2019-04-30, 05:34
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag är också intresserad, mina föräldrar har bott i ett hus i 55 år och jag har aldrig hört ett ord om vart tomtgränsen går men Anna lyckas börja efter ett par dar.

Jag lyssnade på denna live... och hela snacket om tomtgränsen handlade om att löjliga familjen minsann ”tar hand om sin egna tomt och sköter det som angår dem på sin tomt”. Det ska bland annat läggas ny gräsmatta och hyras container (för att slänga mer skräp och emballage från alla nya möbler).

Löjliga familjen kommer inte ha tid att odla något i trädgården denna sommar och man är inte alls orolig för att rådjur ska komma in på tomten (pik till oss) och äta upp blommor för de har man på trädäck.

Och att sälja saker på loppis rekommenderas starkt... Halmpyntet och Anna har minsann redan ”dragit in stålar som räcker till tre semesterresor” på att sälja sina saker

Här ser vi lite av trädäcket som Lazy F lade ut på sin IG...

https://minfil.com/I4jbR8k2n1/317BF8...A1E98DED6D_MOV
Citera
2019-04-30, 06:34
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Jag lyssnade på denna live... och hela snacket om tomtgränsen handlade om att löjliga familjen minsann ”tar hand om sin egna tomt och sköter det som angår dem på sin tomt”. Det ska bland annat läggas ny gräsmatta och hyras container (för att slänga mer skräp och emballage från alla nya möbler).

Löjliga familjen kommer inte ha tid att odla något i trädgården denna sommar och man är inte alls orolig för att rådjur ska komma in på tomten (pik till oss) och äta upp blommor för de har man på trädäck.

Och att sälja saker på loppis rekommenderas starkt... Halmpyntet och Anna har minsann redan ”dragit in stålar som räcker till tre semesterresor” på att sälja sina saker

Här ser vi lite av trädäcket som Lazy F lade ut på sin IG...

https://minfil.com/I4jbR8k2n1/317BF8...A1E98DED6D_MOV

Men herregud.. hon närmar sig 30 och flyttar med mamma.....Jag var 16 när jag flyttade hemifrån, sen mellanlandade jag hos morsan 2 gånger varav sista gången när jag var 23. Om man hamnar i dåligheter eller typ separerar och blir utan bostad....fine...men varför flytta MED sin mamma och syskon ?

....jahaja...Jag vet ju hur bostadssituationen ser ut i Stockholmsregionen och att hon förmodligen inte har ekonomin att skaffa eget, men tom jag hade ju hellre delat en sunkig etta i förorten med en kompis....
Citera
2019-04-30, 06:49
Medlem
Detta med att säga att hon bor I Sigtuna handlar mest om att där bor Carola och Maggan Graaf och den stora föredettingen Anna som vill vara i ljusets sken, fast som vanligt när Anna gör något så blir allt fel och därför hamnade hon i skogen i Märsta!
Familjen ville även rädda ligisten från hans umgänge i Solna och flyttade till Märsta vilket inte är bättre utan sämre!
Initialt så skröt de om att de gick bussar precis utanför bostaden undrar om de kommer prata mer om detta nu när de inser att bussen inte kommer så ofta, och hur ska de lösa det med skolgången då de skulle gå kvar i skolan de går i?!
Hur fan har de tänkt! Och ett snabbt fuskbygge det kommer skrikas mycket nu från Märsta när de inser vilken sits de satt de själva i!
Citera
2019-04-30, 07:02
Medlem
Penguinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Detta med att säga att hon bor I Sigtuna handlar mest om att där bor Carola och Maggan Graaf och den stora föredettingen Anna som vill vara i ljusets sken, fast som vanligt när Anna gör något så blir allt fel och därför hamnade hon i skogen i Märsta!
Familjen ville även rädda ligisten från hans umgänge i Solna och flyttade till Märsta vilket inte är bättre utan sämre!
Initialt så skröt de om att de gick bussar precis utanför bostaden undrar om de kommer prata mer om detta nu när de inser att bussen inte kommer så ofta, och hur ska de lösa det med skolgången då de skulle gå kvar i skolan de går i?!
Hur fan har de tänkt! Och ett snabbt fuskbygge det kommer skrikas mycket nu från Märsta när de inser vilken sits de satt de själva i!
Maggan har inte bott i Sigtuna på flera år, och bor nu i Djursholm (dessförinnan Vasastan, och Östermalm)
Citera
2019-04-30, 08:13
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Carola bor i Steninge Slottsby med postadress Märsta, även Carola ville tidigare gärna framhålla att hon bor i Sigtuna.
Citera
2019-04-30, 10:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Jag skulle nog helst se Anna i Robinson. Hungrig och grinig som fan och sen bli utröstad först av alla. Hennes uppträdande efter det skulle vara obetalbart att se men antagligen är det nog ingen som vågar ha med Anna i Robinson, läkare och abulans m.m. skulle bli alltför kostsamt.
Citera
2019-04-30, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag skulle nog helst se Anna i Robinson.

