2018-07-25, 19:31
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Det är möjligt. Dock bryr sig knappt någon i Sverige som du vet. Här är pojkarna vuxna eller tonårsafghaner som antastas och lapdansas på. Äckliga psykfallsbatikhäxor....
Alla pojkar och de speciellt tas "väl omhand" av batikkärringarna.
Citera
2018-11-09, 00:32
Medlem
Samtyckeslagen har haft effekt. Bland annat är det nu våldtäkt att knulla med en person som sover eller ligger däckad av sprit. Det var inte en dag för tidigt!

Vissa män tror att nakenhet är det samma som att säga ja till sex.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7084923

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7086377

Edit: Hotas ditt sexliv av en samtyckeslag så ska du nog inte ha ett sexliv.
Senast redigerad av hoaxgammon 2018-11-09 kl. 00:36.
Citera
2018-11-09, 00:54
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Alla pojkar och de speciellt tas "väl omhand" av batikkärringarna.

I den händelse jag skulle bli så kåt att jag våldtog en karl, så är jag övertygad om att jag skulle klara mig utan straff.
Som kvinna kan man ju alltid vända på anklagelsen, och säga att de var den manliga parten som började våldtäkten.
Citera
2018-11-09, 09:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
I den händelse jag skulle bli så kåt att jag våldtog en karl, så är jag övertygad om att jag skulle klara mig utan straff.
Som kvinna kan man ju alltid vända på anklagelsen, och säga att de var den manliga parten som började våldtäkten.
Jag skulle tro att en majoritet av svenskarna är övertygade om att en man inte kan våldtas. Flera länder i världen erkänner inte ens det brottet, bland annat England.
Citera
2018-11-09, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Samtyckeslagen har haft effekt. Bland annat är det nu våldtäkt att knulla med en person som sover eller ligger däckad av sprit. Det var inte en dag för tidigt!

Det klassades som våldtäkt även innan samtyckeslagen.
Citera
2018-11-09, 09:54
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Försök hänga med lite nu, och sluta hitta på skit allteftersom du får dina snilleblixtar.

Jag tittade bara så långt bak som 2004, men då stod detta redan med i lagtexten [Brottsbalk (1962:700)]:
Citat:
gärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation, ellergärningsmannen otillbörligt utnyttjar att personen på grund av medvetslöshet, sömn, allvarlig rädsla, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i en särskilt utsatt situation.
Citera
2018-11-09, 10:03
Medlem
När vad som hänt kan röra sig om ett missförstånd och tjejen ändå anmäler en kille för våldtäkt finns det bara två möjligheter.

1. Hon är väldigt illasinnad.
2. Hon ljuger rakt ut och är väldigt illasinnad.

Rör det sig däremot om en riktig våldtäkt i traditionell mening och tjejen vill ta sitt ansvar att skydda andra tjejer från gärningsmannen, har jag självklart och absolut ingenting emot tjejen och jag har inget alls till övers för gärningsmannen, men... i det fallet fungerar ju samhället även utan den här vansinniga lagen.
Senast redigerad av ManManne 2018-11-09 kl. 10:10.
Citera
2018-11-09, 11:58
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Herregud, åtterligare en tråd där någon gravt missförstått samtyckelagen ner till nivån..

ahh! jag måste fråga!!!/ skriva kontrakt bla bla innan jag gör nått...ahhh...

Samtyckelagen innebär att det numera bli olagligt att ha sex med någon utan att först säkerställa samtycke.

Finns fler sätt än att fråga verbalt att "säkerställa" detta.
Samtycke vid sex, uttryckts enklast via fysisk aktivitet. Svarar din partner på dina fysiska närmanden via samma typ av närmanden på dig eller fysiska svar på dina så har du samtycke. Svarar din partner inte alls...så ha du inget samtycke och bör då kanske fråga.

Svårt?
Nej inte speciellt.
Det verkar som att du inte riktigt förstår att det kan finnas en poäng,. när väldigt många, som lagrådet, advokatsamfundet och tusentals människor och alla medier diskuterar riskerna med den nya lagen.

För DU vet ju exakt hur det är och funkar.

"Inga problem, inget att se här, CIRKULERA!"
Huvudsaken är att fler män döms! Skyldiga sitter väl bara i huvudet. De är födda skyldiga, som feministen sa.
Citera
2018-11-18, 12:29
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Prostitution är egentligen det mest safea sättet att ha sex på. Inte bara juridiskt, utan också moraliskt.
Samtycke finns uttalat. Du har inte missförstått kvinnans signaler. Du har inte utnyttjat kvinnan genom att låta henne dra ett hästlass med ”känsloarbete” i ett förhållande hon helst vill lämna men som hon stannat i på grund av ”normen”, för att sedan buffla dig till sex du inte förtjänat. Köpta knull är rättvisemärkta på det sättet. Kvinnan har fått ordentligt betalt.
Vi som försöker vara jämställda och fina är liksom aspatetiska. Slemmiga snubben som häntat hem en thaifru är mycket mer schysst, för att försöker ju inte dölja de förtryckande strukturerna, och han är ju tydlig med att han ger henne fem tusen i månaden så att han får knulla.
Citera
2018-11-19, 22:27
Medlem
Citat:

Vissa män tror att nakenhet är det samma som att säga ja till sex.

v.
Jag tror att "pedagoger" som Öster kraftigt bidrar till förvirringen i detta : Givetvis är nakenhet oftast ett ja till sex. Observera att frågan är ställd till ungdomar.Brukar hon själv strippa omotiverat och krypa ner i sängen hos folk :Hur ofta har hon blivit dömd till ofredande i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in