2019-03-23, 15:25
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Det är vad jag kallar bevis. Så bra!
Då hoppas jag innerligt att de byggt garaget som gick att ”få för en kostnad av 100 000:-” Det som var R’s absoluta krav!
Man kan ju undra varför han vill ha ett garage. Inte för att meka med bilen i alla fall. Karln har ju båda tummarna mitt i handen.

Jag tror att han vill ha ett eget man-cave där han kan låsa in sig och slippa Fru Tunnas alla utbrott.
Citera
2019-03-23, 15:28
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipilamu
Vi kan nog defintivt klargöra att det är Suckunge 560 som ska bli Annas nya residens. Jag är på besök i grannbyn och svängde förbi.

Bilden tagen idag
https://minfil.com/Map6s2T9m7/20190323_130139_jpg
Bild från Bookens Instagram 11 februari
https://minfil.com/Bbsds6Tfmb/Screen...g_Internet_jpg

Synd att jag inte är kvar nästa helg när flyttcirkusen är igång.
Stackars grannar. Det är en lugn och fin trakt men snart blir det drama.

Bråkar de med grannarna får de sova i någon av husvagnarna längre in på vägen.
Citera
2019-03-23, 15:38
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Man kan ju undra varför han vill ha ett garage. Inte för att meka med bilen i alla fall. Karln har ju båda tummarna mitt i handen.

Jag tror att han vill ha ett eget man-cave där han kan låsa in sig och slippa Fru Tunnas alla utbrott.

Ja, med egen teve och en stor soffa framför precis som Al Bundy. Vad har han för hobbies förresten? Han kan väl inte bara sitta hemma och bli bevakad av höken, förlåt, Booken menar jag, hela kvällarna?
Citera
2019-03-23, 16:42
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Vi kan nog defintivt klargöra att det är Suckunge 560 som ska bli Annas nya residens. Jag är på besök i grannbyn och svängde förbi.

Bilden tagen idag

Rätt nära till grannen vid sidan av vägen, det är ju lite annorlunda att bo i hus.
Förvisso mer privat, men det ställer höga krav på att hålla sams, eftersom
man har färre grannar som inte ofta är lika benägna att flytta som bostadsrättsinnehavare.

Fast Anna och hennes familj kanske blir kända som en liten eljest familj, som grannarna knappt ser.
Senast redigerad av cece123 2019-03-23 kl. 16:57.
Citera
2019-03-23, 17:47
Medlem
anna har jobbat i studion idag

https://postimg.cc/gallery/22oykbr9s/
Citera
2019-03-23, 17:48
Medlem
Citat:

Bilden tagen idag

Mina djupaste kondoleanser till de närboende.
Då vet man att man, för säkerhets skull, inte bör använda toaletten på ICA Maxi i Gnista i fortsättningen.

En snabb titt på grannarna väcker misstanke om att det kan finnas flickor i nedre tonåren där. Jag hoppas för deras skull att kriminalvården har lyckats göra underverk med Antonio.
Citera
2019-03-23, 18:46
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Då vet man att man, för säkerhets skull, inte bör använda toaletten på ICA Maxi i Gnista i fortsättningen.

En snabb titt på grannarna väcker misstanke om att det kan finnas flickor i nedre tonåren där. Jag hoppas för deras skull att kriminalvården har lyckats göra underverk med Antonio.
Undrar vad grannarna tycker när Antonio tar dit sina broschor från orten? Och langar sprit och visar pitten för småflickorna.

Hade det varit i USA hade det gått ut vaningsbrev till alla grannar med barn.
Senast redigerad av Flor-Ida 2019-03-23 kl. 18:51.
Citera
2019-03-23, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicadH
Här kommer en by gissning på fastighet. Anna har ju sagt att ”allt inte alltid är vad det verkar” så kanske inte villan (som är som värsta ’herrgården bror’) är nyrenoverad och inte nybyggd.

https://www.ofverholms.se/objekt/?es...ate-type=House

Sigtuna-trakten - check
Hyfsat billig = pengar över till nya bilar och möbler - check
Enplansvilla i storlek att det passar Anna och Roberto även när barnen flyttar - check
Vit puts enligt Instagrambild - check
Yalelås enligt Instagrambild - check
Nära Knivsta och Uppsala - check
Räknas fortfarande till Storstockholm - check
Vissa tillval i renovering tillgängligt - check
Troligtvis privat väg
En villa som kan ge en ”sån där känsla” - check

Vet dock inte om objektet ovan fortfarande är till salu.

Hehe, gratulerar mig själv till mitt allra första Flashback-scoop. Publicerade ovan 24 feb.
Citera
2019-03-23, 19:14
Medlem
Jag förstår inte... skulle de inte flytta till en herrgård? Det där är säkert ett fint hus, men en villa i skogen.... Tror därför inte att det är hennes hus!?
Citera
2019-03-23, 19:39
Medlem
godboys avatar
Citat:

Bilden tagen idag

Undertecknad kan bekräfta detta. Tog mig själv en tur med bilen i det fina vädret, stuvade även in frugan med lite kaffe och BAGERIbullar, icke delade sådana. Huset ligger helt klart fint och verkar vara fint, men någon herrgård eller herrgårdsliknande är det då rakt inte, förutom att det möjligen hänger en sirlig metallskylt som det står Villa Ankerborg på, vilket vi självfallet kommer kalla Ankeborg här på Flashback.

