Citat:
För mig känns det som osannolikt att GS bara skulle knalla in i hennes rum på natten och börja med sexuella handlingar mot MBO, speciellt med frun i rummet bredvid. Att GS frågat om de ska gå in till Monica, tyder på att det varit konversation om sex tillsammans redan vid middagsbordet.
MBO har tre flaskor vin med sig. Hon är alltså den som köpt alkohol. Det är alltså inte så att GS planerat att supa henne full och göra något med henne. De verkar vara bästa vänner. Plötsligt tar saken en ny vändning när GS går in till MBO på natten och börjar förspelet.
GS verkar inte ha varit speciellt full, utan han berättar en sammanhängande version och är uppriktigt förvånad över att han är anklagad för våldtäkt. MBO har uppenbarligen spelat in hela händelseförloppet eftersom åklagaren och målsägandens biträde säger att de 'anser' att det är en våldtäkt.
MBO sades ju sova när GS kom in i rummet. När startade hon då inspelningen?
Jag tror inte att hon sov över huvud taget, utan att hon förväntade sig det här händelseförloppet. Hon hade alltså inspelningsfunktionen på redan när GS kom in i rummet. Det ligger något djupare bakom denna historia. Antagligen har MBO någon gammal historia med GS och hans fru, eller så drivs hon av avundsjuka och planerat att knäcka dem på det här viset.
Det ska bli intressant att veta exakt när inspelningen börjat och varför MBO började spela in på telefonen, men tydligen inte klarar av att säga Nej till GS inviter. Jag tror att det misstänkta brottsoffret ljuger i det här fallet. Av rent hämndbegär över något.
MBO har tre flaskor vin med sig. Hon är alltså den som köpt alkohol. Det är alltså inte så att GS planerat att supa henne full och göra något med henne. De verkar vara bästa vänner. Plötsligt tar saken en ny vändning när GS går in till MBO på natten och börjar förspelet.
GS verkar inte ha varit speciellt full, utan han berättar en sammanhängande version och är uppriktigt förvånad över att han är anklagad för våldtäkt. MBO har uppenbarligen spelat in hela händelseförloppet eftersom åklagaren och målsägandens biträde säger att de 'anser' att det är en våldtäkt.
MBO sades ju sova när GS kom in i rummet. När startade hon då inspelningen?
Jag tror inte att hon sov över huvud taget, utan att hon förväntade sig det här händelseförloppet. Hon hade alltså inspelningsfunktionen på redan när GS kom in i rummet. Det ligger något djupare bakom denna historia. Antagligen har MBO någon gammal historia med GS och hans fru, eller så drivs hon av avundsjuka och planerat att knäcka dem på det här viset.
Det ska bli intressant att veta exakt när inspelningen börjat och varför MBO började spela in på telefonen, men tydligen inte klarar av att säga Nej till GS inviter. Jag tror att det misstänkta brottsoffret ljuger i det här fallet. Av rent hämndbegär över något.
Spekulationerna tycks fortfarande fortsätta med GS berättelse som bas. Om den är sann vet bara han själv och MBO alltifrån från middag, vindrickande, nattinatti och sexuella handlingar. Det är mycket "tror" från inläggen som finns och skenar iväg vart tiden lider. Hoppas att vi snart kan skönja ett någorlunda trovärdigt scenario vid stundande rättegång. TROR nog att det går till rättegång.