Jag kan inte förstå hur du kan se det som en obetydlig risk när du själv håller med om den häxjakt som metoo blev till.
Som en blodig köttbit bland hajar.
Vad får dig att tro att de skulle lätta på gasen med samtyckeslagen?
Både Timells fall och Kroners fall friades, men överklagades igen.
Anledningen till att du och jag inte kan mötas är för att jag hellre ser tio våldtäktsmän gå fria än en oskyldigt dömd, men nu ska du få höra en annan del av det hela, som du inte kommer gilla:
De som sviker våldtäktsoffren mest är de som anmäler falskt eller utan riktiga grunder.
Det blev inte bättre av att allt fler handlingar betraktas som våldtäkt. Man behöver inte ens ha träffat den man våldtagit längre.
Och att den bara används åt ena hållet. För inte så länge sen erkändes inte ens begreppet våldtäkt mot män, men efter att en del pojkar drabbades och några våldsamma kidnappningar och våldtäkter med kanyler och sånt, blev de tvungna att erkänna våldtäkt mot män som brott också.
Men det finns fortfarande inte i t.ex England.
Det finns en stor gråzon här och du får gärna se alla vittnesmål än en gång från metoo, för det är ur den myllan du hittar våldtäktsanklagelserna.
Hur många domar av hundratusentals vittnesmål om våldtäkt?
Det är den procenten du ska komma ihåg.
Fler döms i domstol idag. Även oskyldiga.
86300 träffar:
https://www.google.com/search?q=osky...ient=firefox-b
Hänvisningen är oftast att det är mannens ansvar att flickan bara har sex när hon vill.
Minns, kvinna offer, mannen förövare. Alltid alltid alltid.
Hennes egna ansvar då?