2019-01-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Sjuklövern med en kontrollerad opposition från SD i symbios med medierna är en lysande konstruktion för samvetslösa människor som vill driva sina agendor och sko sig själva. Det finns massor av pengar att tjäna för den som vill. Den som vill vara ”god” kan vältra sig i ”godhet”. Och medierna har massor av material för lättproducerad ”journalistik”. Ingen vill väl slakta guldkalven.

Återigen, det rödaste pillret av dem alla är att det faktiskt finns människor som tror på vad de säger. Det är svårt att svälja, jag vet. Det är mycket enklare att tänka sig en gigantisk konspiration där alla är giriga, allt blir så enkelt då, men faktum är att det finns folk som tror på vad de säger. Det går inte att rymma från det. Att säga att alla som inte håller med en själv är "samvetslösa" psykopater är inte seriöst eller särskilt produktivt.

Med det sagt så skor sig etablissemanget i Sverige, precis som etablissemang alltid gjort.
Citera
2019-01-10, 01:12
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Läs noggrannare, sista stycket här: (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Och detta har jag ju svarat på i nästa inlägg. Och så går vi runt om ett enerissnår. Du slingrar dig oskickligt. Jag undrar, precis som Totius: vad är ditt intresse av tråden? Majoriteten av dina senaste tusen poster verkar ju ha varit här. Trots detta har du aldrig framfört något av intresse, ingen teori, ingen intressant länk, aldrig kommit med någon insikt. Vad är din funktion?

Men! Jag är glad att du äntligen inser att det finns starka ekonomiska incitament och vinstintressen inbyggda i systemet. Nu handlar det ju inte om toalettpapper -- utan om omfördelning av hundratals miljarder av skattepengar till privata aktörer genom tvingad konsumtionsökning, allt med moraliska argument. Detta enkla faktum kan du väl också acceptera?
Citera
2019-01-10, 01:13
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Med det sagt så skor sig etablissemanget i Sverige, precis som etablissemang alltid gjort.

Det är mycket specifika människor och grupper som skor sig. Dessa är inte svåra att identifiera och nämna vid namn.

Varför vill du skydda dessa människor och grupper?
Citera
2019-01-10, 01:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Återigen, det rödaste pillret av dem alla är att det faktiskt finns människor som tror på vad de säger. Det är svårt att svälja, jag vet. Det är mycket enklare att tänka sig en gigantisk konspiration där alla är giriga, allt blir så enkelt då, men faktum är att det finns folk som tror på vad de säger. Det går inte att rymma från det. Att säga att alla som inte håller med en själv är "samvetslösa" psykopater är inte seriöst eller särskilt produktivt.

Du läser inte och du förstår inte. Du plockar enstaka ord och du gör halmgubbar. Jag har tydligt uttryckt att det INTE är någon skillnad mellan idealism och girighet när det gäller mångkulturen i Sverige. Det är människor som sätter sina egna behov före landets bästa.
Citera
2019-01-10, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Det är mycket specifika människor och grupper som skor sig. Dessa är inte svåra att identifiera och nämna vid namn.

Varför vill du skydda dessa människor och grupper?

Som om Sveriges etablissemang enbart bestod av ett fåtal personer? Om du namnger någon (vilket inte är svårt) så kanske jag kan förklara varför jag skyddar den personen -- om det nu är det jag gör. Oklart hur. (Nämn inte en ICA-handlare med bra ruljans på toalettpappret bara).
Citera
2019-01-10, 01:41
Medlem
Citat:
Du läser inte och du förstår inte. Du plockar enstaka ord och du gör halmgubbar. Jag har tydligt uttryckt att det INTE är någon skillnad mellan idealism och girighet när det gäller mångkulturen i Sverige. Det är människor som sätter sina egna behov före landets bästa.

De ser det inte på det viset även om du ser det så.
Citera
2019-01-10, 01:45
Medlem
Citat:
Och detta har jag ju svarat på i nästa inlägg. Och så går vi runt om ett enerissnår. Du slingrar dig oskickligt. Jag undrar, precis som Totius: vad är ditt intresse av tråden? Majoriteten av dina senaste tusen poster verkar ju ha varit här. Trots detta har du aldrig framfört något av intresse, ingen teori, ingen intressant länk, aldrig kommit med någon insikt. Vad är din funktion?

