2018-06-27, 23:47
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur länge tror du att du behåller hettan genom att begå övergrepp (tvinga henne till sådant hon inte vill)?
Sen när har jag gjort det?
Hur länge som helst?
Citera
2018-06-27, 23:48
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ja, lagrådet var tämligen eniga om att det är en riktig skitlag.
Advokatsamfundets ordförande likaså.

Detta är en ren feministlag, av feminister, för feminister till enbart förtret för oss vanliga dödliga som ska leva med alla feltolkningar sen.

Lekstuga och inkompetens.

Ja, det är svårt att peka på något enda som predicerar förbättring i något stycke.
Citera
2018-06-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
HON slår mig, ärthjärna!

Det är omöjligt att kolla av läget inför alla nya saker.
Tror du något annat har du aldrig varit i närheten av en sexuell situation.
Det som går är att avbryta det som inte uppskattas. Men enligt nya lagen är man redan då en våldtäktsman, så det kvittar, antar jag.

Säg till henne att sluta då, anmäl om hon inte lyssnar. Hon borde fråga innan, annars anmäl.

Nej det är inte omöjligt alls. Tex:

Verbalt: Vill du att ja går ner på dig?

Eller testa Fysiskt: titta personen i ögonen, för sina händer mot personens lår, kolla av om personen öppnar benen för dig, gör personen det så fortsätt med huvudet ner mot könet. Kolla av med blicken så att det fortfarande är ok. Verkar personen vilja? Är hen kåt? Rör hen sitt kön mot dig eller försöker hen putta bort dig? Ligger hen helt stel eller i frozen fright? Vill hen att su fortsätter?

Sen samma sak om du vill byta position eller aktivitet.

Detta är fan inte svårt alltså! Prata med varandra! ”Jag gillar att bli smekt i mellangården samtidigt som du suger såhär”, ”jag gillar inte att få ett finger i rumpan när di knullar mig bakifrån”.
Citera
2018-06-27, 23:52
Medlem
Citat:
Ja, men det förtar inte att fokuset kommer att ligga på offret.
Hur var du klädd, vad sa du, log du, drog du handen genom håret som en invit eller för att ta bort luggen osv osv...

Jag tror inte Strix tillhör de männen (givet tidigare diskussioner vi haft) men håller med dig om att de som tror sig äga någon form av rätt till en ovillig kvinna för att de är partners bör anmälas.

Jo.

Ja tror, att dessa män finns mitt blandnoss, hela tiden, men de är oreflekterande kring sitt beteende.
Citera
2018-06-27, 23:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Nej, naturligtvis inte. Och inte tvärtom heller. Men nu skall det vara uttryckligt på ett annat sätt än vad som mer har varit "internpraxisbundet" tidigare. Så klart sådant skapar osäkerhet.
Jag har varit gift länge och känner ingen osäkerhet alls. Så länge vi är överens så lär det ju inte bli en fråga för polisen.
Citera
2018-06-28, 00:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det hade fortfarande inte gått att bevisa. Bevis kräver teknisk bevisning om inte jag förstått lagen fel. Det hade de omöjligt kunnat få fram för fall som är flera år gamla. Aldrig har ordet varit bevis nog. Varför jag inte heller riktigt förstår varför man väljer att anmäla nånting så långt senare.
Jag anser också att Meetoo till viss del spårade ur så att det blev oseriöst. Vilket var synd, för i grunden var det inget fel med att lyfta upp själva problematiken. Den skulle bara inte resulterat i en häxjakt.

Vi ser uppenbarligen detta ur helt olika synvinklar. Jag pratar ur en synvinkel där jag har en obehaglig känsla av att våldtäktsbrott inte tas så allvarligt på av rättsväsendet /politiker /samhället. Att det går till så som det gör i rättegångar för våldtäktsbrott och att det är så få fällande domar, lämnar en jävla bitter eftersmak.
Och du m.fl pratar ur synvinkeln att bli oskyldigt dömd. Vilket jag då ser som en högst obefintlig risk, med tanke på att jag har känslan av att man inte ens prioriterar att döma de som begått överfallsvåldtäkter. Och döms de, är straffen ett hån.

Varför vi inte kan mötas här är inte svårt att se..
Jag kan inte förstå hur du kan se det som en obetydlig risk när du själv håller med om den häxjakt som metoo blev till.
Som en blodig köttbit bland hajar.
Vad får dig att tro att de skulle lätta på gasen med samtyckeslagen?
Både Timells fall och Kroners fall friades, men överklagades igen.

Anledningen till att du och jag inte kan mötas är för att jag hellre ser tio våldtäktsmän gå fria än en oskyldigt dömd, men nu ska du få höra en annan del av det hela, som du inte kommer gilla:
De som sviker våldtäktsoffren mest är de som anmäler falskt eller utan riktiga grunder.

