2019-03-23, 22:41
Medlem
cece123s avatar
Vänta bara till försommar, då kommer Anna ha hemma hos reportage i Expressens nöjesbilaga, där hon visar sin nya säng och berättar om sina 30 timmars mastodont sex övningar med Roberto,lagar mat a la färdigmat i sitt nya kök,låter Felicia plumsa omkring i poolen..i midsommar kommer Anna glatt berätta om sina sexstrapatser med Roberto på verandan, bakom buskar och snår och på den igenvuxna gräsmattan som når upp till Annas längd...
Antonio står väl i gräset och gör helikoptern på det och hoppas någon söt liten brud ska nappa på hans 19 cm daggmask, eller var den 30 cm..eller 50 cm..allt är möjligt i Bookarnas värld.Ett hus är en herrgård och en liten snorre blir en r i k t i g t stor boaorm..
Citera
2019-03-23, 23:02
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, inget produktionsbolag kan ju vara intresserade av att hjälpa dem med tanke på hur hon bar sig åt efter Arga Snickaren. Och om det nu är byggfusk det är frågan om, vilket Arga Snickaren just nu håller på att jaga, så tror jag näppeligen att han är intresserad av att hjälpa den otacksamma och arroganta flodhästen.

Uppenbarligen så har någon annan skrivit på för lånet på huset. Eller så har svärfar förskotterat arvet vilket verkar mest troligt då de bara för nåt år sen var hos fogden. I o f så kan det ju vara så att Halmpyntet "klarat" sig från fogden genom att betala innan anmärkning blivit. Vare sig de har anmärkning eller ej så har jag svårt att se att de skulle få lånelöfte.

Wannabe-gangsta-ungen som gärna viftar med snorren här och var kommer nog försöka "smälta in" i gängen som huserar kring Märsta, i alla fall så talar statistiken mot honom då han har rätt grova saker i sin brottshistoria.

Dock är Anna precis så korkad så hon nog tror att hon kan fly från fogde och lag och rätt genom att bosätta sig lite ödsligt, precis om fogden skulle komma med kollektivtrafiken.

Den det KAN vara en räddning för är yngsta dottern att flytta. Hoppas verkligen att hon håller sig borta från dåligheter och ser till att skaffa sig en utbildning och lämna denna knasfamilj.

Kanske äldsta dottern har skrivit på lånet? Någon skrev tidigare i tråden att hon var den enda i familjen som inte hade betalningsanmärkningar.Troligen är det väl därför hon var tvungen att börja jobba lite eftersom man måste ha en fast inkomst för att teckna ett lån.
Citera
2019-03-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebountyhunter
Jag blir nästan granne med familjen.

Du inser väl att du därmed får bli vår observatör på plats när det händer något. Och det kan vara mycket; Granne A grillar, och Anna störs av oset, granne B klipper gräsmattan och stör, granne C bjuder in till midsommarfirande, och Toledano-Books inbjudningskort har "kommit bort", standarden på busskuren är undermålig, de polska hantverkarna som Anna anlitar lever inte upp till hennes förväntningar, Anna inser att kommunen inte sköter snöskottning och sandning inne på tomten osv.
Det här kan bli ett heltidsjobb för dig
Citera
2019-03-24, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Du inser väl att du därmed får bli vår observatör på plats när det händer något. Och det kan vara mycket; Granne A grillar, och Anna störs av oset, granne B klipper gräsmattan och stör, granne C bjuder in till midsommarfirande, och Toledano-Books inbjudningskort har "kommit bort", standarden på busskuren är undermålig, de polska hantverkarna som Anna anlitar lever inte upp till hennes förväntningar, Anna inser att kommunen inte sköter snöskottning och sandning inne på tomten osv.
Det här kan bli ett heltidsjobb för dig

attans! Eller, är lönen bra så kör vi.

Skämt å sido, vi börjar med att kolla om det verkligen är rätt hus, sen får jag se hur mycket jag kan fiska fram.
Citera
2019-03-24, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Kanske äldsta dottern har skrivit på lånet? Någon skrev tidigare i tråden att hon var den enda i familjen som inte hade betalningsanmärkningar.Troligen är det väl därför hon var tvungen att börja jobba lite eftersom man måste ha en fast inkomst för att teckna ett lån.

