Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Tvärtom: om AfS tydligt tar avstånd från antisemitism och annan rasism är det ju case closed. Den bruna svansen kan då återvända till nazistforumet.

Alla som har följt den här tråden vet att du är en liberal och en marxist.

Dina rekommendationer för vad partiet borde göra går alltid ut på att tysta ner de nationalistiska och traditionalistiska elementen i rörelsen. Om du fick din vilja igenom så skulle AFS gå samma väg som SD och utesluta alla som säger något som skulle kunna tolkas som "rasistiskt" och eftersom nästan allt ses som rasism nuförtiden så tystas debatten helt och expressen/aftonbladet tillåts att forma partiet till vad de önskar att partiet vore: ett impotent och irrelevant sjuklöverparti.

Svensken bryr sig inte längre att någon stämplas som rasist, de flesta har redan fått erfara den stämpeln själva och vet att det endast är ett tecken på att någon säger sanningen och det är just AFSs vilja att säga sanningen som är partiets styrka.

Ta ditt eviga tjat om brunskjortor till feministforumet där det hör hemma, där har du ditt liberala safe space som du så uppenbart behöver. Subversiva inlägg har ingen plats i denna tråd.
Citera
2018-07-08, 19:05
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Du är ledsen av siffrorna men jag tycker det är bra siffror, man ska ha i åtanke att AfS lär underskattas av opinionsundersökningar.
Håller tummarna.
Citera
2018-07-08, 19:05
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jeff Ahl säger att han föredrar ett etniskt och kulturellt homogent Sverige. Är han rasist?

Det beror på hur han vill uppnå det målet, och vad han lägger i begreppet etnicitet (en annan fråga där AfS duckar i stället för att svara).

Om man förespråkar en politik som går ut på att utvisa medborgare med icke-nordiskt ursprung även om de är skötsamma och välanpassade så är man rasist.
Citera
2018-07-08, 19:09
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Det var nån herre från NMR som använde kokta grodan argumentet i sitt tal. Kopierar NMR av AFS?
Kommer du ihåg vad han sade mer exakt?
Citera
2018-07-08, 19:12
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Det beror på hur han vill uppnå det målet, och vad han lägger i begreppet etnicitet (en annan fråga där AfS duckar i stället för att svara).

Om man förespråkar en politik som går ut på att utvisa medborgare med icke-nordiskt ursprung även om de är skötsamma och välanpassade så är man rasist.

Har du inte läst partiprogrammet ännu? Där står inte att etnicitet är en grund för utvisning. Återvandringsbidragen erbjudes främst de som inte kommit in i det svenska samhället, trots alla ansträngningar från svenska folkets sida.
Citera
2018-07-08, 19:12
Medlem
Citat:
Jag tror iofs man ska akta sig för att förväxla AfS med dess bruna svans här på Flashback. Flera av de mest aktiva skribenterna i den här tråden hör ju snarare hemma i NMR.

Detta sagt, så vore det bra om AfS gav tydligt besked i den här frågan. Håller de med rabiata rashatare som Tumidanda eller är det snarare Byggnet som ger en korrekt bild av deras politik?

Synd att Jeff Ahl inte längre är aktiv i tråden. Han kanske skulle kunna svara på den frågan.

Den här tråden är inte trevlig. Handlar om Israel Palestina och om Judar och inte om Afs och deras politik. Lätt att förstå att Jeff Ahl givit upp och lämnat den.

Jag tittar in, i bland, men hoppar ur direkt igen när jag märker vad diskussionerna handlar om. NMR svansen fiskar med fel bete om de tror de kan värva någon från Afs. Lämnar man Sd så är det säkert ett genomtänkt steg. Att gå till NMR är tio mil terrängbana.
Citera
2018-07-08, 19:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
AfS kan naturligtvis agera som de vill, men vill de ha mer än 4189 röster gör de klokt i att klippa av sin bruna svans.

Du får tro det om du vill
Citera
2018-07-08, 19:24
Medlem
Ulo2000s avatar
Citat:
Tråden är genom Jeff Ahls inlägg en av de kanaler som AfS använt för att nå ut till sina väljare. Därmed har de också ett indirekt ansvar för vad som skrivs här. Väljer de att inte bemöta eller ta avstånd från rasistiska inlägg kommer folk att dra sina egna slutstser från denna underlåtenhet. Slutsatser som inte gynnar AfS.

Nej, du är fortfarande helt ute och cyklar. Bara det Jeff har skrivit sjäv i tråden är hans eget ansvar.
Utöver det så kan man inte begära att de ska ta avstånd eller förhålla sig till vad andra ickerepresentanter skriver.

Men, jag förstår nu att du bara är här för att vrida debatten åt andra, meningslösa håll istället för att diskutera sakpolitik. Om du hade ett ärligt intresse av ett avståndstagande hade du självklart kontaktat partiet istället för att ödsla din tid på att gnäbba på här i tråden.
Citera
2018-07-08, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är ju inte så konstigt. AfS syn på judar är "grumlig" (vilket är en oerhört känslig sak) och sen har man någon sorts avart mot Thaifruar som inte SD har, dvs en rasistisk syn på frågan.

