2018-10-28, 12:51
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilowattjagaren
Över 3300 inlägg, tycker du det är lite.

Jag tror faktiskt inte att det går att våldta någon när Monika sover i rummet bredvid för att sen gå ut och röka på ballongen tillsammans.

Jag minns en äcklig svensk brud som försökte sätta dit 2 invandrare för våldtäkt, men den ena killen hade spelat in delar av händelsen och det friade killarna. Sen får man inte glömma att en inspelning bara visar just den händelsen, varken det som sker före eller efter.

Låt oss säga att BJ spelar in när hon konfronterar GS efteråt, om att det är inte okej att våldta mig och han svarar att jag ser det inte som våldtäkt, ska domaren då ha det som bevis för fällande dom.
Jag undrar om någon av er (frågade just en annan medlem) har blivit våldtagen. Vare sig av en man eller kvinna. Om ni (du) utsatts för övergrepp, hur kändes det att inte bli trodd och att folk spekulerar i era olika "måendestatus"? Om inte, är det bara genom FUP som ni (du) leker private investigator och tänker er (dig) scenariot som kan ha hänt? Eller du kanske är polis?
Citera
2018-10-28, 13:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Har du blivit våldtagen någon gång? Om du har det, var det trevligt att få din psykiska/fysiska status inblandad efter att blivit skändad? Om inte, tycker du att du har tolkningsföreträde att ens diskutera saken?
Att endast den som blivit utsatt för ett visst brott skulle ha rätt att diskutera den typen av brott är givetvis bara renodlat trams.

Varför tycker du att du har rätt att uttala dig?
Citera
2018-10-28, 14:08
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att endast den som blivit utsatt för ett visst brott skulle ha rätt att diskutera den typen av brott är givetvis bara renodlat trams.

Varför tycker du att du har rätt att uttala dig?
Tycker du inte att glosan trams är uttjatad vid det här laget? För övrigt har jag rätt att uttala mig om tomtar som spekulerar. Själv har jag ingen aning om vad som hände i den där våningen förutom att en person är anmäld för våldtäkt och att han har erkänt att han gett oralsex (frivilligt enligt honom). Vidare har inte den andra personen som gjorde samma anmälan upplevt det på samma vis. Hade MGM varit invandrare skulle inte BO ifrågasatts av Flasbacks detektivtomtar, utan hon skulle varit ett offer (oavsett ätstörningsproblematik och drogvanor) för den usla migrationen.

Det är fan synd om er alla inskränkta puckon! Här ni ingen mamma, syster, flickbän/sambo/fru, moster och what ever? De är nämligen också våldtäktsmåltavlor och jag antar att ni både skulle bli förbannade och känna er maktlösa om det spreds skit om dem om de blev överfallna.

Jag är en priviligierad vit och medelålders man som vägrar att hänga på tåget om horan och madonnan. Väx upp era skitungar!
Citera
2018-10-28, 14:10
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Jag undrar om någon av er (frågade just en annan medlem) har blivit våldtagen. Vare sig av en man eller kvinna. Om ni (du) utsatts för övergrepp, hur kändes det att inte bli trodd och att folk spekulerar i era olika "måendestatus"? Om inte, är det bara genom FUP som ni (du) leker private investigator och tänker er (dig) scenariot som kan ha hänt? Eller du kanske är polis?
Angående vilka som ska skriva i tråden är det snarare dels de som blivit våldtagna och dels de som blivit anklagade för våldtäkt som borde tänka sig för innan de applicerar sina egna erfarenheter och känslor rakt av på det som diskuteras i tråden. Det som har hänt en gäller inte för alla som blivit utsatta eller anklagad.
Citera
2018-10-28, 14:22
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Angående vilka som ska skriva i tråden är det snarare dels de som blivit våldtagna och dels de som blivit anklagade för våldtäkt som borde tänka sig för innan de applicerar sina egna erfarenheter och känslor rakt av på det som diskuteras i tråden. Det som har hänt en gäller inte för alla som blivit utsatta eller anklagad.
Killar och män som inte blivit utsatta för våldtäkt borde inte ha rätt till att spekulera om brottsoffers vanor eller ovanor då de inte är relevanta.
Citera
2018-10-28, 14:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Tycker du inte att glosan trams är uttjatad vid det här laget? För övrigt har jag rätt att uttala mig om tomtar som spekulerar. Själv har jag ingen aning om vad som hände i den där våningen förutom att en person är anmäld för våldtäkt och att han har erkänt att han gett oralsex (frivilligt enligt honom). Vidare har inte den andra personen som gjorde samma anmälan upplevt det på samma vis. Hade MGM varit invandrare skulle inte BO ifrågasatts av Flasbacks detektivtomtar, utan hon skulle varit ett offer (oavsett ätstörningsproblematik och drogvanor) för den usla migrationen.

