Nu har jag inget till övers för vildarna från SD men just Anna Hagwall är den jag inte har något problem med. Fast än är det ju oklart i vilken utsträckning hon är involverad i AfS. Får känslan av att hon bara har blivit medlem, vilket vem som helst kan bli.
Alla får bli medlemmar. T.ex. så avskyr jag Kent Ekeroth men skulle inte så något problem om han blev en vanlig medlem. Hade han blivit involverat i partiet i högre utsträckning än vanlig medlem hade jag däremot lämnat partiet.
Hon blev utesluten efter sin mycket vettiga motion. Ja, alla vet mot vem och vilka den var riktad mot (Bonnier, Schiebstedt osv) men det gör den inte mindre vettig.
Att sånt behövs bevisades av efterspelet där medierna, snabbare än SD säger utesluten, drog fram antisemitism-kortet och som vanligt fick exakt som man ville.
Att SD utesluter en medlem som lägger en motion som skulle minska en judisk släkts makt är dock föga förvånande och jag måste nästan anta att Anna Hagwall var medveten om detta.
SD är i högtsa grad Pro-Isreal, förmodligen mest av alla svenska partier. Och det handlar inte om att tvätta bort någon brunstämpel som Regulus sa utan snarare att SD är fullt av personer vars lojalitet ligger hos Israel.
Så ja, uteslutningen var inte direkt konstig men jävligt felaktig då det var en vettig motion och bra uttalanden.
Vi är just nu inne i en tid där fake news och påverkan från andra länder ligger väldigt högt upp på agendan men ändå pratar man inte om judar (och därav Israels) ägande av en stor del av västerländsk media. Varför?
Varför börjar man härja när motionen hon la skulle försvåra för utländska intressen att driva sin agenda genom ett monopol på ett lands media? För att man inte exkluderade en viss folkgrupp? Hade motionen varit mer accepterad om man specifikt nämnde t.ex. ryssar? Isåfall varför?
Jävligt snurrigt alltihop