Citat:
Ursprungligen postat av
Mademoiiselle
Är tjejer det sämsta man kan fråga gällande dejtingtips? Hur tänker du nu?
Givetvis har jag bara träffat män jag tycker är snygga, varför ska jag träffa någon som spelar i en lägre eller högre liga än mig själv?
Bra konversationskills kan absolut höja en kille som är medel utseendemässigt, det kan ju visa på att människan är skärpt, humoristisk etc etc. Andra viktiga faktorer, du vet.
Tjao, det är egentligen ganska enkelt. Det beror ju helt på vilken sinnesstämning tjejen ifråga är i. Sen tex är jag en tönt som du känner sympati för? Då säger inte tjejer rent generellt sanningen. Kanske ska säga människor, detta är ju inget utbrett fenomen precis, händer hela tiden. Det är ju så att vi människor ljuger otroligt mycket för att "komma undan" rent generellt. Vi säger rent hypotetiskt att din kille frågar "Har jag liten kuk?" "Nej älskling den är helt normal".
Sanningen? Han har liten kuk, men du kan inte säga det. Du vet att det skulle förstöra honom, istället hittar du på en vitlögn. Eller den här klassikern. Vi säger du har en son eller dotter som kommer hem från skolan och har gjort en träslöjdkniv. "Är min kniv fin?" "ja den är jättefin min son". Fast den inte ens går att bre smör med. Hänger hon med?
Så om jag frågar dig det här är verkliga exempel ur mitt liv som singelhunk. Brudpolaren "Du kan inte ha bilder med andra tjejer". Jag gör tvärtom har en bild med skitsnygg blondin. Min bästa dejt hittils på appen säger till mig bara så där "Du förresten din bästa bild är den med den snygga bruden, den borde vara huvudbild".
Happ. Så varför vill inte min tjejkompis säga det? Här kommer ett gäng alternativ. 1. Hon kan vilja ha min kuk. 2. Hon ger sämst tips för hon som "vän" upplever att det inte är bra att träffa en kille som är "populär bland tjejer". Dvs, hon ger inte råd utifrån att hon vill ha mig, utan som en vän, och det faller oftast ut helt fel. Själv har hon alltid dejtat killar som varit populära bland tjejer. Intressant va? Men för mig så nej, jag ska inte se eller verka populär bland tjejer, det är en turnoff, jajamän!
Ett annat exempel. "Vi kollar inte på kroppar". Hennes pojkvänner? Allihop har varit bodybuilder/fitnesskillar, haha!

Många gånger säger tjejer saker, sen gör dom precis tvärtom. Vi har ju exemplet här inne också på bruden som kom innan dig. Hon sa här är bra öppnare för er killar, och visade screenshots som var ok på sin höjd, knappast några konversations killers.
Sen när BrunoC frågade lite mer på djupet, visar det sig att hon inte ens gick på dejt med någon av alla dessa killar med "bra öppnare", enligt henne. Igen, tjejer ger tips som inte överensstämmer med vad deras grej där nere egentligen vill ha besök utav för köttkompass.