2019-01-08, 00:26
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Mitt senaste dille berodde på långvarigt alkohol och narkotikaintag. Vi pratar år, men det är inte det som är det viktigaste.
Dille kan komma vid kortare tid också, det är det abrupta stoppet på intaget av substansen som triggar det hela.

Omöjligt att iaf för mig bedöma risken i ditt fall, tycker du ska vara uppmärksam på de symptom som finns. Särskilt då att dille kan och brukar bli akut först efter ett par dagars nykterhet. Innan är det ju de klassiska skakningarna osv., vilka absolut inte måste betyda att ett dille är på G.

Blir du sämre tycker jag du ska söka hjälp antingen på en VC eller hellre på ditt beroendecentrum.

Har varit skrämmande lungt nu idag och framförallt här på kvällen. Känner ju givetvis att jag inte är helt återställd, men Herrejesus vad jag skakade och var dålig igår. Inte ens Tramadol-abstinensen gjorde mig lika dålig. (Dock höll den i sig srämmande långt tid)
Citera
2019-01-11, 07:05
Medlem
boobacars avatar
Snittat typ 40-55 starköl i veckan nu nån månad eller lite mer, dag 3 nykter med hjälp av Naltrexon. Idag kom darrningar och känsla av spyfärdighet, vet inte vill bara skriva av mig
Citera
2019-01-11, 07:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av devilspath
Ja, det är nog dax att ta en funderare själv. Koncentrations svårigheter, dålig sömn och så fryser man hela tiden när man inte har druckit på några dagar känns inte som ett gott tecken. Sen tror jag inte att mitt äktenskap håller 2019 om jag inte ändrar på något. Jag har funderat på att skära ner till max 8 mellan öl /vecka och se hur det går och då inte fler än 4 per tillfälle men det sket sig på nyår.

Kommer inte fungera om du inte slutar med skiten helt och hållet, det är dags att lägga ner flaskan, inte värt det. Du är precis som jag alkis då du insett att alkoholen förstör ditt liv/hälsa/relationer, sakta men säkert, men ändå fortsätter dricka och försöker hitta ursäkter/planer till att få fortsätta med det.

För oss alkisar så finns det inget "mittimellan", sluta eller förlora allt.
Senast redigerad av PenisOchPung 2019-01-11 kl. 07:40.
Citera
2019-01-13, 06:38
Medlem
Buffedbygods avatar
Varför vill man dricka fast man egentligen inte Vill dricka?

Jag mår bara dåligt av skiten, även under ruset faktiskt... Får ont i huvudet och blir illamående m.m. Ändå ska man på flaskan så fort den visar sig. Är det bara en dålig extremt inpräntad vana?

Skrev i tråden för 13 dagar sen. Nu gör vi försök igen.
Citera
2019-01-13, 09:22
Medlem
pizzaslajsens avatar
Fan, efter 1 veckas nykterhet och en förjävlig abstinens drack jag mig reativt redlös igår. Vill ju liksom vara som alla andra, kunna dricka i goda vänners lag på en lördag. Nu sitter jag här med en fet ångest. Gjorde inget dumt direkt och åt ordentligt samt drack vatten men känner fortfarande av en viss besvikelse. Jävla ski. Nya tag.
Citera
2019-01-13, 10:32
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Fan, efter 1 veckas nykterhet och en förjävlig abstinens drack jag mig reativt redlös igår. Vill ju liksom vara som alla andra, kunna dricka i goda vänners lag på en lördag. Nu sitter jag här med en fet ångest. Gjorde inget dumt direkt och åt ordentligt samt drack vatten men känner fortfarande av en viss besvikelse. Jävla ski. Nya tag.
Ja alltså du får bestämma dig för vad du vill med ditt liv. Leva i en bergochdalbana som troligtvis kommer sluta i en rejäl krasch eller ta en annan väg.
Citera
2019-01-13, 13:25
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Ja alltså du får bestämma dig för vad du vill med ditt liv. Leva i en bergochdalbana som troligtvis kommer sluta i en rejäl krasch eller ta en annan väg.

Känner bara en sån sjuk sorg över att inte kunna umgås med alla andra på samma villkor. Jag satt där i början och såg hur roligt alla andra hade det medan jag själv fipplade med mobilen som en asocial tonåring. Till slut tog jag den första ölen.
Citera
2019-01-13, 17:01
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Känner bara en sån sjuk sorg över att inte kunna umgås med alla andra på samma villkor. Jag satt där i början och såg hur roligt alla andra hade det medan jag själv fipplade med mobilen som en asocial tonåring. Till slut tog jag den första ölen.
Ja, att bli drogfri innebär en sorts sorgeprocess som måste bearbetas. Ett bra första steg var för min del att träffa andra som klarat av detta. Få nya tankar och rutiner, som inte innefattar droger/alkohol. Ett nytt tänk helt enkelt, inte en enkel uppgift med det går.

Måste gå..
Citera
2019-01-14, 07:48
Medlem
Moparornocars avatar
Idag har jag varit nykter och drogfri i 8 år. Inte svårt att känna tacksamhet till livet en dag som denna.
Citera
2019-01-15, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Idag har jag varit nykter och drogfri i 8 år. Inte svårt att känna tacksamhet till livet en dag som denna.

Är så glad för din skull, visst blir livet så otroligt mycket mer meningsfullt och fyllt av glädjeämnen när man lever nyktert?

Innan min nykterhet trodde jag aldrig att jag skulle kunna vara glad eller skratta utan alkohol och piller, idag kan jag t om skratta åt olika humorprogram på tv NYKTER. Idag gillar jag att leva. Stort grattis till dig Moparornocar.
Citera
2019-01-15, 14:19
Medlem
Jag är nu inne på mitt fjärde år utan droger (cannabis och opioider var min grej, provat en del annat också men inget långvarigt). Det är också ungefär två år sedan jag senast var påverkad av alkohol, under hela 2018 blev det totalt tre öl och ett glas whisky och alla fyra vid olika tillfällen.

Jag har inte någonstans varit beroende som många andra här inne kanske är eller varit men jag måste hålla med nån typ som skrev här ovan, livet blir fan bättre alltså!

Precis som filuren ovan skrev att man kan skratta åt dumma skämt på tv, man kan hänga med polarna på en utekväll och ha störtkul och samtidigt vara "duuu ääähhh bäääääst määän!" därför man kan köra alla hem efteråt Man slipper all nojja vad kontroller innebär (arbetsgivare eller vid sidan av vägen typ) och hjärnan funkar bättre. Mer pengar får man över också!
Citera
2019-01-15, 14:24
Avslutad
Citat:

Men hur jävla social är man om man behöver supa sig full för att våga snacka med folk och ha roligt?

Är själv i det närmaste nykterist och predikar absolut inte att andra ska vara det, men jag har ju fått uppleva precis det du beskriver många gånger, och sett hur andras "roliga" fyllor mest slutar i spyor och ångest. Att dricka lagom verkar vara svårt för många, speciellt yngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in