Citat:
Ursprungligen postat av
Elli09
Vad är det för fakta du vill ha? Polisen har väl sagt tillräckligt...men du är så misstänksam så du tror polisen skyddar en mördare? Säg mig en sak...vad skulle de vinna på att undanhålla det? Tror du inte Hs familj hade protesterat om det hade varit så som i dina fantasier.
De har lagt ner mer tid på denna utredning en vad de skulle för att få reda på minsta detalj.
Du kanske kommer ihåg från alla första början tänkte de lägga ner utredningen där och då men det gjordes aldrig.
Jag tror jag själv skrev i början att polisen gör misstag men nu står det helt klart att de de facto både har planerat och dödat sina töser gemensamt.
Varför skulle det skada H om det visar sig att O mördade båda barnen.
Varför skulle det gynna O om det hemlighålls att han förutom att strypa hustrun också mördade båda barnen - något som han f övrigt redan är utpekad som misstänkt för?
H är också redan utpekad som delansvarig och misstänkt.
Vad blir egentligen värre om man lämnar ut uppgiften vem som utförde morden på barnen?
I allra bästa fall kan någon möjligen frias från ansvaret för det handgripliga mördandet.
Ska vi inte klarlägga det för den numera döda förälderns eftermäle? Varför ska vi mörka det för att låta misstanken drabba även den som inte gjort det?
Vi utreder och klarlägger inte brott för anhörigas skull, även om det ibland låter så. Vi har ett samhällerligt ansvar att utreda och vi gör det för de mördades skull.
Som
husvagnssvensson också nämnde så bra - varför ska vi förutsätta att mordoffren vill att saker ska tystas ner?
Nej, de uppgifter som kommer i 19 sidor FUP innehåller inga nya fakta som mer styrker att detta var ett gemensamt beslut. Tvärtom hade ett handskrivet brev gett mer tyngd åt att H, som ju mördats, också verkligen var med på det. Gamla mail, två underskrifter och fingeravtryck väger lätt när man påstår att det var två förövare om enbart en person har mördat de andra tre.