Citat:
Ursprungligen postat av
.SMOrcimus.PriME
Medans jag håller med om att nivån i denna tråd är bland de högsta jag varit med om intellektuellt och analytiskt sätt så tycker jag inte att du ska underskatta effekten det s.k. "meme-kriget" har haft på mediakriget och hur det kommer påverka media i framtiden.
Eftersom jag fick det här svaret tidigare i tråden och vår vån SMOrc försökte inbilla sig själv, mig och andra att ett uppstickarparti skulle komma in i riksdagen så vill jag återigen framföra min åsikt:
Inte bara ska man underskatta det så kallade "meme-kriget", "alternativ"-media etc, det räcker inte. Inte på långa vägar. Vad man i stället, om man över huvud taget befattar sig med dem ska göra är att spotta på dem och klanka ner på alla möjliga sätt och vis. Nej, Ingrid Carlqvist gör inte ett bra jobb. I helvete heller.
Jag spanade in några av deras valvakor. Dessa "identitärer" och vad de än kallar sig är mentalt efterblivna och har ingenting att bidra med. Allt är under all kritik.
Jag vill att allt detta ska vara tydligt så att ingen tvekan råder om "memande" dyker upp som samtalsämne igen. Barnungar har ingen att tillföra. Punkt slut!
--
Nu anser jag att det intressanta är att titta på hur Kristersson agerar. Hans rundlagde vän Strömmer är väldigt tydlig med att han vill ha alliansregering och att Löfven ska avgå.
Mitt intryck är att media är lättade över att SD inte blev större än vad de blev (det märktes även under valvakan), och än så länge inte mycket kritik och förmaningar riktade åt Kristerssons håll. Inte som jag uppfattat i varje fall. Alliansen kanske hoppas på utlandsrösterna som kommer in i dagarna.
Andra intryck?