Det blev inte bättre av att allt fler handlingar betraktas som våldtäkt. Man behöver inte ens ha träffat den man våldtagit längre.

Och att den bara används åt ena hållet. För inte så länge sen erkändes inte ens begreppet våldtäkt mot män, men efter att en del pojkar drabbades och några våldsamma kidnappningar och våldtäkter med kanyler och sånt, blev de tvungna att erkänna våldtäkt mot män som brott också.

Men det finns fortfarande inte i t.ex England.

Det finns en stor gråzon här och du får gärna se alla vittnesmål än en gång från metoo, för det är ur den myllan du hittar våldtäktsanklagelserna.

Hur många domar av hundratusentals vittnesmål om våldtäkt?
Det är den procenten du ska komma ihåg.

Fler döms i domstol idag. Även oskyldiga.
86300 träffar:
https://www.google.com/search?q=osky...ient=firefox-b

Hänvisningen är oftast att det är mannens ansvar att flickan bara har sex när hon vill.
Minns, kvinna offer, mannen förövare. Alltid alltid alltid.

Hennes egna ansvar då?
Citera
2018-06-28, 00:15
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Jag har varit gift länge och känner ingen osäkerhet alls. Så länge vi är överens så lär det ju inte bli en fråga för polisen.

Det är just med vad som skall förstås som överens i ett nytt juridiskt sammanhang som är det knepiga. Jag hoppas det reder ut sig för alla gifta par, utan att det skall behöva prövas i domstol.
Citera
2018-06-28, 00:20
Det enda någon överhuvudtaget bör veta om samtyckeslagen finns i ett ord:

- sinnessjukt!
Citera
2018-06-28, 00:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är just med vad som skall förstås som överens i ett nytt juridiskt sammanhang som är det knepiga. Jag hoppas det reder ut sig för alla gifta par, utan att det skall behöva prövas i domstol.
Det finns ju inget som kommer att prövas i domstol om inte en person anser att sexet var ofrivilligt och anmäler.. så det blir knappast ett problem för alla oss som är gifta och inte tvingar sig på våra äkta hälfter mot deras vilja.
Citera
2018-06-28, 00:25
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Det finns ju inget som kommer att prövas i domstol om inte en person anser att sexet var ofrivilligt och anmäler.. så det blir knappast ett problem för alla oss som är gifta och inte tvingar sig på våra äkta hälfter mot deras vilja.

Låtom oss hoppas på det. Ni kvinnor är så lynniga, så man vet aldrig vad som kan hända.
Citera
2018-06-28, 00:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mumuhammed
Tror denna lag är det dummaste du hört (läst) på länge, med tanke på hur idiotisk den är. Du säger det själv; det är fortfarande ord mot ord... Så vad gör lagen för skillnad? Inte ett jack shit, hur svårt är det att ljuga i rätten om du faktiskt har våldtagit någon?

Jag hävdar att lagen gör det enklare för falska anklagelser (vilket den gör, lol), du hävdar motsatsen. Lagen gör ju ingen konkret skillnad. Vad är då syften med lagen?

Ja, vi arbetar för att bli av med våldtäkter, inte för att möjliggöra falska anklagelser

Det håller jag med om; skärp straffen, möjliggör inte att oskyldiga kan bli skyldiga

Jag hävdar att fittor är pedestalized, med tanke på tsunamin av feminism som pågår Säg mig, om lagen nu är så bra, vad gör lagen för nytta om det är ord mot ord (precis som förut)? Vad hindrar killen som våldtog att säga "hon sa ja, hon initierade" etc?

Angående antalet våldtäkter som sker som inte blir dömda; ja, jag tror precis som du. Men lösningen är inte att piedestalisera punanis ännu mer

"Ja, vi arbetar för att bli av med våldtäkter, inte för att möjliggöra falska anklagelser"

Gör vi? Det märks inte. Tycker tvärtom, det verkar hur lätt som helst att våldta någon och komma undan med det. Dessutom ska det gärna ifrågasättas kläder, alkoholhalt och annat gällande offret också. Och straffen, har du tagit dig en titt på dem? Kom inte och säg att vi arbetar för att bli av med våldtäkter...

Om lagen kommer göra någon nytta eller inte får vi se. Jag är inte heller övertygad om att fler blir fällda, men vad jag absolut inte begriper är varför ni män på forumet här är så emot lagen. Det är ta mig fan det mest obegripliga av allt här just nu.
Citera
2018-06-28, 00:27
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Gift är ingen ursäkt längre. Gifta män döms för våldtäkter på sina fruar hela tiden.
Det räcker med att hon blir sur, så hänger hon på låset till farbror blå på morgonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in