2019-03-23, 20:30
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Undertecknad kan bekräfta detta. Tog mig själv en tur med bilen i det fina vädret, stuvade även in frugan med lite kaffe och BAGERIbullar, icke delade sådana. Huset ligger helt klart fint och verkar vara fint, men någon herrgård eller herrgårdsliknande är det då rakt inte, förutom att det möjligen hänger en sirlig metallskylt som det står Villa Ankerborg på, vilket vi självfallet kommer kalla Ankeborg här på Flashback.

Privat väg har ju Tant Fyrkant talat om, och ja det finns en sådan skylt, typ på tomten när det är 25 meter kvar till garaget! Helt onödig skylt, då absolut ingen skulle köra in där utan att ha ett ärende till huset.

Det får vi verkligen hoppas! Men i denna typ av område brukar man ha koll på varandra och rykten går snabbt. Så Antonio kommer knappast få det helt lätt. Han kan nog glömma att få ut sina Wannabe-gangsta-bruschor dit. Visst, mogosarna klarar säkert av att ta tåget till Märsta, men sen att passa bussen som går varannan-var fjärde timme och behöver förbeställas blir nog för svårt för dessa.

Jag undrar lite hur de kommer klara logistiken. Yngsta dottern kommer självklart att åka med skolturerna på linje 574, och det kan nog bli lite jobbigt om man är van vid förbindelser som går var och varannan minut.

Minitunnan (Felicia) kommer självklart få det besvärligt. Vet ej om hon har körkort, men råd med bil har hon ju inte.

Antonio lär ju inte ha råd med bil och jag vet ej heller om han har KK.

Tunnan lär ju bli sittande i huset, för Roberto kommer ju behöva bilen till och från jobbet. För han kan ju inte cykla därifrån. Dessutom kommer han/de få extremt ökade resekostnader.

Japp, mycket bra gjort! Vi är många som tvivlat på att det skulle vara denna kåk, men så är det säkert.

I Tunnans värld är det en herrgård, men just bara i tunnans värld, för oss alla andra är det en suterrängvilla.

Vad i all sin dar! Bussturerna verkar ju gå sämre än i Norrlands inland! Om den tidtabell jag har hittat stämmer något så när går det ju inga bussar alls på måndagar!!
Är det tänkt att dottern ska fortsätta att gå i skolan i Stockholm eller ska hon gå i någon skola som är närmare deras nya hem?

https://moovitapp.com/index/155/publ...illaskolan.pdf
Citera
2019-03-23, 20:34
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Jag undrar lite hur de kommer klara logistiken. Yngsta dottern kommer självklart att åka med skolturerna på linje 574, och det kan nog bli lite jobbigt om man är van vid förbindelser som går var och varannan minut.

Jag var tvungen att kolla upp det och som du säger så går det en buss ungefär varannan timme, som i sin tur tar dryga 25 minuter in till Märsta. De kan väl förvisso cykla till Märsta (ha ha), men jag undrar om denna flytt är genomtänkt. Å andra sidan så kanske det knuffar ut Antonio och Felicia ur boet, den sistnämnda som verkligen borde flytta ut oavsett. Människan är ju snart 30...

Ska bli kul att se hur Anna kommer kunna komma in till sina superviktiga möten, dessutom så tvivlar jag på att folk kommer vilja komma ut till henne för möten i "herrgården".
Citera
2019-03-23, 20:41
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vad i all sin dar! Bussturerna verkar ju gå sämre än i Norrlands inland! Om den tidtabell jag har hittat stämmer något så när går det ju inga bussar alls på måndagar!!
Är det tänkt att dottern ska fortsätta att gå i skolan i Stockholm eller ska hon gå i någon skola som är närmare deras nya hem?

Nja, riktigt så illa är det inte. Men det är illa om man är van vid att bo i Solna och typ ha 5-10 minuters trafik 574 tidtabell Vissa turer måste dessutom förbeställas. Bussen måste gå till/från Hova och det drar ner turtätheten väsentligt.
Citera
2019-03-23, 20:56
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Nja, riktigt så illa är det inte. Men det är illa om man är van vid att bo i Solna och typ ha 5-10 minuters trafik 574 tidtabell Vissa turer måste dessutom förbeställas. Bussen måste gå till/från Hova och det drar ner turtätheten väsentligt.

