2019-01-01, 22:34
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Loperamid - Believe it or not." infogad./mod
Citera
2019-01-07, 01:04
Medlem
finns det någon apoteksvara på typ apotea.se som ni kan rekommendera? ska användas för att boosta kratom, men har ingen större koll på det
Citera
2019-01-08, 23:11
Medlem
znors avatar
Det är jättebra att så pass många lyckats trappa ur sitt beroende med små mängder i akut läge. Använd endast för att för att nå dit mål. Och inte för lång tid.
Vet folk som blivit hookd på lope (stashen/kranen va borta då dem behövde, tog då för lång tid och toleransen sticker i höjder grovt
för ALLA opi, EXTREM ökning.

Avtändningen är fruktansvärd.
Väldigt lång och påfrestande.
Och detta är folk som kört oxy/moff många år. Vilket gott bra.
Dock inte ATn av lopen.

Den psykiska förvirringen är gemförbar med en start på dilerium. Att man tappar det när som helst.

Och fysyskt vrak, feber/sjukdomskänsla
Värmen ”fungerar” inte, dvs iskall trots svettningar restlessleg och allt annat härligt som hör avtändningen till.

Som sagt har ni ett gott syfte att använda som underlättande när man kämpar mot ett mål.
Ta inte för många. Det ger sig på hjärtat.

Va snälla mot er hur jävligt det känns.
Tryck in i er flera paket. Är lättare utan oftast.
Citera
2019-02-16, 17:14
Medlem
hnsman1s avatar
Hej, kört en del loperamid nu ett bra tag och är ärligt talat väldigt beroende utav den. Men har en sub 8:a liggandes här hemma. Någon som vet hur länge man bör vänta innan jag tar den? Dä jag vet att man kan råka ut för en redig akut abstinens.
Citera
2019-03-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Hej, kört en del loperamid nu ett bra tag och är ärligt talat väldigt beroende utav den. Men har en sub 8:a liggandes här hemma. Någon som vet hur länge man bör vänta innan jag tar den? Dä jag vet att man kan råka ut för en redig akut abstinens.
Finns ingen risk. Har tagit sub direkt efter dimor och fick ett vanligt subrus.
Citera
2019-03-04, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Finns ingen risk. Har tagit sub direkt efter dimor och fick ett vanligt subrus.
Subben slår ut loperamidet så det blir akut abstinens.

Skulle säga 2-3 dygn för att vara säker.
Citera
2019-03-04, 10:20
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT

Det stämmer inte. Har tagit sub både innan och efter dimor intag och har då aldrig fått någon akut-AT. Det enda är väl att dimoren höjer toleransen något så jävulst för subben.
Citera
2019-03-05, 22:06
Medlem
hnsman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoupDeGrace
Det stämmer inte. Har tagit sub både innan och efter dimor intag och har då aldrig fått någon akut-AT. Det enda är väl att dimoren höjer toleransen något så jävulst för subben.
Blev otroligt sjuk när jag intog suben... Väntade dock bara 1 dygn så jag fick ju såklart skylla mig själv!
Citera
2019-03-05, 23:02
Medlem
Citat:
Kanske för att du inte är så beroende av loperamid? Sub slår ut opiater, inklusive loperamid, om du inte har ett beroende får du inte akut-AT, om du har det så får du det, alla knarkare borde veta det här, tar typ 10 minuter att läsa sig in på grunderna i ämnet.
Citera
2019-03-09, 14:28
Medlem
CoupDeGraces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hnsman1
Blev otroligt sjuk när jag intog suben... Väntade dock bara 1 dygn så jag fick ju såklart skylla mig själv!

Citat:
Kanske för att du inte är så beroende av loperamid? Sub slår ut opiater, inklusive loperamid, om du inte har ett beroende får du inte akut-AT, om du har det så får du det, alla knarkare borde veta det här, tar typ 10 minuter att läsa sig in på grunderna i ämnet.

Ni båda två har säkerligen rätt, har tagit dimor i som mest två veckor 2-4 paket om dagen pch har hoppat över till sub efter det. Subben funkade knappt under typ två veckor och idag någon månad sen jag sist tog dimor så är nin tolerans fortfarande förhöjd.
Efter att ha tagit dimor ökade jag subdosen med 2mg per dag, men mådde mer eller mindre skit i nämnda två veckor för att idag bara inte längre må bra.
Det tragiska är att jag vet att jag inom kort kommer att få AT igen och då är det bara den där jävla dimoren som hjälper. Har fått en sådan kindling effekt av både bens, lyr och gaba att jag inte kan ta det i mer än någon dag utan att drabbas av AT.

Svamlade av mig lite, men tycker att det är bra att så mycket info som möjligt finns att tillgå. Ifall läsaren ska ta med sig bara ett budskap av de många jag vill förmedla, börja inte med opiater. Det är ett sånt helvete för kropp och själ.
Citera
2019-03-15, 07:00
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ni båda två har säkerligen rätt, har tagit dimor i som mest två veckor 2-4 paket om dagen pch har hoppat över till sub efter det. Subben funkade knappt under typ två veckor och idag någon månad sen jag sist tog dimor så är nin tolerans fortfarande förhöjd.
Efter att ha tagit dimor ökade jag subdosen med 2mg per dag, men mådde mer eller mindre skit i nämnda två veckor för att idag bara inte längre må bra.
Det tragiska är att jag vet att jag inom kort kommer att få AT igen och då är det bara den där jävla dimoren som hjälper. Har fått en sådan kindling effekt av både bens, lyr och gaba att jag inte kan ta det i mer än någon dag utan att drabbas av AT.

Svamlade av mig lite, men tycker att det är bra att så mycket info som möjligt finns att tillgå. Ifall läsaren ska ta med sig bara ett budskap av de många jag vill förmedla, börja inte med opiater. Det är ett sånt helvete för kropp och själ.

Jag har gått på heroin i ett par år men mot slutet eskalerade det. Använde loperamid för att bryta utan att få abs, sedan blev jag väl beroende av det istället. På grund av personliga saker så kunde jag inte dra ner utan har gått på ett antal paket om dagen rätt länge nu. Jag får inget rus men det tar bort delar av abs från heroinet iaf. Nu fick jag tag i sub och upptäckte följande: sub funkar inte. Alls. Men jag fick noll at på loperamiden pga subben! Sub funkar inte på mig mer än att jag kanske slipper at från andra opis, men rus? NOLL. Tog 24mg igår helt utan effekt, mer än att jag kanske kände att jag hade något i mig. Men nada opiat-känsla.
Nu ska jag kicka allt vad opiater heter istället. Bah.
Citera
2019-03-15, 07:06
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:

Märkte inget av detta. Dagen innan tog jag 5 paket lope, sedan ett dygn senare 12mg sub. Kände inte av subben men fick inte at iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in