Åh jo, det har jag visst gjort. Några haveristteorier har jag naturligtvis inte kommit med, där har du helt rätt.

Citat:
Men! Jag är glad att du äntligen inser att det finns starka ekonomiska incitament och vinstintressen inbyggda i systemet. Nu handlar det ju inte om toalettpapper -- utan om omfördelning av hundratals miljarder av skattepengar till privata aktörer genom tvingad konsumtionsökning, allt med moraliska argument. Detta enkla faktum kan du väl också acceptera?

Att anlita privata aktörer för exempelvis infrastruktursatsningar i stället för konsumtion vore också "tvingat". Vad är din poäng här exakt?
Citera
2019-01-10, 01:47
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
De ser det inte på det viset även om du ser det så.
I detta fall är åsikter helt irrelevanta eftersom faktiska förhållanden visar att mångkulturen är skadlig för Sverige. Den som förnekar fakta framför ögonen visar bara att denne ljuger eller lider av någon störning eller sjukdom.
Citera
2019-01-10, 01:50
Medlem
Mess avatar
Citat:
Diskussionsämnet nu har varit frasselitos ekonomiska haveristteorier. Jag tycker att det finns ett värde i att värdelösa teorier stampas sönder. Tänk tanken att folk på allvar skulle konfrontera ICA-handlare med att de bombat Mellanöstern för att få invandring så att de kan sälja mer toalettpapper...

Han har rätt och du har FEL, trött på att läsa den skiten du skriver. Du verkar obildbar med ditt spammande.

Finns ingen moderator här och kan rensa upp skiten du skriver. (Ta även bort detta inlägg)
Citera
2019-01-10, 01:51
Medlem
Citat:
I detta fall är åsikter helt irrelevanta eftersom faktiska förhållanden visar att mångkulturen är skadlig för Sverige. Den som förnekar fakta framför ögonen visar bara att denne ljuger eller lider av någon störning eller sjukdom.

Ideologiskt övertygade personer ser nästan bara ideologi (det känns som om vi gått igenom detta faktum tidigare). För all del, man kan om man vill beskriva det som psykisk sjukdom om man så vill men jag tycker inte att det är särskilt produktivt eller konstruktivt. Tänk dig en Åkesson/Lööf-debatt där han säger att hon är sjuk i huvudet och bara upprepar det hela tiden.
Citera
2019-01-10, 02:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ideologiskt övertygade personer ser nästan bara ideologi (det känns som om vi gått igenom detta faktum tidigare). För all del, man kan om man vill beskriva det som psykisk sjukdom om man så vill men jag tycker inte att det är särskilt produktivt eller konstruktivt. Tänk dig en Åkesson/Lööf-debatt där han säger att hon är sjuk i huvudet och bara upprepar det hela tiden.
Äntligen kanske du börjar närma dig en insikt. Det är mediernas självklara uppgift att granska och ifrågasätta politikernas resonemang. Men medierna är ju en del av charaden. Därför blir det aldrig något mediakrig om mångkulturen. Allt är ett spel för att skydda, bevara och stärka sina egna intressen.
Citera
2019-01-10, 02:14
Medlem
Citat:
Äntligen kanske du börjar närma dig en insikt. Det är mediernas självklara uppgift att granska och ifrågasätta politikernas resonemang. Men medierna är ju en del av charaden. Därför blir det aldrig något mediakrig om mångkulturen. Allt är ett spel för att skydda, bevara och stärka sina egna intressen.

Det är ingen charad. Många för att inte säga de flesta i medierna tror på vad det skriver eller känner sig tvingade av sin omgivning att upprätthålla den fasaden.

Återigen, det här är svårt. Jag vet det. Men det är faktiskt så att det finns folk sin tror på vad de säger. Detta piller är svårt att svälja men det måste ner. Det går inte att göra det lätt för sig och bara säga att allt är ett spel för "intressen" som är ytterst svårdefinierade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in