2019-01-10, 02:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är ingen charad. Många för att inte säga de flesta i medierna tror på vad det skriver eller känner sig tvingade av sin omgivning att upprätthålla den fasaden.

Återigen, det här är svårt. Jag vet det. Men det är faktiskt så att det finns folk sin tror på vad de säger. Detta piller är svårt att svälja men det måste ner. Det går inte att göra det lätt för sig och bara säga att allt är ett spel för "intressen" som är ytterst svårdefinierade.
Nu skapar du rundgång IGEN (som du gör i alla trådar som du stör). Gå till mitt inlägg 01:19. Jag kommer inte att svara på fler upprepningar av dig.

Nyttan du gör i tråden är att du tydligt visar det bisarra beteende som är symtomatiskt för de som försvarar charaden. Eftersom de, och du, saknar sakliga argument så blir det såhär hela tiden. Patetiskt.
Citera
2019-01-10, 08:06
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Åh jo, det har jag visst gjort. Några haveristteorier har jag naturligtvis inte kommit med, där har du helt rätt.

Att anlita privata aktörer för exempelvis infrastruktursatsningar i stället för konsumtion vore också "tvingat". Vad är din poäng här exakt?

Cykliska resonemang och argumentationslooper inte en mm framåt du för diskussionen. Smörja och ändlösa rader med ordsludder. Ingenting annat.

Sakfråga är en fråga som handlar om organisationens egentliga verksamhet, till skillnad från en ordningsfråga som handlar om själva sammanträdet.

Relevans är en egenskap som ett påstående har gentemot ett annat påstående: om påstående A är relevant för påstående B, styrker eller avstyrker påstående A validiteten hos påstående B. Om A däremot är irrelevant för B, har sanningshalten av A ingen betydelse för B.

Ignoratio elenchi är ett argumentationsfel som grundar sig på ett irrelevant stödargument. Stödargumentet må vara sant, men saknar praktisk betydelse för huvudargumentet.
Citera
2019-01-10, 08:23
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Det är ingen charad. Många för att inte säga de flesta i medierna tror på vad det skriver eller känner sig tvingade av sin omgivning att upprätthålla den fasaden.
Hur viktig är skillnaden mellan "charad" och "fasad"? Kan du utveckla?
Citera
2019-01-10, 09:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Återigen, det här är svårt. Jag vet det. Men det är faktiskt så att det finns folk sin tror på vad de säger. Detta piller är svårt att svälja men det måste ner. Det går inte att göra det lätt för sig och bara säga att allt är ett spel för "intressen" som är ytterst svårdefinierade.
Ditt försvar för Bonniers börjar bli närmast parodiskt. Men jag får ge dig det, att trägen vinner & du har verkligen lyckats sänka en i övrigt värdefull tråd.
Citera
2019-01-10, 10:16
Avstängd
88g14flashplants avatar
I mediekrigets utmarker utspelar sig intressanta ting. Nyligen ifrågasatte Arge Blatten Ann Heberlein för dennes stöd till röda terrorgrupper. Nu avslöjas judinnan Katarina Janouch som mytoman och förintelselögnerska av bloggaren Henrik Agerhäll. Katerina Janouch ska även ha polisanmält Granskning Sveriges Fabian Fjälling sedan denne ställt frågor till Janouch gällande hennes medverkan i talmudiska riter.

Avslöjandet kan bäst beskrivas som en exposé över de mest fantastiska lögner och deras utveckling. Det är av precis sådan klass som tidigare kunnat skådas när det gäller den eviga sagan om förintelsen, med avrunkningsmaskiner och dylikt.

För Katerina Janouchs del, så har hon positionerat sig som ledarfigur inom den nationella rörelsen. Med dessa avslöjanden aktualiseras nu även frågor gällande hennes motiv till detta då vissa menar att det handlar om ännu ett exempel av subversion.

https://henrik77.wordpress.com/2018/...telsebakgrund/

https://www.nordfront.se/karusellen-...inblandade.smr

http://www.friatider.se/hejar-ann-he...tfarande-p-afa
Citera
2019-01-10, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ditt försvar för Bonniers börjar bli närmast parodiskt. Men jag får ge dig det, att trägen vinner & du har verkligen lyckats sänka en i övrigt värdefull tråd.

Centerpartiets kommunikationschef i attack mot familjen Bonnier – antyder att familjen konspirerar för att ge makten till SD

https://samnytt.se/centerpartiets-ko...akten-till-sd/
Citera
2019-01-10, 10:21
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Alltså, menar du på allvar att det är svårt att tänka sig att många journalister tror på vad de säger och att konspirationsteorier är vad som gör tråden värdefull?
Citera
2019-01-10, 10:24
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
I mediekrigets utmarker utspelar sig intressanta ting. Nyligen ifrågasatte Arge Blatten Ann Heberlein för dennes stöd till röda terrorgrupper. Nu avslöjas judinnan Katarina Janouch som mytoman och förintelselögnerska av bloggaren Henrik Agerhäll. Katerina Janouch ska även ha polisanmält Granskning Sveriges Fabian Fjälling sedan denne ställt frågor till Janouch gällande hennes medverkan i talmudiska riter.

