2018-12-08, 22:12
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Haha, så illa alltså. Men kul att han får till det IRL!

Jag får testa Grindr istället, har hört att det ska vara lättare än Tinder för oss killar.

Vad är det och vad är skillnaden på apparna?

Haha nvm kollade upp det
Citera
2018-12-08, 22:20
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mademoiiselle
Jag brukar radera konversationer som känns helt fel eller som irriterar mig, drar bara onödig energi att ha en hel lista med sådana. Lägger hellre den på männen som är trevliga och kan föra en konversation på Tinder, så jag har inget smaskigt att dela med mig av i skärmdumpsväg. Ska dock spara, så ni får se vilka tomtar det finns!

Vanligaste misstagen:

- Stavar som krattor, överanvänder emojis och framstår som dyslektiska. Redan i det stadiet torkar det till.

- Inleder med "Vem är du då?", "Är du en kul tjej?", eller överöser med komplimanger. Komplimanger ÄR trevligt, men jag tycker det kan sparas på sådant tills man ses.

- Killar som bara har väldigt dåliga bilder, tagna underifrån/med en jättefisk i ett krampaktigt grepp/grumlig kvalitet/alkohol på alla bilder. Allvarligt talat, lägg lite krut på fina bilder. Är du ingen supersnygging, se till att framstå som att du har ett liv på bilderna och inte bara dricker öl och pillar naveln på fritiden. Man vill ju ha någon man kan ha ett kul liv med, även om vardag är vardag.

- Ljug inte, eller försköna inte verkligheten. Är du 160-165 cm, säg då inte att du är 180 cm. Det blir bara pinsamt om man sedan ses. Jag är 174 cm själv, det vill säga rätt lång för att vara tjej. Det märks om du ljuger om din längd. Längden var ingenting jag hängde upp mig på tidigare och det är fortfarande inget superviktigt så länge han inte är kortare än mig. Men efter att minst 2 stycken ljugit om längd och sedan dykt upp och varit minst 1 huvud kortare än mig, är det störigt när det ljugs om sådant.

Ganska gulligt ändå. Kortisarna tänker att ”om jag bara får chansen att träffa henne så kommer hon inse att längd inte är allt!” Men de kan väl ändå nöja sig med att ljuga upp till 170, istället för att slaska in 1dm+. Då har de ju på ett sätt redan gett upp när de inte ens kan äga sina egna förutsättningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Lögn om åldern hur ser du på det då? Jag själv är 30+ men ställde in lägre från början, nu har det dock blivit 30+ i appen i alla fall och får ändå matchningar då och då av yngre brudar. Trodde faktiskt dom inte var intresserade när man passerat 30 strecket som snubbe (19-25 brudar)
Haha, bästa av allt är att det nyss varit en brud här inne som posta massa exempel på generiskt fjäskskräp, nej men seriöst. Posta en konversation på en kille du träffat. Sudda ut bild/namn förstås. Då är du första tjejen i flashbacks historia som faktiskt bjuder på en framgångsrik tinderkilles konversation "den här killen fick ligga, och så här skrev han" alltså.

Hur länge chattar du innan du väljer att träffa någon då. Är det några dagar eller kan smooth snack på en halvtimme/timmar räcka för att du ska vilja ses ute för ett glas eller whatever?

För egendel har det ju varierat så sjukt hårt. Senaste tiden har dock varit ganska snabba uppstyrningar av träffar. Jag postade en konvo för något dygn sen där bruden ville träffas direkt bara efter jadu, 30 meningsutbyten kanske? Hon ville förstås bara en sak, var mitt på natten, men ändå. Det tillhör ju inte direkt vanligheterna om man säger så.

Kramen

Kramen? Varför får aldrig jag aldrig det i dina svar på mina inlägg, kakan?
Citera
2018-12-08, 22:24
Medlem
Citat:
Lögn oavsett gällande vad är nej. Nu vet jag inte vad just du, eller gemene man söker på Tinder men att inleda någonting baserat på en lögn är inte ok. Jag har mitt spann på 25-32, har haft ett bredare spann förut, men det blev mer att sålla bort då.

