2019-03-03, 10:17
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
...hoten från S i norra Sverige om en folklig revolt mot regeringens Stockholmsperspektiv är ytterligare exempel på splittringen.

Det är detta som gör det så olyckligt att sd övergett EU-motståndet och intagit hundens yoga-position gentemot M. Här fanns en tillväxtpotential som nu förspills.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2019-03-03 kl. 10:30.
Citera
2019-03-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den springande punkten verkar vara denna:
Grunden till integrationsproblematiken är svenskarnas nationalchauvinism.

Vi är solidariska och tar in folk som ska integreras. Men själva vill vi enbart kompromissa bort ytliga delar av vår egen kultur, typ matvanor
Men sen kommer dom inte med den lista man skulle kunna förvänta sig. Vilka ytterligare "delar av vår egen kultur" är det vi skall kompromissa bort egentligen? Det ser jag inget om, det gör man aldrig. Det enda är att "integrationen" måste bli bättre.

Jag tror efter de studier vi gjort är det korrekt att säga att Grön Ungdoms propagandister i mycket framstår som hatets och illviljans kolportörer mot svenska folket.

Du klippte sista meningen i citatet. Den om att vi svenskar inte anser oss behöva medverka i en "djupare integration". Jag kan inte tolka det som annat än att en sådan "djupare integration" helt enkelt innebär att vi ska upphöra att existera som de individer vi är idag. Så länge det finns ett Sverige (så som vi svenskar definierar nationen) och så länge det finns svenskar (Så som vi själva definierar vem som är svensk och vem som bara har ett medborgarskap) så kommer integrationen och mångkulturdrömmen aldrig att fungera.

Nu utgör ju MP:s ungdomsavdelning de sjukaste av de sjuka och vars grad av sjukdom och självskadebeteende endast kan jämföras med FI. Jag undrar dock lite över den svenska av de två skribenterna, den lilla 21-åriga Hedda.Är hon införstådd med att hon måste sluta existera i sin egenskap av svensk för att lyckoparadiset ska infinna sig? Att den rasifierade miljöpartisten vill utplåna ett land han säkerligen skiter högaktningsfullt i stör mig inte så mycket. Däremot att en svensk aktivt applåderar galenskaperna gör att jag ångrar att jag inte tog The Lucky på orden och lät bli att läsa skiten.
Citera
2019-03-03, 10:36
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Det ser jag inget om, det gör man aldrig. Det enda är att "integrationen" måste bli bättre.

Det här blir ju tydligare och tydligare. Utan svenskars välvilja är "integrationen" dödfödd. Det har varit så hela tiden. Beviset på att det fungerar är att när svenskar gifter sig med utlänningar och presenterar dessa för andra svenskar som familj och umgänge är det sällan ett problem. Dessa invandrare blir "integrerade" och klarar språk och seder och inte sällan får de jobb via svenskars kontaktnät. Det blir sällan problem och rasism utav detta.

Detta gäller också "högkompetens"-arbetare inom t.e.x. IT (indier och andra nationaliteter) som får hjälp med fixande av bostad via bolaget och sedan "drillas" i att jobba på en svensk arbetsplats. Sällan något problem.

Sen har vi resten. Dom som Åkesson sa "dom får inte jobb i Sverige för dom är inte svenskar". Det är dom här människorna som är tvingade att gå på något Språkcafé eller Integrationscentrum med lika dittvingade pensionärer som ska lära dessa att vara svenskar. Det kommer aldrig att fungera, för finns inte svenskars vilja blir det inget. Politkerna vet detta. Så varför tjatar man om "integrationen måste bli bättre" när man vet att det finns en folklig ovilja mot inkompatibla människor? Det blir ju bara jobbigt och ger ingen som helst payoff för dem som lägger ner arbete.
Citera
2019-03-03, 10:39
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ett nytt förslag till förklaring till mediakriget mot svenskarna

Johannes Nilsson på Nyheter Idag framställer en helt ny hypotes kring mediakriget mot svenskarna. Allt är Spotifys fel!

