Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-19, 01:22
  #6517
Medlem
Nyfikenpalasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
Glenn Schiller, född 28 mars 1960 (numera 62 år) är ute som en fri man efter 3-års domen för våldtäkt. Bor i Stockholms innerstad.
Driver bolaget (som VD) Helicon Consulting AB (org nr. 559082-9643). Adress: Skeppargatan 18, Stockholm
"Uthyrning och förvaltning av egna eller arrenderade bostäder, Uthyrning och förvaltning av egna eller arrenderade, andra lokaler, Handel med egna fastigheter och Övrig verksamhet inom juridik, ekonomi, vetenskap och teknik"

Företaget Helicon Consulting som Glenn Schiller (Glenn nu tydligen med nytt efternamn) äger, eller deläger.
Enligt Ratsit uppgifter är Helicon Consulting AB, med organisationsnummer: 559082-9643 numrera skrivet här: Västermogatan 20, 331 37 Värnamo.
Styrelseperson ska vara Anneli Birgitta Johansson (19710626), adress: Rönngården 13 i Mölnlycke.
Anneli sitter även i styrelsen i Restaurang Värnamo-Lyktan AB, Lerum Metall o stål AB, Bolinderbira Nordic AB, Bokarmannen Holding AB och BARKARBY GULD OCH FESTKLÄNNINGAR AB.
https://www.ratsit.se/5590829643-Helicon_Consulting_AB
__________________
Senast redigerad av Nyfikenpalast 2023-05-19 kl. 01:24.
Citera
2023-05-19, 02:29
  #6518
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
En sak som han verkar ha GJORT iaf är att byta efternamn, m@gnusson
Jobbig sits för alla andra Glenn m@gnusson
Känns spontant fel att man som dömd brottsling kan byta namn, till nåt som andra oskyldiga redan heter.
Får mig att tänka på han den där stackarn i Office Space, som heter Michael Bolton
Citera
2023-11-06, 13:23
  #6519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpalast
Företaget Helicon Consulting som Glenn Schiller (Glenn nu tydligen med nytt efternamn) äger, eller deläger.
Enligt Ratsit uppgifter är Helicon Consulting AB, med organisationsnummer: 559082-9643 numrera skrivet här: Västermogatan 20, 331 37 Värnamo.
Styrelseperson ska vara Anneli Birgitta Johansson (19710626), adress: Rönngården 13 i Mölnlycke.
Anneli sitter även i styrelsen i Restaurang Värnamo-Lyktan AB, Lerum Metall o stål AB, Bolinderbira Nordic AB, Bokarmannen Holding AB och BARKARBY GULD OCH FESTKLÄNNINGAR AB.
https://www.ratsit.se/5590829643-Helicon_Consulting_AB

VD-jobbet verkar inte vara någon hit för Bollkallen
https://www.allabolag.se/5590829643/...-consulting-ab
Citera
2023-11-30, 01:40
  #6520
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Karma? Tänkte du möjligen på någon annan person än GS i det här fallet?


Vi borde samtidigt begrunda vissa märkliga omständigheter kring det här fallet. Det finns intressanta länkar här nedan att klicka på.


Fallet GS diskuteras förövrigt fortfarande i andra trådar av någon anledning, jag tror att vi tjänar på att hålla debatten här.

Vet du om Kaninkokerskan, Glädjeflickan, Mytomanen JB fortfarande är kvar på Nya Zeeland, hon flydde väl dit om jag inte minns fel?
Citera
2023-11-30, 04:40
  #6521
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vet du om Kaninkokerskan, Glädjeflickan, Mytomanen JB fortfarande är kvar på Nya Zeeland, hon flydde väl dit om jag inte minns fel?

Du glömde en detalj i hastigheten.

(FB) Glenn Schiller dömd till 3 år för våldtäkt okt -18. Svea hovrätt mars -19

Och som svar på din fråga, jag vet ej.

Det var dock väldigt märkliga omständigheter som "fällde" GS i målet för några år sedan.
Citera
2023-11-30, 12:20
  #6522
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du glömde en detalj i hastigheten.

