag hade efterfrågat.

I och med att H var bragd om livet ”ihjälstrypt ev med inslag av kvävning” blir antalet funna mordoffer tre.

Och i och med att man inte kunde gå på forenska fynd från morden för att fastställa två förövare, var man tvungen att redovisa analyserna av avskeds/förklaringsbrevets underskrifter.
Genom dessa analyser samt genom testamentet och från mail i en framställd dator har polisen dragit slutsatsen om gemensamt gärningsmannaskap. Precis vad som uppgavs under PT.
Därigen blir det uppenbart att antalet handgripliga mördare av barnen inte var två utan en.

Tänk Sherlock!
Senast redigerad av Solglittret 2019-05-03 kl. 13:31.
Citera
2019-05-03, 13:24
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Det är inte alltid man lyckas starta en samtalsinspelning och får med allt från början...

Det är också väldigt ofta som man ibland inte från omedelbart begriper att alla fakta redan presenterats och funnits där tidigt.

När jag fick det verifierat från EGW att barnen verkligen inte heller hade några andra substanser i kropparna är enbart några aktiva lugnande preparat som förnekades under PT, framstod det som självklart att de naturligtvis inte heller hade drogats med några olagliga narkotiska preparat som då spreds trådsanningar om. (postaren Kurian)

Då hade polisen aldrig förnekat förekomst av lugnande preparat - eftersom just narkotika även ofta har den effekten.
Som EGW sa i telefonen - ”Nej, nej ni missuppfattar. Barnen hade inga aktiva substanser i kropparna”. Ett klart och tydligt förtydligande av EGW på vad som nämndes under PT.

På samma sätt blev det uppenbart att polisens uppgifter under PT såväl indirekt som direkt redan innehöll de faktauppgifter som AC Arni*evske förtydligade med svar på antal som jag hade efterfrågat.

I och med att H var bragd om livet ”ihjälstrypt ev med inslag av kvävning” blir antalet funna mordoffer tre.

Och i och med att man inte kunde gå på forenska fynd från morden för att fastställa två förövare, var man tvungen att redovisa analyserna av avskeds/förklaringsbrevets underskrifter.
Genom dessa analyser samt gemon testamentet och från mail i en framställd dator har polisen dragit slutsatsen om gemensamt gärningsmannaskap. Precis vad som uppgavs under PT.
Därigen blir det uppenbart att antalet handgripliga mördare av barnen inte var två utan en.

Tänk Sherlock!
Jag hoppas verkligen du berättade att du spelade in samtalet!!!
Citera
2019-05-03, 13:28
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag hoppas verkligen du berättade att du spelade in samtalet!!!

Varför då?
Du påstår dig kunna en del - då borde du också veta att alla samtal per telefon som man själv deltar i har man rätt att också spela in utan att uppge att detta sker.
Citera
2019-05-03, 13:39
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Varför då?
Du påstår dig kunna en del - då borde du också veta att alla samtal per telefon som man själv deltar i har man rätt att också spela in utan att uppge att detta sker.
Av ren hövlighet kanske?
Hon hade rätt att veta att hennes samtal med dig skulle spelas in. Fy fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in