Ja jag är förvånad att det går så dåligt med bussar men de flesta därute har ju bil förstås. Nåväl en fördel är väl att barnen inte kan vara ute och busa om kvällarna utan får hålla sig hemma och läsa läxor.
Citera
2019-03-23, 21:01
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag var tvungen att kolla upp det och som du säger så går det en buss ungefär varannan timme, som i sin tur tar dryga 25 minuter in till Märsta. De kan väl förvisso cykla till Märsta (ha ha), men jag undrar om denna flytt är genomtänkt. Å andra sidan så kanske det knuffar ut Antonio och Felicia ur boet, den sistnämnda som verkligen borde flytta ut oavsett. Människan är ju snart 30...

Ska bli kul att se hur Anna kommer kunna komma in till sina superviktiga möten, dessutom så tvivlar jag på att folk kommer vilja komma ut till henne för möten i "herrgården".

Vi kan glömma att Anna släpper ifrån sig bilen (den behöver hon för att ta sig till alla spännande möten), så Roberto får nog snällt ta cykeln till pendeln i Märsta (tar knappt en halvtimme enl. Google maps, så Anna skulle lätt tillryggalägga den sträckan på fem minuter med gångstavar).
Felicia kommer väl "jobba hemifrån" genom att blogga och lägga ut Youtube-videos, så hon behöver inte transportera sig (förutom när hon ska fixa naglarna, men då åker hon med morsan).
Antonio är i bästa fall placerad på något LVU-hem (eller kommer bli det), så han kommer inte heller lida av de glesa transportmöjligheterna.
Vanessa får väl åka någon form av skolskjuts, så det borde inte vara några problem.
Citera
2019-03-23, 21:04
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ja jag är förvånad att det går så dåligt med bussar men de flesta därute har ju bil förstås. Nåväl en fördel är väl att barnen inte kan vara ute och busa om kvällarna utan får hålla sig hemma och läsa läxor.

Jag skulle gissa på att de flesta som flyttar ut dit är småbarnsfamiljer, vilket innebär att barnen kommer att växa upp med att det är normalt att bussen går varannan timme och att man ibland behöver förboka den. Nu drar Anna en tonåring och två vuxna barn som är vana vid lokaltrafik där man bara kan gå ned till stationen. Jag gissar på oerhört gnäll när nyhetens behag dör ut efter två veckor.

Men som sagt - kanske är det Annas sätt att få dom att flytta ut?
Citera
2019-03-23, 21:09
Medlem
godboys avatar
Citat:
Jag är inte jätteförvånad över den saken. Det är glest mellan husen och vägen är smal och längre fram så blir den grusväg, strax innan länsgränsen, men bussen vänder innan har jag för mig. Det bor inte särskilt mycket folk där helt enkelt. Att skolturer går är väl i o f inte så konstigt, men att spontant åka in en lördag är ju inte så lätt för skitungarna och Anna.

De kommer behöva lära sig planera, för Halmpyntet kommer väl mest vara och jobba. Tar ju sin runderliga tid till Sthlm. Så han lär väl behöva bilen. Men Anna kommer säkert tycka att han ska åka buss och åka in flera timmar innan han börjar samt vänta massa timmar i Märsta på bussen.

En annan sak de kommer behöva planera är ju inköp, att de har mjölk i kylen, bröd i frysen osv. Är ju inte bara att springa bort till butiken på torget om man säger så.

