2026-03-26, 14:36
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Även om smaken utvecklas under några timmar, så känner man ganska direkt om man är fel ute eller inte. Och det är billiga råvaror, så man kan göra varianter och leka sig fram. Snart är du med i Mästerkocken!

Ja, ett lyckat experiment är ju aldrig fel. Det banar alltid vägen för en ny stil. Ungefär så jag har lärt mig matlagning hemma, genom vissa experiment.
Citera
2026-03-26, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Ja, ett lyckat experiment är ju aldrig fel. Det banar alltid vägen för en ny stil. Ungefär så jag har lärt mig matlagning hemma, genom vissa experiment.
Det jag menar är att man snabbt kan känna smaken av slutprodukten, jämfört med att göra till exempel en gryta eller en fisksås.
Citera
2026-03-27, 11:30
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanLiljegren
Framförallt ska man ha tiden, om det är något som tar lång tid att göra hemma, exempelvis grönpepparsås. Sedan ska det ätas upp i tid, innan det blir gammalt och dåligt. Oftast har jag bara tid att laga mat en vardagskväll efter jobbet, vilket begränsar tiden i köket.

Jag vet inte riktigt vad du menar, att göra en hemgjord kall dressing till burgare tar inte nån speciell tid
Senast tog det i total tid 5-10 minuter tror jag. Du får göra en stor batch pepparsås och frysa in istället
Vaccumpackat mm

Jobbar man efter ett visst schema så som är mer typiskt 7-16 osv så bör man inrikta sig på enklare rätter och ha en bra planering eller strunta i allt och äta ute eller frysrätter osv. Jag är egenföretagare och administratör på distans i skogsbranschens tjänster, så jag har turen att ha mer tid för annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in