Haha, en vacker dag kakan. Då kanske det delas med av. Men av vad jag läst tidigare i tråden verkar en del snubbar här ha rätt bra koll på hur man ska göra för att "lyckas".

Hmm, svårt att säga. Beror på vad jag/han är ute efter, men generellt vill jag se att det verkar finnas någon slags intelligens och emotionell intelligens hos personen, innan man ses för att bli av med eventuell knäppgök och utesluta katastrofdejt. Jag har blivit mer besviken när jag har gått med på att ses, efter att inte ha pratat mer typ 30 minuter. Upplever att det har klickat bättre när man kanske haft konversationen rullande i 2-3 dagar innan man styr upp träff, och väl träffats. Då har man dessutom lite att spinna vidare på över det där glaset, när man träffas.
Hur lång tid brukar det ta innan du vill träffa tjejer du skriver med?

Du verkar ju tillhöra den övre delen av "skalan" utseendemässigt, och många tjejer verkar sära på benen relativt lätt. Trodde därför inte att du var van vid att behöva jobba för att få till det.

Jag ställer förstås frågorna bara för att underhålla tråden, försöka styra ifrån övriga tråkiga diskussioner och sen för att det är kul och intressant, rent generellt är tjejer det sämsta man kan fråga vad gäller dejtingtips. Tjejer särar på benen väldigt lätt om jag har flyt, ja. Det står i senaste konversationen, men eftersom man bor i en småstad så kanske en sån brud dyker upp var 4:e månad.

Men man känner väl lite så där spontant ibland att jag tvivlar starkt på att bra konversations skills i en app kan göra skillnad. Antagligen därför du inte vill dela med dig. För dom du träffat har bara varit snygga, men skrivit som sopor Känn pressen nu....
Citera
2018-12-08, 22:30
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Ganska gulligt ändå. Kortisarna tänker att ”om jag bara får chansen att träffa henne så kommer hon inse att längd inte är allt!” Men de kan väl ändå nöja sig med att ljuga upp till 170, istället för att slaska in 1dm+. Då har de ju på ett sätt redan gett upp när de inte ens kan äga sina egna förutsättningar.

Det är frustrerande, och man blir förbannad över att man lagt ner tid/ev hoppat något man skulle hitta på med vännerna/piffat till sig för att dyka upp och se att man blivit grundlurad. Förstår inte varför riktigt korta män ska ge sig på längre tjejer, och ljuga. Vet inte om jag är väldigt primitiv, men det är inte direkt så att kåtsafterna dryper när det känns som att man är ute med en lillebror, som har små händer och späd kroppsbyggnad. Tänker mig att det måste vara så det känns när ni killar dyker upp och tjejen är mycket tjockare än vad bilderna avslöjat?
Citera
2018-12-08, 22:32
Medlem
Citat:

Haha, det är väl för att man vill hålla trevlig godton mot brudarna. När vi äntligen får lite kvinnlig värme i denna förbannade mansrunkbulle tråd
Man vill ju inte uppmuntra männen för då fortsätter dom ju "Ja idag fick jag knulla, mm så skönt, spruta 10gånger på hennes sexiga fasta röv, yessss du då olle fick du också komma till? Aha, härligt, mm jadå slickade henne i 20dygn i streck tills jag somnade av slickomani". Ja, vi bryr oss jättemycket. Eller kanske inte, sålänge de inte delar med sig av tips och tricks. Så som iaf jag upplever att diskussion bör handla om. Tinder tips och tricks.

Ens sexliv, hur man får köra in den och hur mycket fittsaft det sprutas i ansiktet av fontänorgasmer är så otroligt ointressant. Känns off-topic. Jag vet inte hur känner du själv om dessa nuvarande menlösa mansdiskussion i tråden av nollvärde för oss andra?
Citera
2018-12-08, 22:41
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Jag ställer förstås frågorna bara för att underhålla tråden, försöka styra ifrån övriga tråkiga diskussioner och sen för att det är kul och intressant, rent generellt är tjejer det sämsta man kan fråga vad gäller dejtingtips. Tjejer särar på benen väldigt lätt om jag har flyt, ja. Det står i senaste konversationen, men eftersom man bor i en småstad så kanske en sån brud dyker upp var 4:e månad.

