2018-10-26, 15:17
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakygirl
Stoppa pressarna levererar nu ytterligare artikel. Upplagt igår kväll. Dom går verkligen all in i detta ärende....

https://stoppapressarna.se/svenskt/darfor-valdtaktsanklagas-kande-fotbollsprofilen

Till att börja med så är det på sin plats att fastslå att i just detta fall så får Stoppa Pressarna anses ha en hög trovärdighet pga av kopplingen mellan den ansvarige utgivaren och makarna.

Det som är en nyhet för tråden är följande:
Det är inte heller första gången kvinnan gör en anmälan mot en man. Den tidigare anmälan handlade dock inte om en misstänkt våldtäkt och blev heller aldrig ett polisärende.
Det finns uppgifter som gör gällande att personen i fråga inte riktigt insett vad larmsamtalet till polisen skulle leda till. Att hon då inte förstod allvaret i sitt agerande.
Att Stoppa Pressarna skriver följande betyder även att BO's identitet är helt fastslagen:
Kvinnan som anmält fotbollsprofilen är vid två tillfällen dömd för narkotikabrott. Med tämligen kort mellanrum åkte hon fast med kokain.
Kvällstidningarna var snabba med att berätta att BO var känd från TV alltså en uppgift som är spridd på redaktionerna, den ansvarige utgivaren för Stoppa Pressarna har en bakgrund från följande redaktioner: Alingsås Tidning, Expressen, Vecko-Revyn, TV3, Se & Hör, Hänt Extra, Svensk Damtidning, Aftonbladet, TV4 och Metro. Han har givetvis kollat av att uppgifterna om BO stämmer, så nu kan även jag sälla mig till skaran som tror att vi har rätt BO.

/Provokatör
Citera
2018-10-26, 16:20
Medlem
Citat:
Stoppa pressarna levererar nu ytterligare artikel. Upplagt igår kväll. Dom går verkligen all in i detta ärende....

https://stoppapressarna.se/svenskt/darfor-valdtaktsanklagas-kande-fotbollsprofilen

Varför länkar du bara till en sida som till 99 % tagit skvaller härifrån ? Skriv åtminstone något du vill diskutera från artikeln.

Som jag ser det har MA fått en egen kanal att förtala BO. Inte särskilt imponerande. För övrigt var det känt sen tidigare att den fjärde personen var en nära annhörig till fam ? Var det son eller någon av döttrarna som var med på middagen kanske.
Citera
2018-10-26, 16:31
Avstängd
Ksenia74s avatar
GS har inte våldtagit henne det fattar ju vem som helst , varför skulle han göra det om han har en fru som dessutom ligger i rummet intill ? Nej jag sätter en bra slant på att GS kommer att bli frikänd.
Citera
2018-10-26, 16:40
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Varför länkar du bara till en sida som till 99 % tagit skvaller härifrån ? Skriv åtminstone något du vill diskutera från artikeln.

Som jag ser det har MA fått en egen kanal att förtala BO. Inte särskilt imponerande. För övrigt var det känt sen tidigare att den fjärde personen var en nära annhörig till fam ? Var det son eller någon av döttrarna som var med på middagen kanske.

Men 1% är nya uppgifter och helt relevant information för tråden, dessutom med vilket är mycket ovanligt från en trovärdig källa.

/Provokatör
Citera
2018-10-26, 16:42
Medlem
Citat:

Jag har inte så mycket att tillägga gällande artikeln.
Håller dock med dig till 100% gällande att MA fått en egen kanal att förtala BO. Det är väldigt genomskinligt och rätt illa. Men anser dock att det är intressant att ta upp i tråden.

Angående vem som var med på middagen.. kanske en son eller en bror till någon som var där. Men det är bara spekulationer.
Citera
2018-10-26, 16:43
Medlem
M.E.Ls avatar
Citat:

Som jag ser det har MA fått en egen kanal att förtala BO. Inte särskilt imponerande. För övrigt var det känt sen tidigare att den fjärde personen var en nära annhörig till ? Var det son eller någon av döttrarna som var med på middagen kanske.

Var och när är det känt sedan tidigare? Fakta på det tack!
Citera
2018-10-26, 16:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Att den fjärde personen skulle vara en anhörig, det tror jag inte jag sett innan. Det som är känt är att det var en man & att han hade "varit sjuk nyligen" & därför höll igen med vinet.
Citera
2018-10-26, 16:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Jag har inte så mycket att tillägga gällande artikeln.
Håller dock med dig till 100% gällande att MA fått en egen kanal att förtala BO. Det är väldigt genomskinligt och rätt illa. Men anser dock att det är intressant att ta upp i tråden.

Angående vem som var med på middagen.. kanske en son eller en bror till någon som var där. Men det är bara spekulationer.
Vad är det som du tycker verkar vara förtal?
Citera
2018-10-26, 16:56
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Till att börja med så är det på sin plats att fastslå att i just detta fall så får Stoppa Pressarna anses ha en hög trovärdighet pga av kopplingen mellan den ansvarige utgivaren och makarna.

Det som är en nyhet för tråden är följande:
Det är inte heller första gången kvinnan gör en anmälan mot en man. Den tidigare anmälan handlade dock inte om en misstänkt våldtäkt och blev heller aldrig ett polisärende.
Det finns uppgifter som gör gällande att personen i fråga inte riktigt insett vad larmsamtalet till polisen skulle leda till. Att hon då inte förstod allvaret i sitt agerande.
Att Stoppa Pressarna skriver följande betyder även att BO's identitet är helt fastslagen:
Kvinnan som anmält fotbollsprofilen är vid två tillfällen dömd för narkotikabrott. Med tämligen kort mellanrum åkte hon fast med kokain.
/Provokatör

BO känns labil:
detta med manisk självsvält https://norrahalland.se/jag-ar-nykter-anorektiker-2/
detta med kokaindomarna o ljug för polisen o mutförsök mot dörrvakt (FB) "Mästerkocken"-deltagare fast för kokain
detta med å laga mat i teve i aftonklänning med tuttarna i såsen nästan ... https://www.youtube.com/watch?v=uy86ca8l9zY
har BO diagnos kanske, Borderline? äventyrlig sex som ångras direkt, impulsivt ringa polisen, kan ju stämma i så fall ...
Citera
2018-10-26, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vad är det som du tycker verkar vara förtal?

Om man ser i dom tidigare artiklarna så går dom rätt hårt på BO. Kanske inte är förtal, men smutskastning på BO är det.
Citera
2018-10-26, 17:09
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Att den fjärde personen skulle vara en anhörig, det tror jag inte jag sett innan. Det som är känt är att det var en man & att han hade "varit sjuk nyligen" & därför höll igen med vinet.
Antingen GS:s son eller MA:s son får man ju tro.
Citera
2018-10-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.L
Var och när är det känt sedan tidigare? Fakta på det tack!

Jag skrev inte att det var känt sen tidigare utan jag ställde en fråga därav mitt ? efter. Det var nämligen nytt för mig.

Citat:

Nej det var nytt för mig också. Anhörig som stoppa pressarna skriver borde innebära någon inom fam. Sonen möjligen då vilket iofs inte gör den här historien mer begriplig. Det man i så fall kanske kan fundera på är hur man ska värdera vittnesmålen inom familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in