Tror inte de behöver låna utan har betalat huset kontant. Äldsta dottern verkar också ha tillgång till en egen bil.
Citera
2019-03-24, 09:04
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicadH
Tror inte de behöver låna utan har betalat huset kontant. Äldsta dottern verkar också ha tillgång till en egen bil.

Jag håller med dig. Tror inte dom lånat en krona. De sålde ju lägenheten för lite över 6 miljoner och den här barren kostar drygt 4 miljoner. Betalt och klart. Därför har Anna pengar över som hon snart kommer att ha slut på istället för att spara som en buffert.

Vad löjliga familjen inte förstår är att det kostar att ha hus. Hela tiden. Året runt. Dessutom är det en massa jobb.

Som jag skrivit förut så går vi en spännande tid till mötes när alla "katastrofer" börjar regna ner över familjen Stolledano Took.

Det är alltså bara att poppa popcorn och sätta sig och vänta på underhållningen, tårarna och beskyllningarna.
Citera
2019-03-24, 10:44
Medlem
Skottihuvets avatar
Visst var det så att dom sålde lägenheten under förra året, dvs köpekontraktet skrevs då??
Innebär att dom ska deklarera försäljning av bostadsrätt nu då. Visst tror jag att dom gjorde en rejäl vinst men dom sliter nog nu sitt hår över om dom ska skatta för denna vinst nu eller begära uppskov....?
Att ha en obeskattad, uppskjuten reavinst är inte gratis numera, 0,5% ränta på vinsten eller i runda slängar 3,5% ränta på den obetalda skatten.

Svider i en ansträngd plånbok.

Jag tippar också på att dom inte får dra av så mycket på renoveringen som Arga Snuckarn gjorde eftersom produktionsbolaget stod för de flesta kostnaderna, eller rätta mig om jag har fel..
Citera
2019-03-24, 10:48
Medlem
Anna! För din information kan jag meddela att du som enligt egen utsago inte använder filter nog får tänka om när du sänder live med sminkfilter och har dina glasögon på dig. Ögonfransarna hänger liksom inte med i dina blinkningar och hamnar lite här och där i ditt ansikte. Bara lite feedback.....
Citera
2019-03-24, 14:02
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
Visst var det så att dom sålde lägenheten under förra året, dvs köpekontraktet skrevs då??
Innebär att dom ska deklarera försäljning av bostadsrätt nu då. Visst tror jag att dom gjorde en rejäl vinst men dom sliter nog nu sitt hår över om dom ska skatta för denna vinst nu eller begära uppskov....?
Att ha en obeskattad, uppskjuten reavinst är inte gratis numera, 0,5% ränta på vinsten eller i runda slängar 3,5% ränta på den obetalda skatten.

Svider i en ansträngd plånbok.

Jag tippar också på att dom inte får dra av så mycket på renoveringen som Arga Snuckarn gjorde eftersom produktionsbolaget stod för de flesta kostnaderna, eller rätta mig om jag har fel..

Innebär det att de kan få kvarskatt pga försäljningen?
Citera
2019-03-24, 14:33
Medlem
Skottihuvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Innebär det att de kan få kvarskatt pga försäljningen?

Teoretiskt sett, ja.

En reavinst skall alltid beskattas men om man köper ny bostad kan man ansöka om uppskov att betala skatt på reavinsten. Men, som jag skrev ovan, det är inte gratis....
Citera
2019-03-24, 14:41
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
Teoretiskt sett, ja.

En reavinst skall alltid beskattas men om man köper ny bostad kan man ansöka om uppskov att betala skatt på reavinsten. Men, som jag skrev ovan, det är inte gratis....

Funkar det på samma sätt även om man köper något som är billigare än sin tidigare bostad? Bara att man får dra av mindre?

Det här är ju förutsatt att det verkligen är Halmplytet och Tunnan som ägde lägenheten, annars får väl papi ta smällen
Citera
2019-03-24, 14:47
Medlem
Reavinst på bostadsrätter är 22% Tippar på att det blir 6-800000 tusen i skatt tror inte löjliga familjen lagt många kronor på renovering som man kan dra bort av vinsten. Renoveringen Arge Snickaren gjorde får dom definitivt inga kvitton på dom behåller bolaget för att göra avskrivningar själva. Om Books själva räknat med reavinstskatt är ett frågetecken. Skulle inte bli överraskad över ett klassiskt Tunnan buhu Vi blev förda bakom ljuset. Att Ers Hemskhet räknat in vinsten och bränt den på blingbling är ett troligt scenario
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in