Det är fan synd om er alla inskränkta puckon! Här ni ingen mamma, syster, flickbän/sambo/fru, moster och what ever? De är nämligen också våldtäktsmåltavlor och jag antar att ni både skulle bli förbannade och känna er maktlösa om det spreds skit om dem om de blev överfallna.

Jag är en priviligierad vit och medelålders man som vägrar att hänga på tåget om horan och madonnan. Väx upp era skitungar!
Nu får du nog ta dig samman. Du beskyller alla & envar för att vara "inskränkta puckon" & "tomtar", drar in direkt lögnaktiga påståenden om "invandrare". Samt säger att alla som inte själv blivit våldtagna skall hålla käften.

Som du enkelt kan se så har jag överhuvudtaget inte "skrivit skit" om målsägaren. Men ändå kommer du med svepande anklagelser mot mig.

Du erkänner själv att du inte har någon aning om vad som har hänt. Det stämmer kanske inte riktigt. Du, som alla andra, har ju fått viss information från förhörsprotokoll & liknande. Utifrån detta kan man resonera fram olika scenarion. Men du & några andra väljer istället att gå till personangrepp på alla som ens antyder att det inte är 100% säkert att GS är skyldig.

Efter era ganska grova påhopp & beskyllningar så har du dessutom mage att anklaga mig för en massa skit som jag definitivt inte har skrivit. Som sagt, ta dig samman, det här är ett diskussionsforum.
Dina personliga demoner får du hålla för dig själv, projicera inte dessa på mig.
Citera
2018-10-28, 14:41
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag kan inte se nåt svar i den statistiken på den ställda frågan.

Hur kommer det sig då att jag fann svaret direkt?
Läs igenom direkt, orkar inte citera.
Citera
2018-10-28, 15:12
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Hur kommer det sig då att jag fann svaret direkt?
Läs igenom direkt, orkar inte citera.
Den enda statstiken på sidan där man jämför kvinnor och män är vilka som blivit utsatta för våldtäkt men frågan var hur många kvinnor som fällts för våldtäkt.
Citera
2018-10-28, 15:14
Avstängd
Ksenia74s avatar
Jag gillar inte att man benämner målsägaren redan som ett brottsoffer innan ens åtal väckts och dom fallit.
Citera
2018-10-28, 15:57
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
+1

Alla händelser är unika!
Citat:
Killar och män som inte blivit utsatta för våldtäkt borde inte ha rätt till att spekulera om brottsoffers vanor eller ovanor då de inte är relevanta.
Men tyvärr så har vi det! Vill du ha en näsduk?

Du använder ordet våldtäkt (ej ens säkert att det rättsligt prövas i detta fallet) som ett mantra liksom flyktingar använder asyl som ett unket "bevis" på att brott begåtts.

Du vet inte ett dugg mer än oss andra. Det vi läst är MGM's förhör och du tycker dig tydligen ha rätten att bortse från dennes utsagor. Vad ger dig rätt till det?

Att du själv har ett tragiskt liv är synd och det är tragiskt att det berövat dig din förmåga att objektivt se på omvärlden och dess tragik.
Citera
2018-10-28, 16:16
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det stod i någon skvallertidning att det var en trerummare som "konverterats" till femrummare. Kanske köpte dom till en tvåa & slog upp en dörr mellan de bägge lägenheterna?
Det tror inte jag. Moni*as är 91 kvm och denne Berggrens är 85 kvm.

Jag tror det är två olika portar: Moni*a bor i gårdshuset och denne Berggren i gatuhuset. Göteborgsängeln GS har blivit felkodad.
Citera
2018-10-28, 16:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper

Alla händelser är unika!

Men tyvärr så har vi det! Vill du ha en näsduk?

Du använder ordet våldtäkt (ej ens säkert att det rättsligt prövas i detta fallet) som ett mantra liksom flyktingar använder asyl som ett unket "bevis" på att brott begåtts.

Du vet inte ett dugg mer än oss andra. Det vi läst är MGM's förhör och du tycker dig tydligen ha rätten att bortse från dennes utsagor. Vad ger dig rätt till det?

Att du själv har ett tragiskt liv är synd och det är tragiskt att det berövat dig din förmåga att objektivt se på omvärlden och dess tragik.

Rubriceringen satt av åklagare är våldtäkt och det är vad GS är misstänkt för och häktad av domstolen på sannolika skäl. Din objektiva sida brister redan i inledningen. Det som är mest spännande är 30 okt där man antingen omhäktar GS eller släpper honom. Jag tror på omhäktning helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in