Men man känner väl lite så där spontant ibland att jag tvivlar starkt på att bra konversations skills i en app kan göra skillnad. Antagligen därför du inte vill dela med dig. För dom du träffat har bara varit snygga, men skrivit som sopor Känn pressen nu....

Är tjejer det sämsta man kan fråga gällande dejtingtips? Hur tänker du nu?

Givetvis har jag bara träffat män jag tycker är snygga, varför ska jag träffa någon som spelar i en lägre eller högre liga än mig själv?
Bra konversationskills kan absolut höja en kille som är medel utseendemässigt, det kan ju visa på att människan är skärpt, humoristisk etc etc. Andra viktiga faktorer, du vet.
Citera
2018-12-08, 22:44
Citat:
Det är frustrerande, och man blir förbannad över att man lagt ner tid/ev hoppat något man skulle hitta på med vännerna/piffat till sig för att dyka upp och se att man blivit grundlurad. Förstår inte varför riktigt korta män ska ge sig på längre tjejer, och ljuga. Vet inte om jag är väldigt primitiv, men det är inte direkt så att kåtsafterna dryper när det känns som att man är ute med en lillebror, som har små händer och späd kroppsbyggnad. Tänker mig att det måste vara så det känns när ni killar dyker upp och tjejen är mycket tjockare än vad bilderna avslöjat?

Som kort kille själv så skulle jag naturligtvis uppge min korrekta längd direkt till tjejen, då jag vet hur viktigt det är för er kvinnor. Håller med dig om att det är ju helt fel att börja en relation med en lögn, och dessutom en så uppenbar lögn som enkelt genomskådas.
Citera
2018-12-08, 22:45
Medlem
snubblens avatar
Citat:

”Titta upp på mitt ansikte! Jag spenderade 40 MINUTER på den här sminkningen för att jag skulle träffa DIG! Men vem är du? Är Herkules ens ditt riktiga namn? För 190 är i vart fall inte din längd. Försvinn.”

Du är inte mer primitiv än andra tjejer. Tjejer vill känna sig feminina med sin kille, och det är väl fullt rimligt. Samma sak med många killar, de vill inte ha en tjej som är fysiskt större än dem själva. Och ja, fetfällan smäller ihop som samma gamla björnsax varje gång det skett. And all that time invested was just wasted.
Senast redigerad av snubblen 2018-12-08 kl. 22:50.
Citera
2018-12-08, 22:45
Medlem
Citat:
Du verkar ju tillhöra den övre delen av "skalan" utseendemässigt, och många tjejer verkar sära på benen relativt lätt. Trodde därför inte att du var van vid att behöva jobba för att få till det.

Haha! Asså ni kvinnor har ju inte en enda jävla aning. Har också hört det där många gånger från kvinnor och det visar ju mycket på hur totalt blåögda och ovetandes kvinnor är om hur svårt och hur mycket slit som faktiskt krävs av gemene man, som inte är en kändis, för att ens ha något sexliv att tala om.
Det räcker faktiskt liksom inte ens att bara se bra över medel ut som kille utan man måste oftast också ha karisma osv. ifall det ska bli någonting ändå till slut där man har regelbundet sex med attraktiva kvinnor.

Det är lite som kvinnor som whinar om diskriminering och svårt liv de har som måste sitta på HR-avdelningen och prata skvaller en hel arbetsdag och fråga jobbsökare "om du var ett träd, vilken typ skulle du vara då?" och dra in 600k samtidigt som någon kille står ute i -20 C och försöker laga en kraftledning för 110 spänn timmen.

Och en hel uppsjö av uppkäftiga kvinnor på appen med för mycket luft som alla tror de är speciella snöflingor för att massa kåta män sitter och skickar skit som vi såg här tidigare...
Senast redigerad av BrunoC 2018-12-08 kl. 23:06.
Citera
2018-12-08, 22:46
Medlem
lakritcs avatar
Citat:

Givetvis har jag bara träffat män jag tycker är snygga, varför ska jag träffa någon som spelar i en lägre eller högre liga än mig själv?
Bra konversationskills kan absolut höja en kille som är medel utseendemässigt, det kan ju visa på att människan är skärpt, humoristisk etc etc. Andra viktiga faktorer, du vet.
Kanske på grund av "andra viktiga faktorer"?
Citera
2018-12-08, 22:53
Medlem
Mademoiiselles avatar
Citat:
”Titta upp på mitt ansikte! Jag spenderade 40 MINUTER på den här sminkningen för att jag skulle träffa DIG! Men vem är du? Är Herkules ens ditt riktiga namn? För 190 är i vart fall inte din längd. Försvinn.”

