Citat:
Ursprungligen postat av
Hoaxzr-B-Fake
I artikeln står det att det finns personer utanför västsverige som skall topsas. Enligt Peter Thylén är namnen spridda över hela Sverige.
Om Polisen har fått en träfflista med 34 misstänkta föräldrar (alla mödrar?) och 58 barn (alla kvinnor?) så måste många av dom vara kusiner. Och då kan man tro att det blev träff på mer än en släkting/kusin till den misstänkte mördaren. Kan knappast vara den misstänktes farfars-morfars-farmor polisen fick träff på och på så sätt kunna topsa en hel släktgren.
Men om Polisen misstänker att den misstänkta kvinnan flytt utomlands, så väljer dom kanske att topsa långt fler personer, inklusive män, för att bättre kunna ringa in den misstänkte. Man kan väl med DNA se om personer är förälder och barn med varandra?
Varför tror du att alla dessa 34 misstänkta föräldrar och 58 misstänkta barn är kvinnor?
Det kan förstås vara män också, om jag INTE tänker helt fel.
Och om många av de 34 misstänkta föräldrarna och de 58 misstänkta barnen, måste vara kusiner med varandra. Då måste ju det betyda att om man har gjort ett faderskapstest, och kommit fram till att en viss person är ens biologiska pappa, då kan det lika gärna vara ens pappas kusin som är ens riktiga biologiska pappa.
Och jag ifrågasätter att dessa 34 misstänkta föräldrar till mördaren, måste vara nära släkt med varandra. Kan det inte lika gärna vara så att alla dessa 34 personer, av en slump har sådan DNA-profil, att de skulle kunna vara förälder till mördaren? Och är det inte tom mer sannolikt att det är så?
För DNA blandas ju upp och förändras mer, ju längre ner i släktskapet man kommer. Och barn ärver ju hälften av deras föräldrars DNA. Så om man hittar någon person som har till hälften samma DNA som den misstänkta mördaren, då kan det möjligen vara mördarens riktiga förälders syskon eller förälder, men knappast förälderns kusin. Eller?
Och om dessa 34 personer hade kunnat vara kusiner med varandra, då hade man INTE sagt att de kan vara förälder till den misstänkte mördaren. Eller tänker jag fel?
Och liknande frågor gäller även de 58 misstänkta barnen.