Nilsson teoribygge grundas på att en hel generation av poprecensenter blev tvungna att hitta något nytt att polarisera kring när de inte längre kunde försörja sig på popmusisk. De slog sig därför på att recensera politiska frågor men följde då samma mönster som de gjort som musikrecensenter. De föraktade det folkliga och drev ytterlighetsfrågor som modernitetens framsteg. Uppfattar att Nilsson anser att de sökte surfa på tidens yttersta frågor genom att vara edgy muslimvurmare mm.

https://nyheteridag.se/johannes-nilsson-popjournalisternas-elitism-en-katastrof-inom-politiken/

Ett nytt och fräscht grepp av Nilsson. Jag gissar att experter i tråden gillar hans teoribygge. Men vad tror trådens giganter?
Som trådens lättviktare så tycker jag att just detta är intressant och spot on för trådens topic.
Jag har sedan en tid tänkt starta en tråd med titeln "När slutade 70-talet" där jag bland mycket annat tänkte ta upp poprecensionernas utrymme i media. När jag i tidiga tonår började intressera mig för vad som var på gång i musikvärlden så var det ett ytterst styvmoderligt behandlat ämne i media med små notiser i slutet av tidningarna, men i mitten av 80-talet så förändrades det och allt vad artister som Madonna och Michael Jackson gjorde slogs upp stort på löp och förstasidor och så har det sedan fortsatt, med detta verkar det som om nöjesjournalisternas status växte på "seriös" journalistiks bekostnad vilket givetvis måste ha stigit dem åt huvudet. (Lars Lindström var i början på 80-talet en av mina favoriter, idag tål jag honom inte!)

Allt detta skulle givetvis inte vara något problem i sig, problemet är att nöjesjournalisterna och även artisterna har börjat att betraktas som auktoriteter inom alla ämnen, inte minst migrationspolitik och klimatfrågor.

Själv tycker jag att konsten ska testa gränser och jag gillar till exempel inte slätstruken musik, men när Ebba Grön Sjöng "vi ska beväpna oss" så tror jag att varken artisterna eller fansen verkligen tänkte att det skulle skjutas mot polisstationer och kastas sten mot ambulanser, det var bara en tuff text och inget annat.

Idag däremot så tas varje utspel från småflickor som Sara Larsson, Niklas Strömstedt [sic] mfl emot på fullt allvar som djupa sanningar vi borde rätta oss efter av både ledarskribenter och ministrar.
Senast redigerad av orrtupp 2019-03-03 kl. 11:13.
Citera
2019-03-03, 10:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Idag däremot så tas varje utspel från småflickor som Sara Larsson, Niklas Strömstedt [sic] mfl emot på fullt allvar som djupa sanningar vi borde rätta oss efter av både ledarskribenter och ministrar.

Jag tror att en sån som Henrik Schyffert till exempel egentligen är dyngrasister in disguise. Det blir tydligt när han berättar i sin show "90-talet ett försvarstal" varför han sket i att då engagera sig mot kriget i dåvarande Jugoslavien. Anledningen var att "hjälpkontot" var fullkomligt övertrasserat efter det sena 80-talets "Live Aid", "Band Aid", "Heavy metal Aid" och allt annat. Och Afrika var så långt borta och negrerna satt och spelade bongo-trumma.

Uttalanden av den här typen avslöjar dessa som totala "possörer"; kändisarna skiter i svältande negrer med bongotrummor eller för den delen IS. Det enda som är viktigt är deras personliga varumärkesbyggande. Det syns tydligt att lidande flyktingbarn enbart används som en kuliss när det ska instagrammas bilder. Bilderna används som en virtuell valuta, lite som att köpa utsläppsrätter för att fortsätta släppa ut skit. På samma sätt står dessa kändisar i kondensen från sina egna regnkläder brevid bogotrumsnegrer för att för sig själva och andra manifestera att man "bötat" och köpt ett godhetsdiplom som ger rätten att fortsätta med sin livsstil precis som förrut.

Och hon KlimatGretas mamma hon påminner mest om en såndär sinnessjuk mamma som driver på såna "beauty pageants" för barn som egentligen inte vill.

Hela kändisraden av usual suspects, Schyffert, Pascalidou, Betnér, Ernman, Jenny Strömstedt mfl. kan räknas in i detta.

Och journalistiken som lyfter dessa kändisar är inte journalistik. MSM har kastat journalistiken överbord och blivit underhållningsföretag. Därför blir dessa kändisar "auktoriteter" eftersom det som finns i tidningarna är underhållning.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-03-03 kl. 11:02.
Citera
2019-03-03, 11:09
Medlem
Citat:

Vi är solidariska och tar in folk som ska integreras. Men själva vill vi enbart kompromissa bort ytliga delar av vår egen kultur, typ matvanor
Men sen kommer dom inte med den lista man skulle kunna förvänta sig. Vilka ytterligare "delar av vår egen kultur" är det vi skall kompromissa bort egentligen? Det ser jag inget om, det gör man aldrig. Det enda är att "integrationen" måste bli bättre.