Avslöjandet kan bäst beskrivas som en exposé över de mest fantastiska lögner och deras utveckling. Det är av precis sådan klass som tidigare kunnat skådas när det gäller den eviga sagan om förintelsen, med avrunkningsmaskiner och dylikt.

För Katerina Janouchs del, så har hon positionerat sig som ledarfigur inom den nationella rörelsen. Med dessa avslöjanden aktualiseras nu även frågor gällande hennes motiv till detta då vissa menar att det handlar om ännu ett exempel av subversion.

https://henrik77.wordpress.com/2018/...telsebakgrund/

https://www.nordfront.se/karusellen-...inblandade.smr

http://www.friatider.se/hejar-ann-he...tfarande-p-afa
@Enoch.Thulin: Om du behöver ett exempel...
Citera
2019-01-10, 10:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Alltså, menar du på allvar att det är svårt att tänka sig att många journalister tror på vad de säger och att konspirationsteorier är vad som gör tråden värdefull?
Det är medierna som är ytterst ansvariga för situationen i Sverige. Medierna åsidosätter gravt och systematiskt dels sin plikt som ”tredje statsmakten” och dels sin plikt att ge en saklig, opartisk och allsidig nyhetsrapportering.

Vidare har medierna skapat en falsk verklighetsbild och fört folk bakom ljuset. Dessutom har man bedrivit häxjakt på oliktänkande och därmed skrämt folket, politikerna och myndigheterna till lydnad och tystnad.

Med fungerande medier skulle nuvarande situation inte kunnat uppstå. Det är ett ohyggligt förräderi mot det egna landet och folket.
Citera
2019-01-10, 10:28
Medlem
Trådens relevans

Ja tråden börjar onekligen svaja. Kanske blir det så här när olika skribenter söker finna anledningarna till mediakriget mot svenskarna. Alla har sina favoritanledningar medan vissa går in för att ifrågasätta eller motbevisa.

Men att tråden i sina stunder kan ge inspiration åt andra skribenter visar dagens Det Goda Samhället när Patrik Engellau plockar upp en retorisk bild och en tankegång som lyftes här i tråden för lite mindre än ett år sedan. Mediakriget som ett skyttegravskrig där den goda och anständiga sidan nu måst överge de främsta posteringarna och även söker vifta med flagg om parlör.

Citat:
Att utropa seger över PK-isterna vore förhastat. Men en sorts omgruppering och kanske partiell reträtt verkar vara på gång. De tycks dra sig tillbaka från sina mest framskjutna fältskansar och flytta sina skyttegravar bakåt inför det sunda förnuftets alltmer självsäkra framryckningar.

Hur kan jag veta det? Jag vet ingenting. Men jag studerar Pravda och gör mina uttolkningar. I det sovjetiska kommunistpartiets tidning Pravda – Sanningen – hade varje kommatecken betydelse. Det är likadant med den svenska maktens ledande ideologiska organ, Dagens Nyheter. I den tidningen, särskilt ledar- och kultursidorna, finns de tydligaste formuleringarna av hur ledande PK-istiska ideologer ser på världen.

https://detgodasamhallet.com/2019/01...gi/#more-14520

Så låt oss försöka hålla tråden något så när relevant till dess att ett mediakrig om mångkulturen startar. Vi ser ju redan att kriget mot mångkulturens yttringar börjat utkämpas i det lilla formatet som beslutet att avskaffa religiöst betingad mat i skolbespisningarna.

Men vad jag ser fram emot är den stund när de goda och anständiga viftar med vit flagg och börjar hämta inspiration från tråden.
Senast redigerad av Ottokar 2019-01-10 kl. 10:49.
Citera
2019-01-10, 10:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det handlar inte om det. Självklart tror en del på vad dom skriver, men nog inte majoriteten.

Det handlar om att så fort debatten ens närmar sig frågan om att någon kanske tjänar på den aktuella situationen & därför har ett intresse av att driva utvecklingen i en viss riktning. Då spammas tråden sönder med sidvis av fullständigt meningslösa & irrelevanta inlägg, vars enda syfte är att få debatten att spåra ur, vilket också ofta lyckas.

Att inbilla sig att allt som är dåligt bara liksom händer av sig själv & att dom som tjänar på det hela bara råkar ha tur. Det är en konspirationsteori.

Att ignore-funktionen togs bort är nog det största misstaget i forumets historia.
Citera
2019-01-10, 10:36
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
@Enoch.Thulin: Om du behöver ett exempel...
Exempel på vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in