2018-10-09, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Du ska veta att dom flesta på appen, inte alla men en stor majoritet är s.k betacucks. Som aldrig ens sagt hej till en okänd tjej irl. Får dom då inget svar i appen, kan dom bli vansinniga och skrika rakt ut. Dvs, ignorera dessa och gå vidare. Förövrigt bra gjort att du avinstallera appen. Sa som det var till en tjej som var kanske 6/10 irl att "installera inte tinder, du kommer bara bli knullad av dom snygga hunksen, sen ligger du gråtande och undrar varför dom inte ville något mer". Tinder är ingen bra väg att gå om man letar efter ett förhållande som tjej, eller kille. Nätdejting överhuvudtaget är värdelöst ur det perspektivet.

Riktiga möten slår fortfarande allt, men Mainstream fortsätter måla bilden av hur lyckliga vi alla blir av dessa internetdejtingappar, jojo. Försök träffa någon genom vänskapskrets eller gå ut och dansa lite på krogen, kanske rätta snubben dyker upp. Who knows

Ja. Nu var det inte så att jag var ute efter ett förhållande när jag skaffade appen, mitt problem var mest att jag inte riktigt har möjlighet att gå ut på krogen utan att vissa människor i min närhet blir arga på mig. (Nej, jag är inget barn men vill inte gå in på för mycket detaljer )
Vissa av oss får hitta någon på annat håll helt enkelt!

Lägger till att jag nog mest hade appen för att ligga lite utan att behöva gå ut på krogen, men sen ville jag knappast hamna ensam med någon snubbe som hade varit förbannad på mig innan... Hehe.
Senast redigerad av kapuchina 2018-10-09 kl. 18:47.
Citera
2018-10-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapuchina
Ja. Nu var det inte så att jag var ute efter ett förhållande när jag skaffade appen, mitt problem var mest att jag inte riktigt har möjlighet att gå ut på krogen utan att vissa människor i min närhet blir arga på mig. (Nej, jag är inget barn men vill inte gå in på för mycket detaljer )
Vissa av oss får hitta någon på annat håll helt enkelt!

Du kan ju pma. Jag skulle säga, skit i "vissa människor". Folk tycker det är patetiskt att jag går ut som 30+ och raggar brudar på krogen. Samma människor har förstås träffat sina respektive i skolklassen eller på något annat betacuck vis, dvs inte behövt vara män utan kunnat varit passiva och mesiga och ändå fått till det pga tjejens initiativ. För dom var det "trygga alternativet" för tjejerna. Eller hade ett fördelaktigt yttre
Citera
2018-10-09, 19:00
Medlem
Citat:
Du kan ju pma. Jag skulle säga, skit i "vissa människor". Folk tycker det är patetiskt att jag går ut som 30+ och raggar brudar på krogen. Samma människor har förstås träffat sina respektive i skolklassen eller på något annat betacuck vis, dvs inte behövt vara män utan kunnat varit passiva och mesiga och ändå fått till det pga tjejens initiativ. För dom var det "trygga alternativet" för tjejerna. Eller hade ett fördelaktigt yttre

Nu är jag en bit under 30, men har alltid dragits till lite äldre killar. De flesta jag möter på krogen beter sig som tonåringar, finns inget attraktivt för mig där. Tråkigt bara!

Vet inte om jag är ute efter ett förhållande nu heller, egentligen. Känns mest som att man blir pressad till sånt då folk bara tycker att man är en slampa bara för att man gillar att ligga.
Tror att mitt problem skulle lösas bara jag flyttade till en större stad där man inte stöter på samma folk hela tiden...
Citera
2018-10-09, 19:03
Medlem
Citat:
Nu är jag en bit under 30, men har alltid dragits till lite äldre killar. De flesta jag möter på krogen beter sig som tonåringar, finns inget attraktivt för mig där. Tråkigt bara!

Vet inte om jag är ute efter ett förhållande nu heller, egentligen. Känns mest som att man blir pressad till sånt då folk bara tycker att man är en slampa bara för att man gillar att ligga.
Tror att mitt problem skulle lösas bara jag flyttade till en större stad där man inte stöter på samma folk hela tiden...

