Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Ja, besöker man en golfbana, en folkpark på landet eller ett museum är det fortfarande relativt vitt. Men antalet europeiska/svenska zoner minskar hela tiden, och det är dessutom närmast omöjligt att slippa den här generiska världskulturen. Tills vidare måste jag ändå tillstå att segregering är det enda rätta, så slipper man åtminstone människorna (om än inte alltid deras kultur).
Assimilering är korkat ur rasligt hänseende, så det tycker jag att vi undviker. Det går heller inte att lika entydigt peka på problemet om gränserna mellan svensk och icke-svensk blir ännu mer flytande, nu när den biologiska/historiska definitionen inte duger för t.ex. SD.
Jo den "generiska världskulturen" är alltid närvarande - men jag menade att svenskar gör svenska grejer och träffas i mer privata sfärer. I sommarstugor, fjällstugor, villaträdgårdar, klubblokaler osv. dit allmänheten inte har tillträde. Away from prying PK-eyes är svensken fortfarande svensk.
Svensk kultur innehåller många oskrivna regler och koder och därför är det enda sättet att lära sig att bete sig som svensk att hänga med svenskar. Det är således omöjligt att lära sig dessa koder när man inte har ett svenskt umgänge eller växer upp i en svensk familj.
Banalt enkelt. Men det är därför assimilering enbart sker på individnivå genom exempelvis förhållanden och integration för de stora massorna är omöjlig. Svensken vill helt enkelt inte lära andra att vara svenskar.
Kvar blir då mångkultur. Samma mångkultur som Kristersson nu senast pratade om som oacceptabel då alla i Sverige ska dela samma värderingar. Då återstår bara ett alternativ, det blir bara storskalig repatriering kvar om inte stora delar av Sverige skall vara "The Ununited States of Shithole Countries".
Jag känner mig trygg i att storskalig repatriering blir den lösning som kommer att anses genomförbar.