Citat:
Ursprungligen postat av
krautbrain
Inlägg ifrån:
P3 lägger ned program efter politiskt ställningstagande mot SD (Fakta eller feeling)
https://www.flashback.org/showthread...vbar-offcanvas
Nu börjar det röra på sig ordentligt.
EDIT. Det här kommer röra om i grytan. Helt plötsligt räcker det inte med att ha de korrekta åsikterna. De är inte längre än garant för karriär. De gör inte längre att du kan bete dig hur som helst. Det darras lite i åsiktskorridoren. Världen är inte längre lika självklar.
Och hur känns det för vår liberala överklass just nu? Pernilla Ström (tidigare på DNs ledarsida etc, numera C) är kanalen direkt in i hjärnan på hur en desperat liberal tänker när slutet närmar sig och rysssen står vid porten. Jag tycker det var intressant, så jag delar det.
Citat:
Ett högerpopulistiskt, rasistiskt parti med nazistiska rötter som samlar 20 procent av väljarna i ett polariserat politiskt läge är självklart ett hot mot den svenska modellen, mot den liberala demokratin och det Sverige som vi känner det. SD är inget svar. Men SD är ett allvarligt problem, en cancersvulst som förverkar vår tillit, vårt framtidshopp, vår tilltro till nästan.
Citat:
Det intressanta är vad som menas med att "andra gör sitt jobb". Alltför ofta handlar det om att göra en copy-paste-light på extremernas xenofoba uppfattningar. Och jag köper inte det. Jag köper inte omvärldsbilden. Jag köper inte problembeskrivningen. Och jag vägrar att ta förnumstiga påståenden om "vanligt folks oro på allvar" då den bottnar i djup okunnighet och intoleranta föreställningar.
Citat:
Ganska svårt. Det tycks inte spela någon roll vad man säger när det gäller att argumentera mot SD - dess väljare tycks immuna mot fakta, immuna mot vetenskap, immuna mot logisk argumentation. På sätt och vis undrar jag om inte SD är ett av dessa monster som postmodernismen och identitetspolitiken har främjat och lämnat efter sig
Citat:
Tja... Har argumenterat mot SD-folk i fyra år. Kommer ingen vart. Total faktaresistens. Postmodernism: "det är din sanning, men min sanning är en annan". Suck.
Citat:
Och värst av allt: Folk har missuppfattat tesen att "alla har rätt till sin åsikt". Vilket de har. De får gärna tro att Jorden är platt. Men det innebär inte att alla åsikter är "rätt". Eller hedervärda. Eller acceptabla.
Jodå, de kommer att fortsätta att köra med 80% (70% etc) även i fortsättningen.
För övrigt värmde det i hjärtat. De lider. Helt förtjänt.
(Från Facebook)