2018-10-26, 17:22
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Jag skrev inte att det var känt sen tidigare utan jag ställde en fråga därav mitt ? efter. Det var nämligen nytt för mig.

Nej det var nytt för mig också. Anhörig som stoppa pressarna skriver borde innebära någon inom fam. Sonen möjligen då vilket iofs inte gör den här historien mer begriplig. Det man i så fall kanske kan fundera på är hur man ska värdera vittnesmålen inom familjen.

Skulle det vara en anhörig är GS beteende än mer konstigt och obegripligt. Frugan i vardagsrummet och annan anhörig i ett av sovrummen. Att då smyga in och ha sex med BO ter ju sig helt sanslöst. Får inte ihop det om han inte var redlöst full alternativt helt drogad.
Citera
2018-10-26, 17:29
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L
Skulle det vara en anhörig är GS beteende än mer konstigt och obegripligt. Frugan i vardagsrummet och annan anhörig i ett av sovrummen. Att då smyga in och ha sex med BO ter ju sig helt sanslöst. Får inte ihop det om han inte var redlöst full alternativt helt drogad.
Men det har inte framkommit att även den "fjärde mannen" skulle ha sovit över.
Citera
2018-10-26, 17:35
Medlem
Vart sitter han häktad dvs vart spenderar han sin helg? Sollentuna?
Citera
2018-10-26, 17:41
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
Stoppa pressarna levererar nu ytterligare artikel. Upplagt igår kväll. Dom går verkligen all in i detta ärende....

https://stoppapressarna.se/svenskt/darfor-valdtaktsanklagas-kande-fotbollsprofilen

Ja men då så. Stoppa pressarna har inga trovärdiga källor och inte ens kamratskapet med hustrun är trovärdigt längre. Tar tillbaka det jag sagt innan om kamratskapet med DN. Herregud vilken slasktidning.
Man kan sluta läsa skiten helt enkelt och avvakta 30 okt.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
GS berättelse är detaljerad & utförlig. Så om en inspelning skulle visa på ett helt annat förlopp, typ att hon skriker Nej, Sluta osv. så faller givetvis hela hans trovärdighet.

Så man får ju hoppas att ljudinspelningen är av tillräcklig kvalitet & att det spelades in under hela förloppet.

GS story är för detaljerad och för osannolik, så nej den tror jag inte på ett dugg.
Nja, det är ny lag så jag vill se praxis först innan man kan veta riktigt hur man tänkt tillämpa oaktsamhet. Ska man lita på Salmi vilket jag gör, så har man en tung bevisning mot GS.
Senast redigerad av Moosky 2018-10-26 kl. 17:44.
Citera
2018-10-26, 17:57
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L

Nej redlöst full eller helt drogad har han avvisat i vittnesmål, så det "kortet" kan han inte längre dra, även om det skulle spelat mindre roll juridiskt. Svårt är det verkligen att få detta att gå ihop rationellt. Förmodligen för att handlingen är helt irrationell.
Att det finns en del porrfilmsskadade typer i tråden som målar upp trekantscenarier med hustrun som tidigare/önskad aktör, är för mig tveksam hypotes. Jag tror att G.S dribblar med sanningen. Sannolikt blir det fortsatt "liten bostad" över tid. Tror jag, utifrån rådande info.
Citera
2018-10-26, 18:03
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Nej redlöst full eller helt drogad har han avvisat i vittnesmål, så det "kortet" kan han inte längre dra, även om det skulle spelat mindre roll juridiskt. Svårt är det verkligen att få detta att gå ihop rationellt. Förmodligen för att handlingen är helt irrationell.
Att det finns en del porrfilmsskadade typer i tråden som målar upp trekantscenarier med hustrun som tidigare/önskad aktör, är för mig tveksam hypotes. Jag tror att G.S dribblar med sanningen. Sannolikt blir det fortsatt "liten bostad" över tid. Tror jag, utifrån rådande info.
Ja att åklagaren inte lagt ner FU ännu tyder ju på att hen anser att det finns skäl att antingen åtala honom med det som finns eller utöka häktningstiden en stund till.
Citera
2018-10-26, 18:10
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Hur trovärdig är denna dokumentär?

I dokumentären intervjuas advokater, justitieråd i HD, journalister, en kriminalkommissarie, representanter från If och Folksam m fl.