Jag tror efter de studier vi gjort är det korrekt att säga att Grön Ungdoms propagandister i mycket framstår som hatets och illviljans kolportörer mot svenska folket.
Vanligtvis ska man väl ta seden dit man kommer... Vilket i miljötalibanernas värld tycks vara att man tar sina egna seder varthän man än kommer och förväntar sig att andra anpassar sig. Som en het kniv som skör in i smöret, eller kanske halsen på "den otrogne". Lyckligtvis har vi svenskar inga sådana dilemman som seder och kulturer som möts och bryts, eftersom vi ju inte har någon egen kultur. Det är ju miljötalibanerna som är chauvinister som förmätet hävdar något slags "svensk" kultur. Här i anomins area, är vi alla anonyma amöbor. EU-nucker med anima-issues.
Citera
2019-03-03, 11:37
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Någon borde kontakta dem och föreslå, att Grön Ungdom drar en lans för omskärelse/könsstympning av alla svenskar i syfte att förespråka ngt, som inte endast rör "ytliga delar av vår egen kultur, typ matvanor" utan innebär ett praktiskt deltagande i en "djupare integration."

Det kunde ju vara intressant att höra, varför det inte är aktuellt.. och det blev kanske ännu intressantare om skribenterna tände på denna idé...
Citera
2019-03-03, 11:57
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Ja Södermalmsvänstern är det bästa beviset på att de själva inte heller vill delta i integrationen. Det är alltid andra. Dessutom är oviljan till integration ömsesidig. Denna ömsesidiga ovilja växer med större andel invandrare vi får och integrationen är väl numer nära noll. Vi talar idag om förlorade områden. Som om någon skulle bry sig.

Mycket riktigt påpekar du att man saknar en lista på åtgärder. Jag menar att de inte kan göra någon sådan. Invandringen lever sitt eget liv bortom kontroll på grund av sin storlek. Rikspolitiker kan varken göra det ena eller andra åt den saken. Vi har helt enkelt nya typer av självständiga samhällen i det större samhället. I denna situation blir uppmaning till integration lika kontraproduktivt som att vi skulle vilja bestämma hur danskar, finnar eller ryssar ska leva sina liv. Därmed faller mångkultur projektet.

Orsaken till att man inte helt bryter med det svenska samhället beror självfallet på att man är beroende av den svenska bidragsapparaten. Bara en sådan sak att man måste ha vakter utanför skatteverket eller försäkringskassan visar att de nya bosättarna närhelst i alla typer av sammanhang är villig att tillgripa våld för att driva igenom sin vilja till bidrag eller annan fördel. Samhällen som är beroende av andras välvilja är mycket dysfunktionella och dem är nu importerade.
Citera
2019-03-03, 12:02
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Någon borde kontakta dem och föreslå, att Grön Ungdom drar en lans för omskärelse/könsstympning av alla svenskar i syfte att förespråka ngt, som inte endast rör "ytliga delar av vår egen kultur, typ matvanor" utan innebär ett praktiskt deltagande i en "djupare integration."

Det kunde ju vara intressant att höra, varför det inte är aktuellt.. och det blev kanske ännu intressantare om skribenterna tände på denna idé...
Det är också intressant att de mest ytliga av etablissemangstrogna undantagslöst hänvisar till mat när de skall förklara välsignelserna med mångkultur. Bra att dessa nu får en text som förklarar för dem att det inte räcker. Mångkultur innebär att de måste godkänna hedersmord och shariah.
Citera
2019-03-03, 12:27
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Mycket riktigt påpekar du att man saknar en lista på åtgärder. Jag menar att de inte kan göra någon sådan. Invandringen lever sitt eget liv bortom kontroll på grund av sin storlek. Rikspolitiker kan varken göra det ena eller andra åt den saken. Vi har helt enkelt nya typer av självständiga samhällen i det större samhället. I denna situation blir uppmaning till integration lika kontraproduktivt som att vi skulle vilja bestämma hur danskar, finnar eller ryssar ska leva sina liv. Därmed faller mångkultur projektet.

Det finns ju spretiga undersökningar om detta; vissa undersökningar hävdar att vi är bäst på integration, medan andra hela tiden tjatar om att det "måste bli bättre" utan någon form av handlingsplan.

Jag såg någon Axessdebatt där det hävdades att "varje generation är ett gäng vildar som ska uppfostras" och att det är det som integrationen egentligen skall göra. Men ingen vill uppfostra vuxna till att bete sig som svenskar. Det är därför alla så in i helvete vilsna.