Tänk om vi bor grannar och man har det perfekta läget framför sig! Pma stad
Mjo, håller med om det där. Var själv ut i min hemstad och springer in i "milfmorsorna som vill ha lite kul". Sen att jag gått på dejt med en av dom och båda tittar på varann och känner igen varann, bara nej. Förövrigt stör det mig mest av allt. Dessa förbannade "nu ska vi ut och ha kul brudar". Sen har dom tre barn och man där hemma. Fan, bara stanna hemma snälla
Gick på dejt innan de skaffade barn alltså. Många år sen.
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-10-09 kl. 19:06.
Citera
2018-10-09, 19:19
Medlem
Citat:
Tänk om vi bor grannar och man har det perfekta läget framför sig! Pma stad
Mjo, håller med om det där. Var själv ut i min hemstad och springer in i "milfmorsorna som vill ha lite kul". Sen att jag gått på dejt med en av dom och båda tittar på varann och känner igen varann, bara nej. Förövrigt stör det mig mest av allt. Dessa förbannade "nu ska vi ut och ha kul brudar". Sen har dom tre barn och man där hemma. Fan, bara stanna hemma snälla
Gick på dejt innan de skaffade barn alltså. Många år sen.

Jag kan inte skicka pm, men ja jag håller ju med där, haha.
Citera
2018-10-09, 19:23
Medlem
Citat:
Jag kan inte skicka pm, men ja jag håller ju med där, haha.

Ahh, du var ny på forumet. Tja, skriv på i lite trådar då så kan vi höras sen!
Nej, det är ju samma för män förövrigt. Det där om att man inte kan söka bara ligg. Även om det hejas på av polare att göra sånt, så är det ju inte uppskattat bland familj och vänner/mainstream folket.
Monogamin har spelat ut sin roll i det moderna samhället. Jag tror att vi kommer att få så mycket mer öppna förhållanden i framtiden. Det kommer bli mer normalt. Just wait and see
Citera
2018-10-09, 21:08
Medlem
stastnys avatar
Citat:
Haha, gapskratt. Ja, när tjejer frågar vart man bor, vad man gör, att dom har tråkigt. Då är det kodord för "VILL DU SES TYP NU DIREKT". Det sorgliga är att våran gubbe antagligen kommer skriva till henne nu desperat och då har hon redan gått vidare, sad but true.

Haha så är det, men roligare om tjejen får jaga lite om du kollar andra bilden så frågar hon om jag ville träffas. Vilket jag sen gjorde också men självfallet är det som du säger att dom vill ha någon som kan nununu och är man för sen är risken stor att dom har hittat ett bättre kap
Citera
2018-10-09, 22:10
Medlem
Om jag swipa höger och sen gör mig osynlig. Ser hon mitt foto då?
Om jag inte vill bli sedd av alla menar jag.
Citera
2018-10-10, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bosscs2
Om jag swipa höger och sen gör mig osynlig. Ser hon mitt foto då?
Om jag inte vill bli sedd av alla menar jag.
I princip, nej. Men det kan ev. ske en viss fördröjning dock pga cache. Dvs du har pga din like redan laddats in i hennes "kortlek", förutsatt att hon gått in för att swipa relativt tätt inpå din swipe, och beroende på hur högt upp i hennes kortlek du hamnade vid swipen (beror på era resp ELO-ratings).
Citera
2018-10-10, 11:27
Medlem
Tips på en halvspännande dokumentär om bla Tinder: Tinder: Sex eller kärlek? Brittisk dokumentär från 2015
Citera
2018-10-10, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Tips på en halvspännande dokumentär om bla Tinder: Tinder: Sex eller kärlek? Brittisk dokumentär från 2015

-38:00 HAHAHAH
Antagligen därför våran vän slavigrad eller vad han heter inte varit här pålänge
Citera
2018-10-10, 20:42
Medlem
Citat:
-38:00 HAHAHAH
Antagligen därför våran vän slavigrad eller vad han heter inte varit här pålänge

Den där med djurförsäkring i början ska jag prova IRL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in