Det skulle bli en kort medverkan. Hon skulle bryta en nagel redan vid landstigningen. Sedan skulle hon ligga och flämta i skuggan under en palm, i väntan på att ambulanshelikoptern ska frakta henne därifrån.
Efter det skulle vi kunna se fram mot ett mångårigt tjat om alla krämpor hon ådrog sig under sin tuffa tid i Robinson; Vätskebrist, malaria, skörbjugg, sprucken mage och nära-döden-upplevelsen med nageln.
Citera
2019-04-30, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Carola bor i Steninge Slottsby med postadress Märsta, även Carola ville tidigare gärna framhålla att hon bor i Sigtuna.

Jag hur tänkte jag nu, snacka om tanke vurpa men hur som Anna anser det är fiiiinare att bo i Sigtuna det låter bättre än Märsta.
som vanligt förskönar hon sanningen
Intressant detta tjafs redan om tomtgränserna väntar med spänning vart detta kommer att ta vägen
Citera
2019-04-30, 10:44
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Jag hur tänkte jag nu, snacka om tanke vurpa men hur som Anna anser det är fiiiinare att bo i Sigtuna det låter bättre än Märsta.
som vanligt förskönar hon sanningen
Intressant detta tjafs redan om tomtgränserna väntar med spänning vart detta kommer att ta vägen

Detta gjorde även Carola, Steninge Slottsby har marknadsförts som det skulle vara Sigtuna, för att Märsta inte är tillräckligt fint.
Citera
2019-04-30, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Vad sa hon mer? Vad handlade det om?

Jag kom in mitt i pratet men det hon sa var att hon vet vart tomtgränsen går och hon sköter sitt och grannarna får sköta sitt, sen var det nån som skrev att hon hade massa rester från en grillkväll kvar o undra om anna hade tips på bra pastasås på rester och då blev det prat om det och då la jag ner tittandet
Citera
2019-04-30, 12:40
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Jag kom in mitt i pratet men det hon sa var att hon vet vart tomtgränsen går och hon sköter sitt och grannarna får sköta sitt, sen var det nån som skrev att hon hade massa rester från en grillkväll kvar o undra om anna hade tips på bra pastasås på rester och då blev det prat om det och då la jag ner tittandet

Det lät ju som att det uppstått nån konflikt. Stackars Anna. Hon som sett fram mot flytten och så kom hon redan ihop sig med omgivningen. Kära nån.
Citera
2019-04-30, 12:42
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Det lät ju som att det uppstått nån konflikt. Stackars Anna. Hon som sett fram mot flytten och så kom hon redan ihop sig med omgivningen. Kära nån.
De parkerade säkert flyttlassen och lämnade en massa skit på grannens tomt. Trevligt o omtänksamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in