Så vi är bäst när vi lägger manken till att få in folk som vi vill ha i Sverige, t.ex. vid giftemål med utlänningar eller högkvalificerad arbetskraft. Men ingen orkar med det miljonhövdade "utanförskapet" av icke-svenskar. Det är därför allt med "förbättrad integration" är dödfött. Hur mycket miljöpartiet än vill så kommer ingenting att hända.
Citera
2019-03-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
...Sen har vi resten. Dom som Åkesson sa "dom får inte jobb i Sverige för dom är inte svenskar". Det är dom här människorna som är tvingade att gå på något Språkcafé eller Integrationscentrum med lika dittvingade pensionärer som ska lära dessa att vara svenskar. Det kommer aldrig att fungera, för finns inte svenskars vilja blir det inget. Politkerna vet detta. Så varför tjatar man om "integrationen måste bli bättre" när man vet att det finns en folklig ovilja mot inkompatibla människor? Det blir ju bara jobbigt och ger ingen som helst payoff för dem som lägger ner arbete.

Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Vanligtvis ska man väl ta seden dit man kommer... Vilket i miljötalibanernas värld tycks vara att man tar sina egna seder varthän man än kommer och förväntar sig att andra anpassar sig. Som en het kniv som skör in i smöret, eller kanske halsen på "den otrogne". Lyckligtvis har vi svenskar inga sådana dilemman som seder och kulturer som möts och bryts, eftersom vi ju inte har någon egen kultur. Det är ju miljötalibanerna som är chauvinister som förmätet hävdar något slags "svensk" kultur. Här i anomins area, är vi alla anonyma amöbor. EU-nucker med anima-issues.
Stötte på en studie från -97 om chilenska migranter "Att leva nära en flygplats". Bara googla om man vill läsa. Man kan nog byta ut "chilenska" mot valfri migrantgrupp i dagens sverige och få en inblick i mekanismerna i våra diasporor kring integration och tankar om återvandring.

Fastnade för slutklämmen:
Citat:
Diasporan är basen för en särpräglad identitet i mötet med det omgivande samhället. Dess grundsten är en negativ identifiering med andra typer av gemenskaper (nationella, etniska o.s.v.) men en positiv identifiering med historiska och politiska krafter. Diasporan uttrycker i huvudsak inte en strävan efter att bli (latinamerikan, chines, afrikan...) och att detta är en självklar kulturell identitet, utan om att ta avstånd från den sociala omgivningen som den ser som sin motpol och förtryckare (ex. Svensk, Britt, Europe...)

Man bör läsa hela för att sätta in ovanstående i sitt sammanhang men när vi talar om integration tror jag helt man kan bortse från svensken, det är andra mekanismer som bromsar, vilket denna studie belyser.

Återvandring är den självklara lösningen och att uppmuntra och stödja detta är verkligen en win-win-win. Det finns många hinder där och det krävs en viss "integration" tillbaka in i hemlandet men för svensken finns bara en funktion i denna industri framöver. Överge snacket om integration och ta fram verktyg som gör att diasporan inte kan motstå att ta klivet tillbaka till "home sweet home"
Citera
2019-03-03, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Allt som oftast är vad som inte rapporteras av pk-skäl det mest intressanta att påpeka. Här har vi en sådan nyhet som kommer från Syrien.
According to reports by Syrian state news agency SANA, U.S. forces struck a deal with ISIS whereby the terrorist group would give up 50 tons of gold across eastern Syria’s Deir el-Zour province in exchange for safe passage.

The precious metal, worth about $2.13 billion, was plundered by the self-designated “caliphate” as its reign of terror spread across Syria and Iraq between 2015 and 2017.
<klipp>
The Syrian state media outlet claimed that ISIS leaders were on-hand to guide the U.S. helicopters to the places where the gold was stashed, “closing a deal by which Washington spared hundreds of the terror organization’s field leaders and experts.”
https://www.zerohedge.com/news/2019-03-01/us-army-takes-50-tons-gold-syria-alleged-deal-isis

Nej, ni kommer förstås inte att läsa om det i regimmedia. Nyheter som dessa ger dock en mer djuplodande och klarare bild eller förståelse för hur vi i alternativa medier kan få läsa om sjukvård som ges till islamiska statens jihadister i såväl länder som Sverige och Israel. Det vittnar också om den förödande framtid som vi nu går till mötes tack vare svenska politiker och deras imbecilla väljare.

Som sann människovän och humanist går mina tankar givetvis genast till det arma flickebarnet från England, Shamima Begum. - Varför är det endast de med högar av guld som kan köpa sig fria från skuld?! Var finns rättvisan i ett sådant människofientligt system?!

Och som om det inte vore nog med att Shamima skall straffas för att hon är fattig, så får hon nu dessutom utstå en bokstavlig tirad av islamofobiska attacker på internet!
https://m.youtube.com/watch?v=FhoGFeiUnqs

England och Sverige borde skämmas som låter hat och girighet få styra över kärleken till din nästa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in