De flesta som räknas har nog en viss medvetenhet om judefrågan, eller "globalistfrågan".

Angående thaifruar så finns som vi redan har konstaterat ingen uttalad politik eller åsikt. Däremot så är det självskrivet att nationalister som värnar det svenska folkets överlevnad inte är positiva till fenomenet thaifruar eller Gambia-pojkvänner.

Patrik Markström som är admin för den stora SD-vänliga facebookgruppen "Stå upp för Sverige" är en rasblandare och thaigubbe med två rasblandade barn. Detta var det flera som gjorde sig lustiga över och hånade inom en AfS-grupp. På samma sätt så är nästan alla jag har sett, med nåt enstaka undantag, negativa till Israel.

Jargongen och åsikterna ligger nära den "nationella rörelsen", eller om man ska se till mer nutida fenomen "Nordisk Alternativhöger". Många befinner sig på en flytande skala som börjar "höger" om SD och ligger någonstans mellan denna punkt och NMR.

AfS är ju mer nationalistiskt, mer "höger" och mer anti-globalistiskt än SD så det är ju bara helt logiskt att det är som det är.
Citera
2018-07-08, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Undrar igen om nån vill dela med sig av vad ni tänkte rösta på i kommun/landsting eftersom AfS som sagt endast ställer upp i riksdag. Jag tror det blir SD eller blankt för min del, i brist på roligare alternativ.

Om man bor i en kommun där NMR ställer upp så är ju det ett givet val i kommunalvalet, annars vet jag inte. SD är oftast uteslutet då de är så oerhört korrupta och ruttna i många kommuner. Finns det nån bra SD-politiker kanske man kan personrösta på denne kommunalt.
Citera
2018-07-08, 19:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Har du inte läst partiprogrammet ännu? Där står inte att etnicitet är en grund för utvisning. Återvandringsbidragen erbjudes främst de som inte kommit in i det svenska samhället, trots alla ansträngningar från svenska folkets sida.

Det är mycket som inte står i partiprogrammet. Därav mina frågor.

Vad gäller "återvandringen" för dem som inte klarat av att anpassa sig till ett liv i Sverige, så sas det först att den skulle vara frivillig och stimuleras genom bidrag.

Läser man det debattinlägg som Kasselstrand och Ahl nyligen skrev i Fria Tider verkar det dock som om medborgare som ännu inte lärt sig svenska nu ska berövas sitt medborgarskap och utvisas med tvång:

Invandrare som erhållit medborgarskap: 88.000

Här handlar det om invandrare som erhållit medborgarskap men som på olika grunder förverkat sin rätt att stanna kvar i landet. Det handlar om de som i åratal vägrat att arbeta, de som begått grova eller upprepade brott, samt de som vägrat lära sig svenska och som i övrigt uppenbart inte haft någon som helst ambition att göra rätt för sig.

Sammanlagt handlar det om en halv miljon (504.000) som ska återvandra. (Frivillig återvandring ingår inte i beräkningarna ovan).

http://www.friatider.se/en-halv-miljon-sk-l-att-r-sta-p-alternativ-f-r-sverige
Citera
2018-07-08, 19:40
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belyi
Alla som har följt den här tråden vet att du är en liberal och en marxist.

Att jag är liberal har jag aldrig gjort någon hemlighet av, men påståendet att jag är marxist betraktar jag som komiskt.

Citat:
Dina rekommendationer för vad partiet borde göra går alltid ut på att tysta ner de nationalistiska och traditionalistiska elementen i rörelsen. Om du fick din vilja igenom så skulle AFS gå samma väg som SD och utesluta alla som säger något som skulle kunna tolkas som "rasistiskt" och eftersom nästan allt ses som rasism nuförtiden så tystas debatten helt och expressen/aftonbladet tillåts att forma partiet till vad de önskar att partiet vore: ett impotent och irrelevant sjuklöverparti.

Jag har inget emot nationalism så länge den är icke-rasistisk och inkluderande. Vi måst stärka nationalstaten om demokratin ska överleva. Men det ska vara en nationalstat där alla är välkomna så länge de gör rätt för sig och är beredda att anpassa sig till svenska förhållanden.

Citat:
Svensken bryr sig inte längre att någon stämplas som rasist, de flesta har redan fått erfara den stämpeln själva och vet att det endast är ett tecken på att någon säger sanningen och det är just AFSs vilja att säga sanningen som är partiets styrka.

Här har du helt enkelt fel. Det stora flertalet av oss svenskar är inte rasister, och ett parti som öppet eller i smyg driver en rasistisk agenda är dömt att misslyckas.

Citat:
Ta ditt eviga tjat om brunskjortor till feministforumet där det hör hemma, där har du ditt liberala safe space som du så uppenbart behöver. Subversiva inlägg har ingen plats i denna tråd.

Ordet brunskjorta har jag faktiskt inte använt en enda gång på Flashback, men tack för tipset. Det är bra att variera sitt språkbruk.

Feministforumet har jag aldrig skrivit i, eftersom det huvudsakligen befolkas av misogyna tangentbordskrigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in