2019-01-06, 17:18
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Har ingen öl hemma.. Fin kläm-ledighet, lika bra nästa år, ja imorgon klämtar klockan igen

Lycka till med nattmaran. Nu ska skiten ur kroppen. Det är därför man alltid har benso hemma, då brukar det ordna sig.
Citera
2019-01-06, 18:19
Medlem
Dags för en annan att hålla sig nykter ett tag, fått en "ovana" innan och efter jul och druckit 4-5 bärs...4 dagar i veckan typ.
Har blivit en del röka om kvällarna också.
Vill fortsätta vara nykter/drogfri då det börjar bli dags för provtagning och förhoppningsvis ett körkort detta år.
Känns som en rätt bra morot
Men ni som fixat det här, hur fan bär ni er åt? Känns som det är någon skilsmässa jag går igenom...Saknar min lilla bubbla att kliva in i redan.
Citera
2019-01-06, 21:34
Medlem
Darwins avatar
Superiet spårade ur nu i december (precis som förra året), och nu sitter man bakfull och jävlig igen. Jag tycker alltid det värsta är när man ska försöka sova på natten dagen efter; ångest, mardrömmar, lucid dreaming och en massa konstigheter...

Nytt nyktert försök från och med nu, och inget mer jävla hemmasupande!

Jag tror AA kanske har en bra idé i det här att erkänna svaghet; dvs inte tro att man kan köpa en fin Wiskey som man kan tulla civiliserat på fram till påsk (tog slut på tre dagar...), eller en BiB som ska räcka hela december (boxjäveln var slut efter fyra dagar, och sen klippte jag mig i fingret när jag skulle klippa upp påsen för att få ut det sista). Utan snarare erkänna att man är svag för spriten, och utifrån det planera så att man har så bra odds som möjligt för att undvika att trilla dit.
Citera
2019-01-06, 23:15
Medlem
Vobblers avatar
Ursäkta språket, men vem fan super i flera dagar i sträck utan att ha benso hemma? Det kommer alltid en morgondag då det ska brytas. Lycka till säger jag.
Citera
2019-01-07, 16:22
Medlem
pizzaslajsens avatar
Har supit som ett svin i 12 dagar i sträck nu där jag i stort sett varit packad morgon till kväll. Idag tog jag min sista öl efter att ha haft ett av de värsta nätterna i mitt liv med både ångest, oro och skakningar. Bör jag söka någon typ av vård imorgon? Har ju hört att alkoholabstinens kan vara direkt livsfarlig.
Citera
2019-01-07, 16:33
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Har supit som ett svin i 12 dagar i sträck nu där jag i stort sett varit packad morgon till kväll. Idag tog jag min sista öl efter att ha haft ett av de värsta nätterna i mitt liv med både ångest, oro och skakningar. Bör jag söka någon typ av vård imorgon? Har ju hört att alkoholabstinens kan vara direkt livsfarlig.
Läs på om symptomen på delirium https://medibas.se/handboken/kliniska-kapitel/psykiatri/patientinformation/alkohol/delirium-tremens/ .
Råkat ut för detta ett par gånger och det är ju ingen kul grej direkt...

Börjar du må riktigt dåligt, alltså riktigt jävla dåligt, bör du söka hjälp. Alternativt drick lite alkohol som en nertrappning.

Hoppas du inser nu att alkohol inte funkar för dig, lycka till!
Citera
2019-01-07, 16:37
Medlem
pizzaslajsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Läs på om symptomen på delirium https://medibas.se/handboken/kliniska-kapitel/psykiatri/patientinformation/alkohol/delirium-tremens/ .
Råkat ut för detta ett par gånger och det är ju ingen kul grej direkt...

Börjar du må riktigt dåligt, alltså riktigt jävla dåligt, bör du söka hjälp. Alternativt drick lite alkohol som en nertrappning.

Hoppas du inser nu att alkohol inte funkar för dig, lycka till!

Det är definitivt slutdrucket för min del. Hur lång tid söp du innan du fick Dillet?
Tycker att den ölen jag drack vid 12idag har lindrat det mesta, men är livrädd för vad som komma skall inatt eller imorogn bitti.
Citera
2019-01-07, 16:44
Medlem
Voelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Lycka till med nattmaran. Nu ska skiten ur kroppen. Det är därför man alltid har benso hemma, då brukar det ordna sig.

Benzo har jag som tur är aldrig använt. Jag skulle hellre rekommendera "återställare".
Citera
2019-01-07, 17:13
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaslajsen
Det är definitivt slutdrucket för min del. Hur lång tid söp du innan du fick Dillet?
Tycker att den ölen jag drack vid 12idag har lindrat det mesta, men är livrädd för vad som komma skall inatt eller imorogn bitti.
Mitt senaste dille berodde på långvarigt alkohol och narkotikaintag. Vi pratar år, men det är inte det som är det viktigaste.
Dille kan komma vid kortare tid också, det är det abrupta stoppet på intaget av substansen som triggar det hela.

Omöjligt att iaf för mig bedöma risken i ditt fall, tycker du ska vara uppmärksam på de symptom som finns. Särskilt då att dille kan och brukar bli akut först efter ett par dagars nykterhet. Innan är det ju de klassiska skakningarna osv., vilka absolut inte måste betyda att ett dille är på G.

Blir du sämre tycker jag du ska söka hjälp antingen på en VC eller hellre på ditt beroendecentrum.
Citera
2019-01-07, 19:23
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Benzo har jag som tur är aldrig använt. Jag skulle hellre rekommendera "återställare".

Ja, det gamla beprövade sättet. Men benso är bättre. Varför tror du att du får Stesolid om du hamnar på avgiftning?
Citera
2019-01-07, 23:00
Medlem
Ok! Jag hoppar på det här tåget. Tänkte försöka hålla mig borta från alkohol i minst ett år eller så.

Har brukat cannabis, benzo, opiater/opioider samt ”miss”brukat alkohol i många år, men det är bara när flaskan korkas av som det går åt helvete.

Benzo, cannabis och opiater kan jag ta i ett par dagar utan att någon märker av det men direkt spriten kommer in i bilden gör jag idiotiska saker, blir elak och skiter i det mesta och det har kostat ofantligt mycket.

Har supit ett par veckor i streck som max, min alkoholism gör mer att jag inte kan sluta när jag väl blivit packad, men när jag vaknat dagen efter kan jag hålla mig.

Från och med nu blir det max 2-3 folköl när jag lagar mat till helgen och nyktert de få gånger jag vistas på krogen. Drack senast på jul och sedan nyår, båda gångerna två folköl och de har fungerat bra.

Tänkte försöka mig på att käka någon tramadol eller benzo de gånger jag vill bli lite ”påverkad” på någon födelsedagsfest etc då jag kan hantera dessa substanser utan att de spårar ur som på alkohol och vill jag bli flummig hemma får de bli cannabis som aldrig gett mig ett ”dåligt” rus.

Fan, hur kan jag vara så dum? Har turen att det finns så många droger som jag kan få tag på, kan bruka dom med måtta och blir inget svin som heter sig illa av dom, men endå slutar det med att man super till ibland, får bli ett stopp på det nu. Ingen mera sprit, inga fler fyllor, dom har vart många och en del har vart roliga men majoriteten av dom har ändå slutat illa och jag hatar egentligen skiten och vad den gjort med mig, min familj och väldigt många andra. Dags för ett stopp.
Citera
2019-01-07, 23:34
Medlem
Kämpa Bröder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här