Du är inte mer primitiv än andra tjejer. Tjejer vill känna sig feminina med sin kille, och det är väl fullt rimligt. Samma sak med många killar, de vill inte ha en tjej som är fysiskt större än dem själva. Och ja, fetfällan smäller ihop som samma gamla rävsax varje gång det skett. And all that time invested was just a waste.

Haha! Snarare att man spenderat 40 min i garderoben, dragit på sig obekväma klackar och kämpat in i det sista med lejonmanen. Så står man där. Och varit nervös, förväntansfull helt i onödan. Efter halva glaset när det börjar bli varmt i magen, och man avhandlat diverse ytligheter, så bara "Du.. mätte dig nyligen eller?".

Verkar vara otroligt vanligt. Minns en video på YT som cirkulerade för många år sedan (kanske 5-6 år sen?) på sociala medier iofs. En tjock tjej som tipsade om hur man såg smal ut. Kvinnan var riktigt stor, men övervikten var inte så framträdande i ansiktet och därför lyckades hon se ut som vilken normalviktig tjej som helst på bilder. Helt tokigt..
Citera
2018-12-08, 22:54
Medlem
Citat:

Tjao, det är egentligen ganska enkelt. Det beror ju helt på vilken sinnesstämning tjejen ifråga är i. Sen tex är jag en tönt som du känner sympati för? Då säger inte tjejer rent generellt sanningen. Kanske ska säga människor, detta är ju inget utbrett fenomen precis, händer hela tiden. Det är ju så att vi människor ljuger otroligt mycket för att "komma undan" rent generellt. Vi säger rent hypotetiskt att din kille frågar "Har jag liten kuk?" "Nej älskling den är helt normal".

Sanningen? Han har liten kuk, men du kan inte säga det. Du vet att det skulle förstöra honom, istället hittar du på en vitlögn. Eller den här klassikern. Vi säger du har en son eller dotter som kommer hem från skolan och har gjort en träslöjdkniv. "Är min kniv fin?" "ja den är jättefin min son". Fast den inte ens går att bre smör med. Hänger hon med?

Så om jag frågar dig det här är verkliga exempel ur mitt liv som singelhunk. Brudpolaren "Du kan inte ha bilder med andra tjejer". Jag gör tvärtom har en bild med skitsnygg blondin. Min bästa dejt hittils på appen säger till mig bara så där "Du förresten din bästa bild är den med den snygga bruden, den borde vara huvudbild".

Happ. Så varför vill inte min tjejkompis säga det? Här kommer ett gäng alternativ. 1. Hon kan vilja ha min kuk. 2. Hon ger sämst tips för hon som "vän" upplever att det inte är bra att träffa en kille som är "populär bland tjejer". Dvs, hon ger inte råd utifrån att hon vill ha mig, utan som en vän, och det faller oftast ut helt fel. Själv har hon alltid dejtat killar som varit populära bland tjejer. Intressant va? Men för mig så nej, jag ska inte se eller verka populär bland tjejer, det är en turnoff, jajamän!

Ett annat exempel. "Vi kollar inte på kroppar". Hennes pojkvänner? Allihop har varit bodybuilder/fitnesskillar, haha! Många gånger säger tjejer saker, sen gör dom precis tvärtom. Vi har ju exemplet här inne också på bruden som kom innan dig. Hon sa här är bra öppnare för er killar, och visade screenshots som var ok på sin höjd, knappast några konversations killers.
Sen när BrunoC frågade lite mer på djupet, visar det sig att hon inte ens gick på dejt med någon av alla dessa killar med "bra öppnare", enligt henne. Igen, tjejer ger tips som inte överensstämmer med vad deras grej där nere egentligen vill ha besök utav för köttkompass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in