2019-01-16, 21:26
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Jag har aldrig hört talas om att man skulle röka kryddor.
Det som ingår i alla ”smokey rubs” för att få röksmak är rökt paprikapulver, det i sin tur är torkad, rökt och mald paprika.
Du kan få en häftigare smak av i princip alla torra kryddor genom att rosta dom lätt i TORR panna.

Okej, tack för alla tipsen med rubs tillhör ju mer stekar och kött styckningsdelar, kotletter osv och inte färs vad jag vet... sen vet jag att det finns lite rökta kryddor som du säger paprika och inte mycket mer, men sen finns det onekligen mycket rökta kryddor här iaf (länk) men inte så mycket i butiken

Kolla runt på alla bilder liksom

https://www.google.com/search?q=smoked+spices&source=lnms&tbm=isch&sa=X&v ed=0ahUKEwjY88TxkPPfAhXGESwKHdKHBmMQ_AUIDigB&biw=1 536&bih=754#imgrc=BSZTwFRIt2S0yM:

Tex...

Trend Alert: Smoked Spices
https://www.thekitchn.com/trend-alert-smoked-spices-mccormick-217518
Citera
2019-01-29, 18:12
Medlem
1876randoms avatar
Hemmagjorda burgare i _närheten_ av "Bastard Burger" klass.

Dom recept jag sett innehåller typ 3 olika styckningsdetaljer från fina dyra köttdiskar.

Går det att göra med ingredienser från ICA? Tänker att färdigmald högrevsfärs är en bra början. Finhacka bacon och blanda i?

Några förslag?
Citera
2019-01-30, 03:36
Medlem
BePatients avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1876random
Finhacka bacon och blanda i?
Kom ihåg att fläsk måste upp till 65 vilket innebär att du måste ha tillagat det färdigt innan du har det i färsen om du inte vill behöva genomsteka dina burgare.
Citera
2019-01-30, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Kom ihåg att fläsk måste upp till 65 vilket innebär att du måste ha tillagat det färdigt innan du har det i färsen om du inte vill behöva genomsteka dina burgare.

Bacon är värmebehandlat och går alltså att äta som det är.
Citera
2019-01-30, 09:38
Bannlyst
Citat:

Dom recept jag sett innehåller typ 3 olika styckningsdetaljer från fina dyra köttdiskar.

Går det att göra med ingredienser från ICA? Tänker att färdigmald högrevsfärs är en bra början. Finhacka bacon och blanda i?

Några förslag?

Bastard Burgers använder tre olika detaljer i sin färs, detaljer du kan hitta till bra pris i köttdisken.
Citera
2019-01-30, 11:29
Medlem
dePauls avatar
Citat:

Några förslag?
Nu vet jag inte vilken blandning den nämnda firman använder sig av men en klassisk kombination är annars:

- Bringa av nöt
- Revbenskött av nöt
- Högrev

~Paul~
Citera
2019-01-30, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Nu vet jag inte vilken blandning den nämnda firman använder sig av men en klassisk kombination är annars:

- Bringa av nöt
- Revbenskött av nöt
- Högrev

~Paul~

Nämnda firman kör bringa, högrev och lägg.
Citera
2019-01-30, 15:00
Medlem
1876randoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

- Bringa av nöt
- Revbenskött av nöt
- Högrev

~Paul~
Kan man traska in och be köttdisken på ICA Maxi om dessa detaljer som färs? Ungefärlig ratio mellan köttsorterna?

Tack för svar.

Citat:
Nämnda firman kör bringa, högrev och lägg.
Ovanstående men för dessa detaljer. Samt gärna cirka pris som färs och om du/ni vet om man måste köpa en viss mängd?
Citera
2019-01-31, 14:08
Medlem
Citat:
Bacon är värmebehandlat och går alltså att äta som det är.
Långt ifrån alla numera, många kör med rökarom istället för att röka på riktigt tyvärr.
Citera
2019-01-31, 14:37
Medlem
Svea.Folks avatar
Citat:
Kan man traska in och be köttdisken på ICA Maxi om dessa detaljer som färs? Ungefärlig ratio mellan köttsorterna?

Tack för svar.

Ovanstående men för dessa detaljer. Samt gärna cirka pris som färs och om du/ni vet om man måste köpa en viss mängd?

Numera finns det högrevsfärs i nästan varenda butik. Annars kan du köpa dig en egen kvarn och sedan mala din egen färs.
Citera
2019-01-31, 15:49
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Någon som smakat ICAs egna briochehamburgerbröd och hur de är jämförelse med Garants dito?
Citera
2019-01-31, 19:58
Medlem
1876randoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svea.Folk
Numera finns det högrevsfärs i nästan varenda butik. Annars kan du köpa dig en egen kvarn och sedan mala din egen färs.
Högrevsfärs har jag sett färdigpackad, det är dom andra två detaljerna jag är osäker på. Får fråga nästa gång jag är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in