Försäkringsbelopp kan betalas ut vid anmälan om våldtäkt om BO har en hemförsäkring. Försäkringsbolag gör ibland egna utredningar eller går på vad som framkommit i polisutredningen om sådan finns. Beloppen handlar om ca 100 000 för en vanlig våldtäkt och upp till 150 000 för en grov våldtäkt.

På minerad mark får jag åter tillägga att jag inte påstår att det behöver vara aktuellt i det här fallet. (Här tror jag snarare att det här handlar om dåligt omdöme på annat sätt.) Men det är viktigt att känna till att det i den grupp av kvinnor som blivit utsatta för, och anmäler våldtäkt även ingår personer med ekonomiska incitament.
Citera
2018-10-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
Stoppa pressarna levererar nu ytterligare artikel. Upplagt igår kväll. Dom går verkligen all in i detta ärende....

https://stoppapressarna.se/svenskt/darfor-valdtaktsanklagas-kande-fotbollsprofilen
Fy fan vilken äcklig artikel. Vidrigt att anklaga tjejen och låta mannen framstå som helt oskyldig. Men men är man bästis med GMs fru så låter väl artiklarna hos stoppapressarna så.
Citera
2018-10-26, 18:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Fy fan vilken äcklig artikel. Vidrigt att anklaga tjejen och låta mannen framstå som helt oskyldig. Men men är man bästis med GMs fru så låter väl artiklarna hos stoppapressarna så.
Eller så han helt oskyldig.
Citera
2018-10-26, 18:36
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
I dokumentären intervjuas advokater, justitieråd i HD, journalister, en kriminalkommissarie, representanter från If och Folksam m fl.

Försäkringsbelopp kan betalas ut vid anmälan om våldtäkt om BO har en hemförsäkring. Försäkringsbolag gör ibland egna utredningar eller går på vad som framkommit i polisutredningen om sådan finns. Beloppen handlar om ca 100 000 för en vanlig våldtäkt och upp till 150 000 för en grov våldtäkt.

På minerad mark får jag åter tillägga att jag inte påstår att det behöver vara aktuellt i det här fallet. (Här tror jag snarare att det här handlar om dåligt omdöme på annat sätt.) Men det är viktigt att känna till att det i den grupp av kvinnor som blivit utsatta för, och anmäler våldtäkt även ingår personer med ekonomiska incitament.

Jag har sett den, tycker det är en tankvärd dokumentär. Fasansfull tanke att någon/några av presenterade domarna är fel. Så kan det säkert vara tyvärr. Samtidigt blir jag oroad för att "omvänt" tänkande skulle utgöra praktik: dvs att kvinnor med ekonomiska tillkortakommanden är mindre trovärdiga.

I det här fallet känns den tesen dock inte sannolik. B.O är inte White Trash (för att prata flashbackspråk) och dessutom i beroendeställning till förmodad GM. Koka ihop påhittstory för ekonomisk vinning utifrån de parametrarna? Det var en retorisk fråga...
Citera
2018-10-26, 18:40
Avstängd
Ksenia74s avatar
Sitter mycket feminister i våra domstolar idag så GS kommer få det tufft att komma undan detta men jag är säker på att han är helt oskyldig
Citera
2018-10-26, 18:51
Medlem
FedupFlorences avatar
Oavsett vad man tycker om Stoppapressarnas uttryck och fokus för intresse tror jag inte att det skrivs direkta felaktigheter. Däremot har utläggen bidragit till att ge en ’inte så smickrande bild’ av BO, även om vi bortser från källor som SP varit i kontakt med och vidare teorier. Vi får veta att BO två gånger är dömd för narkotikabrott, att hon har mutat en person i tjänst (kom det kanske från Expressen får jag backa) och tidigare har anmält en man (för något okänt som inte utmynnat i en dom). Det ger ett personporträtt som ganska få kan känna igen sig i.

Det är självklart relevant för hennes trovärdighet.

I gårdagens utlägg/publikation (vad kallar man det?) reagerade jag mest på det här som tidigare är citerat av Provokatör. Det är ett annorlunda uttryck men ligger i linje med den bild av BO som har målats upp: ”Det finns uppgifter som gör gällande att personen i fråga inte riktigt insett vad larmsamtalet till polisen skulle leda till. Att hon då inte förstod allvaret i sitt agerande.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in