(FB) Glenn Schiller dömd till 3 år för våldtäkt okt -18. Svea hovrätt mars -19

Och som svar på din fråga, jag vet ej.

Det var dock väldigt märkliga omständigheter som "fällde" GS i målet för några år sedan.


Jepp, Kaninkokerskan nyttjade kokain, det var rätt allmänt känt, men lär ha varit lika allmänt känt att Bollkalle med (numera ex) fru Kock även gillade det vita.

Likväl så är denna dom fullständigt sinnessjuk, mytomanen JB lyckades till fullo med sin omoraliska agenda, pengar var givetvis huvudmålet för henne, skadeståndet landade väl på ett par hundra tusen kronor.

Man kan verkligen undra vilka jurister som satt i HR, det borde varit helt omöjligt att Bollkalle dömdes till fängelse där, i TR sitter ett gäng avdankade halvt alkoholiserade politiker, säkerligen några feta missnöjda kvinnor vilka föll för Kaninkokerskan lögner, det är lättare att förstå.

Bollkalle skulle friats helt, sen att han är en äcklig sliskpelle är en helt annan historia.
__________________
Senast redigerad av LawNumberSix 2023-11-30 kl. 12:24.
Citera
2023-12-01, 15:09
  #6523
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
/.../
Bollkalle skulle friats helt, sen att han är en äcklig sliskpelle är en helt annan historia.

Jag sticker ut hakan med en hypotetisk teori som motsäger ditt tvärsäkra ställningstagande: Det kan vara så att H.R hade bättre kännedom om målet, lång erfarenhet av juristyrket samt inte minst en relevant utbildning som låg till grund för beslutet.

Ett långskott, jag vet ju att Flashbackjurister alltid vet bäst.
Citera
2023-12-01, 15:56
  #6524
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Jag sticker ut hakan med en hypotetisk teori som motsäger ditt tvärsäkra ställningstagande: Det kan vara så att H.R hade bättre kännedom om målet, lång erfarenhet av juristyrket samt inte minst en relevant utbildning som låg till grund för beslutet.

Ett långskott, jag vet ju att Flashbackjurister alltid vet bäst.


Jepp, du har rätt, eller inte.

Bollkalle våldtar Kokainprinsessan, därefter går de ut på balkongen och röker tillsammans i vänners goda lag, sen går båda in igen och Bollkalle fortsätter våldtäkten, sen lägger JB sej och sover, lämnar ej lägenheten trots att hon ska ha blivit våldtagen två ggr.

Nej, detta har Kokainprinsessan tillsammans med sin moder kokat ihop i efterhand, de såg dollartecken överallt och gick all in. Även helt övertygad om att det tänkta målet för Bollkalle och MA var en trekant med JB.
__________________
Senast redigerad av LawNumberSix 2023-12-01 kl. 16:18.
Citera
2023-12-03, 19:46
  #6525
Medlem
Skulle gärna höra läderlirarens egna åsikt om hur det verkligen var, inte den i fupen.
Citera
2024-03-12, 13:13
  #6526
Medlem
Är det någon som har insyn i Glenns liv idag? Är han ute i svängen i Stockholm? Undrar om det var värt att göra det han gjorde, för att sen sitta i fängelse och förhållandet finito. För egen del har jag alltid känt att frugan hade förhoppning om en trekant. Hur som helst så är livet annorlunda för Glenn idag.
Citera
2024-03-12, 13:22
  #6527
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Jepp, du har rätt, eller inte.

Bollkalle våldtar Kokainprinsessan, därefter går de ut på balkongen och röker tillsammans i vänners goda lag, sen går båda in igen och Bollkalle fortsätter våldtäkten, sen lägger JB sej och sover, lämnar ej lägenheten trots att hon ska ha blivit våldtagen två ggr.

Nej, detta har Kokainprinsessan tillsammans med sin moder kokat ihop i efterhand, de såg dollartecken överallt och gick all in. Även helt övertygad om att det tänkta målet för Bollkalle och MA var en trekant med JB.
Får man verkligen så mycket pengar för en våldtäkt att det är värt allt besvär och alla risker?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback