2018-09-07, 01:42
Medlem
FarbrorBerits avatar
Och det roligaste av allt:

Citat:
- Ibland har de ensamma tagit sig landvägen från Somalia till Göteborg. Här får de en tvåtimmars föreläsning om hur de ska ta sig från Migrationsverket i Kållered till skolan på Hisingen.

Så, det finns inget jävla hav mellan Afrika och Europa? De kommer landvägen! Negrer & hornalister i all sin prydnad.
Senast redigerad av FarbrorBerit 2018-09-07 kl. 01:53.
Citera
2018-09-07, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Och det roligaste av allt:Så, det finns inget jävla hav mellan Afrika och Europa? De kommer landvägen! Negrer & hornalister i all sin prydnad.
Det har inget med att de här somalierna är dumma eller inkompetens att göra oss utbildarna. Det har att göra med att ett externt företag får betalt för de här tjänsterna och de debitera två timmar. Annars kan det ha att göra med att offentligt anställda skall samla ihop ett antal pengar. Detta är naturligtvis ett totalt slöseri av resurser men Sverige finns inte till för medborgarna och skattebetalarna men en liten klass människor som tjänar pengar på staten.

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Lyssnade på intervjun med Scherman. Det jag tog med mig av relevans för trådens ämne var att den gamle Bonnier VDn verkligen tryckte på att Bonniers haft för lite fokus på vinst och att de istället prioritet ideologiproduktionen.

Som jag ser det så är i princip ett av trådens stora tvisteämnen därmed avslutat.
Tja, alla vet ju att Bonnier har haft en agenda. Det är ju det som TS tar upp i den här tråden. Det är rakt i genom ideologispridande. Notera också hur Scherman inte gillar att ägarfamiljen inte vill ge tydliga direktiv. Det är journalisterna som beslutar om strategi och metoder medan Bonnierfamiljen har pekat ut en riktning. Det är säkert inte Bonnierfamiljens fel att Expressen samarbetar med vänsterextremister som ägnar sig åt dataintrång.
Senast redigerad av Edgerton 2018-09-07 kl. 03:40.
Citera
2018-09-07, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Tja, alla vet ju att Bonnier har haft en agenda. Det är ju det som TS tar upp i den här tråden. Det är rakt i genom ideologispridande. Notera också hur Scherman inte gillar att ägarfamiljen inte vill ge tydliga direktiv. Det är journalisterna som beslutar om strategi och metoder medan Bonnierfamiljen har pekat ut en riktning. Det är säkert inte Bonnierfamiljens fel att Expressen samarbetar med vänsterextremister som ägnar sig åt dataintrång.

Hade ägarfamiljen inte gillat samarbetet med EXPO så hade de stoppat det. Bonniers har tidigare inte dragit sig för att sparka folk som inte följt ägarlinjen.

Någon gång när jag får tid så ska jag söka beskriva Milleniumtrilogin som en allegori över hur vänstern kopplade greppet över kapitalisterna och hur kapitalisterna sedan korrumperade vänstern. Om inte någon annan hinner före mig dvs.

Uppskattar dina bidrag i tråden och den lugna saklighet du tillför. Men eftersom du inte hängt med i tråden så länge vill jag bara poängtera att ett av trådens teman har varit frågan om Bonniers haft en agenda eller inte. Jag anser att den frågan nu i princip är avgjord så klart som det är möjligt till dess att en oberoende utredningskommission avgjort frågan.

Jag minns fortfarande den förvåning som jag och kollegor till mig kände när vi för många år sedan insåg att i stort sett samtliga Bonniers publikationer unisont börjat propagera för radikalfeminism och könskvoteringar mm. Det är en annan samhällsförändring som ägarna måste ha sökt driva fram.
Senast redigerad av Ottokar 2018-09-07 kl. 09:02.
Citera
2018-09-07, 12:17
Medlem
Holdingbreaths avatar
https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p65177320

S-politiker struken – sa att islam går före svenska regler, rapporterar SR men nämna inte man.

Om han hade Sverige Democrat som hade orena rasistiska tänker, skulle de ha lagt ut bild och nämn.

Krig är det.
Citera
2018-09-07, 13:29
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p65177320

S-politiker struken – sa att islam går före svenska regler, rapporterar SR men nämna inte man.

Om han hade Sverige Democrat som hade orena rasistiska tänker, skulle de ha lagt ut bild och nämn.

Krig är det.

Den här var ju smarrig också:

Citat:
Erbjöd Moderaterna 3 000 röster för att få moskétomt

Miljöpartiets gruppledare i Botkyrka kommun, Ali Khalil, får lämna sina uppdrag.
Detta efter uppgifter i SVT:s Uppdrag granskning om att Ali Khalil bjudit in Moderaterna till ett möte i en moské, där M ska ha erbjudits röster från medlemmar i församlingen i utbyte mot bygglov för en ny moské.

https://www.svt.se/nyheter/gransknin...d-in-till-mote
Senast redigerad av McAz 2018-09-07 kl. 13:31.
Citera
2018-09-07, 14:15
Medlem
Nu börjar den goda vänstern söka vända ramarna ut och in. Ett kulturellt inslag från GP.

Efter många års total dominans och bokstavligt talat tystande av varje form av opposition mot den rådande hegemonin har den självpåtaget goda vänstern nu upptäckt att folk är riktigt förbannade. De härskar över alla de stora megafonerna fortfarande men känner att nu börjar det mullra obehagligt nära.

Frågan för den förhärskande åsiktsklassen undrar då av naturliga skäl vad som är det bästa försvaret? Jo naturligtvis att ropa förtryck när de förbannades röster börjar komma obehagligt nära och låta några decibel för mycket i de godas öron.

Citat:
Språkbruket i den politiska debatten förändras och brutaliseras snabbt. I dag kallas artister, och alla andra, som står upp för grundläggande mänskliga rättigheter för godhetsknarkare. Kraven på vilka som ska hålla klaffen eller rentav tystas blir allt tydligare, allt vidrigare.
Bland våra artister tillhör Malena Ernman och Lisa Nilsson dem som fått mest skit på sociala medier under de senaste veckorna. Ernman på grund av sitt klimatengagemang, Lisa Nilsson efter att Jills veranda-avsnittet där hon diskuterar feminism repriserats.
Men tyst blir det inte. I tisdags skrev Miriam Bryant ett ovanligt långt inlägg på sitt Instagram där hon uppmanade sina följare att gå och rösta. Hon passade också på att markera mot främlingsfientlighet och rasism. I veckan skrev Jonas Gardell en flitigt delad text om sin oro inför samhällsutvecklingen och den högerextrema nationalismen.
Hot och härskarteknik fungerar inte på människor som har som jobb att uttrycka det som rasar inombords.

http://www.gp.se/kultur/kultur/påtvi...t-nu-1.8076524
Senast redigerad av Ottokar 2018-09-07 kl. 14:18.
Citera
2018-09-07, 19:47
Medlem
krautbrains avatar
Inlägg ifrån:
P3 lägger ned program efter politiskt ställningstagande mot SD (Fakta eller feeling)
https://www.flashback.org/showthread...vbar-offcanvas
Citat:
"Anledningen är att programledaren Emelie Ebbis Roslunds medverkan i ”Opinion live” där hon pratade om Jimmie Åkessons uttalande om att lägga ner P3. Hon ska bland annat ha sagt att Sverigedemokraterna inte står för alla människors lika värde och att Sveriges Radio inte delar de värderingarna, skriver DN."
https://www.flashback.org/leave.php?...ingstagande%2F

Nu börjar det röra på sig ordentligt.

EDIT. Det här kommer röra om i grytan. Helt plötsligt räcker det inte med att ha de korrekta åsikterna. De är inte längre än garant för karriär. De gör inte längre att du kan bete dig hur som helst. Det darras lite i åsiktskorridoren. Världen är inte längre lika självklar.
Senast redigerad av krautbrain 2018-09-07 kl. 20:10.
Citera
2018-09-07, 20:16
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
En journalist har varit på besök i verkligheten. Hen uppskattade inte upplevelsen.

Wallströms självgodhet får mig att förlora hoppet

Citat:
Det är fredagskväll och jag har ingen annanstans att ta vägen. Något konstigt hände i mitt huvud medan jag satt och åt middag. Ljuset slocknade. Något stängdes av. Kontakten drogs ut. Jag försöker berätta men det känns som att orden inte når fram. När hjärnan kopplade på igen orkade jag inte sitta kvar på stolen utan la mig ner. Sjukvårdsupplysningen trodde att det kunde vara en TIA-attack.

Det fanns ingen annanstans att ta vägen. Jag måste till akuten.

Den första timmen på akuten sitter jag på en plaststol i entrén. Stolen är själva mottagningen. Framför mig, längs väggen, med bara tygdraperier emellan sig, fullt synliga för mig och de som stående väntar bakom mig, ligger svårt sjuka människor.

Det finns ingen privat sfär, inget som helst skydd för integriteten, på denna akutmottagning i Sveriges huvudstad en fredagskväll. Allt syns, allt är uppenbart i sin fasaväckande tydlighet.

Det är ett kaos som får mig att tänka på Rumänien, ett land med havererad infrastruktur, som jag sett på nära håll. Vi hör ropen från gamla människor som låter som om de vore på väg att dö. Från missbrukare som vräker ur sig ”era jävlar” till den hårt arbetande personalen. Från en kvinna som gång på gång skriker att hon tagit en överdos.

Mina tio timmar på akuten är som en ond, overklig dröm. Jag tänker om och om igen orden ”Dantes inferno”.

Min natt på akuten tycks visa situationen för välfärden i Sverige i en enda, skrämmande bild. För en del av er är detta vardag. Känner ni samma hopplöshet som jag, att valrörelsen, och valet i sig, inte kommer att erbjuda någon som helst lösning?

https://www.expressen.se/kronikorer/...overklig-drom/

Även om inte invandring eller mångkultur nämns i artikeln berörs en annan viktig aspekt av konflikten inom media, nämligen "Sverigebilden". Att sprida en negativ bild av Sverige betraktades tidigare som främlingsfientligt och att kritisera svensk sjukvård var närmast en dödssynd.

Ansvarig minister har gett sin syn på saken:

Citat:
Annika Strandhäll
‏@strandhall

ja, sjukvård i världsklass faktiskt. Allt annat är faktaresisitens. Eller alternative facts som en del säger.

https://twitter.com/strandhall/statu...88382883835904

Kan kyftan mellan folk och elit bli mycket tydligare? Alla som har besökt en vårdscentral eller har bekanta som jobbar inom vården vet hur det ser ut runt om i Sverige. Alla som rör sig ute i samhället ser hur fler och fler institutioner faller samman. Politiker vill inte kännas vid det eftersom samtliga partier är ansvariga för att det ser ut så här. Att journalister börjar känna hopplöshet om sakernas tillstånd är en fingervisning då de tillhör den samhällsklass som varit mest skyddad mot den politik som bedrivits de senaste årtiondena. Nu börjar fasaden falla.
Citera
2018-09-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Inlägg ifrån:
P3 lägger ned program efter politiskt ställningstagande mot SD (Fakta eller feeling)
https://www.flashback.org/showthread...vbar-offcanvas

Nu börjar det röra på sig ordentligt.