Privat väg har ju Tant Fyrkant talat om, och ja det finns en sådan skylt, typ på tomten när det är 25 meter kvar till garaget! Helt onödig skylt, då absolut ingen skulle köra in där utan att ha ett ärende till huset.
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke

Det får vi verkligen hoppas! Men i denna typ av område brukar man ha koll på varandra och rykten går snabbt. Så Antonio kommer knappast få det helt lätt. Han kan nog glömma att få ut sina Wannabe-gangsta-bruschor dit. Visst, mogosarna klarar säkert av att ta tåget till Märsta, men sen att passa bussen som går varannan-var fjärde timme och behöver förbeställas blir nog för svårt för dessa.

Jag undrar lite hur de kommer klara logistiken. Yngsta dottern kommer självklart att åka med skolturerna på linje 574, och det kan nog bli lite jobbigt om man är van vid förbindelser som går var och varannan minut.

Minitunnan (Felicia) kommer självklart få det besvärligt. Vet ej om hon har körkort, men råd med bil har hon ju inte.

Antonio lär ju inte ha råd med bil och jag vet ej heller om han har KK.

Tunnan lär ju bli sittande i huset, för Roberto kommer ju behöva bilen till och från jobbet. För han kan ju inte cykla därifrån. Dessutom kommer han/de få extremt ökade resekostnader.
Citat:
Ursprungligen postat av MagicadH
Hehe, gratulerar mig själv till mitt allra första Flashback-scoop. Publicerade ovan 24 feb.
Japp, mycket bra gjort! Vi är många som tvivlat på att det skulle vara denna kåk, men så är det säkert.
Citat:
Ursprungligen postat av Majs100
Jag förstår inte... skulle de inte flytta till en herrgård? Det där är säkert ett fint hus, men en villa i skogen.... Tror därför inte att det är hennes hus!?
I Tunnans värld är det en herrgård, men just bara i tunnans värld, för oss alla andra är det en suterrängvilla.
Senast redigerad av godboy 2019-03-23 kl. 19:45.
Citera
2019-03-23, 19:46
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Undertecknad kan bekräfta detta. Tog mig själv en tur med bilen i det fina vädret, stuvade även in frugan med lite kaffe och BAGERIbullar, icke delade sådana. Huset ligger helt klart fint och verkar vara fint, men någon herrgård eller herrgårdsliknande är det då rakt inte, förutom att det möjligen hänger en sirlig metallskylt som det står Villa Ankerborg på, vilket vi självfallet kommer kalla Ankeborg här på Flashback.

Privat väg har ju Tant Fyrkant talat om, och ja det finns en sådan skylt, typ på tomten när det är 25 meter kvar till garaget! Helt onödig skylt, då absolut ingen skulle köra in där utan att ha ett ärende till huset.

Det får vi verkligen hoppas! Men i denna typ av område brukar man ha koll på varandra och rykten går snabbt. Så Antonio kommer knappast få det helt lätt. Han kan nog glömma att få ut sina Wannabe-gangsta-bruschor dit. Visst, mogosarna klarar säkert av att ta tåget till Märsta, men sen att passa bussen som går varannan-var fjärde timme och behöver förbeställas blir nog för svårt för dessa.

Jag undrar lite hur de kommer klara logistiken. Vanessa kommer självklart att åka med skolturerna på linje 574, och det kan nog bli lite jobbigt om man är van vid förbindelser som går var och varannan minut.

Minitunnan (Felicia) kommer självklart få det besvärligt. Vet ej om hon har körkort, men råd med bil har hon ju inte.

Antonio lär ju inte ha råd med bil och jag vet ej heller om han har KK.

Tunnan lär ju bli sittande i huset, för Roberto kommer ju behöva bilen till och från jobbet. För han kan ju inte cykla därifrån. Dessutom kommer han/de få extremt ökade resekostnader.

Japp, mycket bra gjort! Vi är många som tvivlat på att det skulle vara denna kåk, men så är det säkert.

I Tunnans värld är det en herrgård, men just bara i tunnans värld, för oss alla andra är det en suterrängvilla.
Den nya adressen Suckunge är verkligen träffande och ironisk.
Nästan som herren där ovan ville skämta med oss.
Senast redigerad av Rimbert 2019-03-23 kl. 19:48.
Citera
2019-03-23, 19:49
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Den nya adressen Suckunge är verkligen träffande och ironiskt.
Nästan som herren där ovan ville skämta med oss.
Ja verkligen Villa Anke(r)borg i Suckunge!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in