Har svårt att se att de kommer ha råd med två bilar.
Citera
2019-03-23, 21:19
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Har svårt att se att de kommer ha råd med två bilar.
Så länge det finns kontanter så kommer Anna shoppa loss. Anna måste självklart ha en ståndsmässig bil när hon ska in till Stockholm och sina hemliga möten.
En Cadillac Prestige känns lagom.
https://inventory-cf.assets-cdk.com/...8392105579.jpg

Roberto kommer få ett rent helvete med pendling, dubbla arbeten och uppgifterna som Annas poolskötare/trädgårdsmästare/husfixare. Hon kommer inte lyfta ett finger.
Senast redigerad av Readyfreddie 2019-03-23 kl. 21:26.
Citera
2019-03-23, 21:26
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Så länge det finns kontanter så kommer Anna shoppa loss. Anna måste självklart ha en ståndsmässig bil när hon ska in till Stockholm och sina hemliga möten.
En Cadillac Prestige känns lagom.
https://inventory-cf.assets-cdk.com/...8392105579.jpg

Roberto kommer få ett rent helvete med pendling, dubbla arbeten och Annas poolskötare/trädgårdsmästare/husfixare.
Ha ha! Ja den bilen skulle annars passa Wannabe-gangsta-Antonio. Men han skulle se rolig ut i den, troligen behöva sitta på en kudde för att ens se över ratten.
Citera
2019-03-23, 21:43
Medlem
Jag blir nästan granne med familjen.

Jag undrar om de har tänkt att de vuxna barnen ska bo där också? Sonen bör ju hållas långt ifrån både Märsta och hela kommunen Sigtuna då västerorts bus har flytt till Märsta pga dödshot. Hela kommunen är hårt drabbad av kriminalitet, även de finare delarna. Dåligt val om man ska se till hans problematik.

De lär inte bli långvariga. Huset är ju snabbrenoverat för att ägaren ska kunna göra envinst. Där lär finnas tusen dolda fel.
Citera
2019-03-23, 22:16
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter

Jag undrar om de har tänkt att de vuxna barnen ska bo där också? Sonen bör ju hållas långt ifrån både Märsta och hela kommunen Sigtuna då västerorts bus har flytt till Märsta pga dödshot. Hela kommunen är hårt drabbad av kriminalitet, även de finare delarna. Dåligt val om man ska se till hans problematik.

De lär inte bli långvariga. Huset är ju snabbrenoverat för att ägaren ska kunna göra envinst. Där lär finnas tusen dolda fel.

Sonen kommer snart att nöta bänk i en cell så honom kommer man nog inte se så mycket. Äldsta dottern kommer att rymma hemifrån efter bara några veckor skulle jag tro fast först måste hon förbeställa bussen
Skämt å sido håller jag med om att det hela verkar dåligt genomtänkt men troligen tänker de att de måste fly ifrån både fogden och socialtjänsten och då blir det så här.
Citera
2019-03-23, 22:37
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter

Ja, inget produktionsbolag kan ju vara intresserade av att hjälpa dem med tanke på hur hon bar sig åt efter Arga Snickaren. Och om det nu är byggfusk det är frågan om, vilket Arga Snickaren just nu håller på att jaga, så tror jag näppeligen att han är intresserad av att hjälpa den otacksamma och arroganta flodhästen.
Citat:
Sonen kommer snart att nöta bänk i en cell så honom kommer man nog inte se så mycket. Äldsta dottern kommer att rymma hemifrån efter bara några veckor skulle jag tro fast först måste hon förbeställa bussen
Skämt å sido håller jag med om att det hela verkar dåligt genomtänkt men troligen tänker de att de måste fly ifrån både fogden och socialtjänsten och då blir det så här.
Uppenbarligen så har någon annan skrivit på för lånet på huset. Eller så har svärfar förskotterat arvet vilket verkar mest troligt då de bara för nåt år sen var hos fogden. I o f så kan det ju vara så att Halmpyntet "klarat" sig från fogden genom att betala innan anmärkning blivit. Vare sig de har anmärkning eller ej så har jag svårt att se att de skulle få lånelöfte.

Wannabe-gangsta-ungen som gärna viftar med snorren här och var kommer nog försöka "smälta in" i gängen som huserar kring Märsta, i alla fall så talar statistiken mot honom då han har rätt grova saker i sin brottshistoria.

Dock är Anna precis så korkad så hon nog tror att hon kan fly från fogde och lag och rätt genom att bosätta sig lite ödsligt, precis om fogden skulle komma med kollektivtrafiken.

Den det KAN vara en räddning för är yngsta dottern att flytta. Hoppas verkligen att hon håller sig borta från dåligheter och ser till att skaffa sig en utbildning och lämna denna knasfamilj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in