EDIT. Det här kommer röra om i grytan. Helt plötsligt räcker det inte med att ha de korrekta åsikterna. De är inte längre än garant för karriär. De gör inte längre att du kan bete dig hur som helst. Det darras lite i åsiktskorridoren. Världen är inte längre lika självklar.
Och hur känns det för vår liberala överklass just nu? Pernilla Ström (tidigare på DNs ledarsida etc, numera C) är kanalen direkt in i hjärnan på hur en desperat liberal tänker när slutet närmar sig och rysssen står vid porten. Jag tycker det var intressant, så jag delar det.

Citat:
Ett högerpopulistiskt, rasistiskt parti med nazistiska rötter som samlar 20 procent av väljarna i ett polariserat politiskt läge är självklart ett hot mot den svenska modellen, mot den liberala demokratin och det Sverige som vi känner det. SD är inget svar. Men SD är ett allvarligt problem, en cancersvulst som förverkar vår tillit, vårt framtidshopp, vår tilltro till nästan.

Citat:
Det intressanta är vad som menas med att "andra gör sitt jobb". Alltför ofta handlar det om att göra en copy-paste-light på extremernas xenofoba uppfattningar. Och jag köper inte det. Jag köper inte omvärldsbilden. Jag köper inte problembeskrivningen. Och jag vägrar att ta förnumstiga påståenden om "vanligt folks oro på allvar" då den bottnar i djup okunnighet och intoleranta föreställningar.

Citat:
Ganska svårt. Det tycks inte spela någon roll vad man säger när det gäller att argumentera mot SD - dess väljare tycks immuna mot fakta, immuna mot vetenskap, immuna mot logisk argumentation. På sätt och vis undrar jag om inte SD är ett av dessa monster som postmodernismen och identitetspolitiken har främjat och lämnat efter sig

Citat:
Tja... Har argumenterat mot SD-folk i fyra år. Kommer ingen vart. Total faktaresistens. Postmodernism: "det är din sanning, men min sanning är en annan". Suck.

Citat:
Och värst av allt: Folk har missuppfattat tesen att "alla har rätt till sin åsikt". Vilket de har. De får gärna tro att Jorden är platt. Men det innebär inte att alla åsikter är "rätt". Eller hedervärda. Eller acceptabla.

Jodå, de kommer att fortsätta att köra med 80% (70% etc) även i fortsättningen.

För övrigt värmde det i hjärtat. De lider. Helt förtjänt.

(Från Facebook)
Citera
2018-09-07, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Att journalister börjar känna hopplöshet om sakernas tillstånd är en fingervisning då de tillhör den samhällsklass som varit mest skyddad mot den politik som bedrivits de senaste årtiondena. Nu börjar fasaden falla.

Det är många som sent om sidor kommer förstå att de likt Mao:s rödgardister plötsligt befinner sig långt ute i kylan, i obygden, omgiven av obrukbar mark.
Citera
2018-09-07, 21:02
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Och hur känns det för vår liberala överklass just nu? Pernilla Ström (tidigare på DNs ledarsida etc, numera C) är kanalen direkt in i hjärnan på hur en desperat liberal tänker när slutet närmar sig och rysssen står vid porten. Jag tycker det var intressant, så jag delar det.
(Från Facebook)

Hon låter som en trött gammal kvarn som sakta sakta rör sig runt. Hon har bara inte insett att vattnet i ån torkat ut. Rörelserna i kvarnen är bara energin som fanns kvar efter vattnet slutat flyta.
Citera
2018-09-07, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Hon låter som en trött gammal kvarn som sakta sakta rör sig runt. Hon har bara inte insett att vattnet i ån torkat ut. Rörelserna i kvarnen är bara energin som fanns kvar efter vattnet slutat flyta.
Ha ja. Hennes gillare är Meria Leisner, och annat liknande patrask, men det är samma patrask som styr oss, politiker, företagarerrepresentanter och myndigheter och juridik.

Vad man kan notera är att dagens liberaler numera ser vänstern som ett absolut vettigt alternativ, men SD är djävulen (då det här här med 20-80 återkommer).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in