Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-21, 14:52
  #1
Medlem
Tuesdays avatar
Nu ska en fantombild finnas. Publiceras i Expressen idag. Fånigt att de uppger att de lägger ut bilden exklusivt. Polisen vill väl ha hjälp från så många tidningar som möjligt.

Citat:
Med hjälp av några bloddroppar visade en DNA-analys att Marie Johansson, 36, blev mördad av en kvinna.
Men vem är hon?
Expressen kan i dag exklusivt publicera polisens teckning på en kvinna som söks angående det våldsamma mordet i tygbutiken.
- Om det grips någon skulle jag kanske få ro. Det skulle vara ett avslut, säger Maries mamma Christina Johansson.

http://www.gt.se/nyheter/1.1205929/h...s-av-en-kvinna

http://www.gt.se/polopoly_fs/1.12059...3447786819.jpg

Hittade ingen tråd om fallet. Kan det vara på väg mot en lösning nu? Polisen vädjar till allmänheten om hjälp, bl a utifrån fantombilden. Mordet har tagits upp i Efterlyst ett flertal gånger. Ännu har inte den förmodat psykiskt sjuka kvinnan hittats. Är detta ett så ovanligt mord som polisen tror, dvs att den kvinnliga mördaren gav sig på random offer?
Citera
2008-06-21, 15:42
  #2
Medlem
Märkligt, jag är säker på att det finns en tråd men jag hittar den inte heller...


Polisen har ju haft två kvinnor som de varit väldigt "hoppfulla" om skulle vara den rätta men bägge har avförts då deras DNA inte matchat det funnet på brottsplatsen.

Kvinnan som syns på övervakningskameran och av vittnen kanske inte var ensam om mordet?

Hon kanske inte har någonting med mordet att göra överhuvudtaget?

Polisen kanske har hakat upp sig för mycket på att få tag på den här kvinnan och därmed förbisett andra teorier?

Eller så har de bara inte hittat rätt kvinna ännu...
Citera
2008-06-21, 15:57
  #3
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Märkligt, jag är säker på att det finns en tråd men jag hittar den inte heller...

Tycker mig också ha sett den.


Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Hon kanske inte har någonting med mordet att göra överhuvudtaget?

Polisen kanske har hakat upp sig för mycket på att få tag på den här kvinnan och därmed förbisett andra teorier?

Så omskrivet som detta var under relativt lång tid och efter alla inslag i TV3 tycker man att kvinnan, eller någon som kände igen henne utifrån signalementet, borde ha hört av sig till polisen så de kan avfärda henne. Kan det verkligen vara två helt oberoende av varandra, på olika vis psykiskt labila/sjuka personer? En mörderska, och en kvinna på övervakningskameran som lever isolerat utan socialt nätverk och som inte vågar ta kontakt?

MJ verkar inte ha haft någon form av fiende och motiv, bortsett stöld av en i sammanhanget mindre summa pengar, saknas enligt polisen.
Citera
2008-06-21, 16:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Tycker mig också ha sett den.

Så omskrivet som detta var under relativt lång tid och efter alla inslag i TV3 tycker man att kvinnan, eller någon som kände igen henne utifrån signalementet, borde ha hört av sig till polisen så de kan avfärda henne. Kan det verkligen vara två helt oberoende av varandra, på olika vis psykiskt labila/sjuka personer? En mörderska, och en kvinna på övervakningskameran som lever isolerat utan socialt nätverk och som inte vågar ta kontakt?

MJ verkar inte ha haft någon form av fiende och motiv, bortsett stöld av en i sammanhanget mindre summa pengar, saknas enligt polisen.

Det verkar ju helt osannolikt att det skulle vara så men hela fallet är ju väldigt märkligt.

Kanske är mördaren död, för jag tvivlar på att man kollat DNA mot alla psyksjuka/missbrukare som dött sedan mordet begicks?
Citera
2008-07-20, 15:47
  #5
Medlem
Är det fler än jag som tänker på Christine S som gick loss i Arboga när man ser fantombilden?

http://www.crimenews.se/content/view/39/1/

Någon annans "two cents"?
Citera
2008-07-20, 17:15
  #6
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kool Moe Dean
Är det fler än jag som tänker på Christine S som gick loss i Arboga när man ser fantombilden?

http://www.crimenews.se/content/view/39/1/

Någon annans "two cents"?

Christine hade ingen som helst koppling till Sverige år 2005, vad jag vet.
Citera
2008-07-20, 18:47
  #7
Medlem
Veckans klubbas avatar
Jo, hon är lite lik tyskan CS. Det kanske var denna kvinna som slagit till på nytt, och som folk i Arboga såg, och inte CS? En kvinnlig seriemördare med förmåga att försvinna likt en ninja?
Citera
2008-07-22, 17:29
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Christine hade ingen som helst koppling till Sverige år 2005, vad jag vet.

Det var lite sån info jag sökte. Tack!
Citera
2008-07-24, 15:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kool Moe Dean
Är det fler än jag som tänker på Christine S som gick loss i Arboga när man ser fantombilden?

http://www.crimenews.se/content/view/39/1/

Någon annans "two cents"?

Helt klart finns det likheter. Jag tror dock att gärningskvinnan är någon annan. Antagligen från samma stad. Det finns väl gott om utsläppta från institutionerna i storstäder.
Citera
2008-09-20, 01:19
  #10
Medlem
Händer det inget i detta fall? Konstigt att det ska vara så svårt att få en träff på någon misstänkt.
Citera
2008-09-20, 01:37
  #11
Avstängd
Ärligt talat finns det dom som vet vem kvinnan var, p.g.a av en viss sak, tyvärr får jag e reda på det, synd.
Citera
2008-09-20, 01:41
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Ärligt talat finns det dom som vet vem kvinnan var, p.g.a av en viss sak, tyvärr får jag e reda på det, synd.

Ok. Låter spännande. Kanske kommer det till en punkt då de inte längre skyddar henne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback