Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-20, 21:41
  #6001
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Är det verkligen troligt att AfS når över 4%? Jag finner det väldigt osannolikt främst eftersom det inte kommer finnas valsedlar överallt. Dom får nog sikta in sig på att nå 1% så valsedlarna läggs ut överallt till valet 2022. Eller har jag fel?

Jag tror, och nu är jag helt ärlig även om jag är färgad, att vi har större chans att komma in än KD eller MP.
Citera
2018-04-20, 21:42
  #6002
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tycker inte det är bra för partiet att en av deras yngsta och mest "loose cannon"-aktiga företrädare tar på sig en så central roll i sociala medier. Särskilt inte som denne har en förmåga att säga lite halvkorkade saker allt som oftast, att häva ur sig förslag och idéer som inte är förankrade i partiet, att gå på och fördjupa sig i onödiga diskussioner i perifera frågor.

Det här är på riktigt. Satsningen är på riktigt. Fokus nu, lite tänka och inte bara babbla. Det finns bara en chans att komma in 2018.

Jag hör vad du säger, men jag vill nog att du utvecklar vad som varit lite halvkorkat - annars vet jag inte riktigt vad det är du menar.
Citera
2018-04-20, 21:46
  #6003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Hej Jeff, intressant att du som officiell representant för AFS är här. Jag utgår alltså ifrån att det är du.

Svenska barn "ska" lära sig finska i skolan? I så fall är det mycket mer angeläget att svenska barn först lär sig alla germanska språk som fördjupning i sin egen kultursfär. Jag säger inte att jag vill göra det till ett obligatorium. Men något jag motsätter mig är att göra finska till ett obligatorium. Det vore helt fel.

Den gångna tidens imperier är förgångna, och det gäller även det svenska imperium som inbegrep den finska nationen. Nu är det den svenska nationen och sedan nationalstaten som ska försvaras. Det är bara svenskar som ska ha en särställning i Sverige. (Samer är ett särskilt kapitel som kanske kan motivera ett smärre undantag, men de är i alla fall inte ursprungsbefolkning i Götaland, så mycket vet jag, och det är inte dem som det handlar om här heller. Samer har för övrigt redan mycket eget och de kan knappast begära mer. Snarare måste deras situation granskas för att se till att de inte har fått för stora rättigheter på sina svenska grannars bekostnad.)

Och svenskar är inte intresserade av att lära sig finska, tro mig. Jag växte nämligen upp som svensk i ett av de områden som fick mest finska invandrare efter kriget. Jag var inte där när vågen kom - jag är yngre än så - men jag växte alltså upp i ett sådant område, så jag vet vad den svensk-finska samhörigheten går för, dvs praktiskt taget inget eller i alla fall väldigt lite. Eventuellt fungerar det så länge svensken intar en vurmande hållning. Något annat är finnarna inte nöjda med, och ett sådant förhållande kan inte kallas "samhörighet". Därför är det bättre att vi accepterar att vi är olika.

De finnar som uppför sig som goda gäster får självklart min respekt, och ännu mer respekterar jag finnarnas rättigheter i sitt eget land. Men jag motsätter mig varje lagstiftning om "nationella minoriteter" eftersom detta är ett alltigenom falskt begrepp och en ren självemotsägelse. En "contradiction in terms" som det heter på engelska.

Vad är jag för en knäppis, tänker du kanske, som prioriterar dessa frågor? Det gör jag inte. Men jag accepterar inte heller några förfalskningar av min nations beståndsdelar, oavsett vilka.

Hej. Jag vill först betona att det är min egen åsikt och inte partiets officiella politik.

Jag ser norden och dess folk som mycket närstående kulturellt. Vi har samma geopolitiska utmaningar och vi har alla på ett eller annat sätt varit knutna till varandra historiskt. Ibland på mindre smickrande sätt...men det tillhör det förgångna! Jag önskar bygga stark gemenskap, helt seriöst förstår jag inte vad det är som är så kontroversiellt med finska. Då är det väl mer kontroversiellt att vi ska lära oss engelska i skolan och därmed i större utsträckning riskera anamma mer och mer av den dekadenta skräpkulturen från USA.
Citera
2018-04-20, 21:51
  #6004
Medlem
brutalares avatar
Kommer AfS satsa på kommun och landsting 2022 eller är det bara riksdagen som gäller och överlämnar man övriga val till SD? EU-Valet?
Citera
2018-04-20, 21:59
  #6005
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Det tackar jag för! Såklart ska jag som riksdagsledamot prata med väljarna, har tidigare inte varit så aktiv på Flashback - mest i Samnytts kommentatorsfält och på Twitter. Ska försöka titta in här lite oftare.

Ett tips i all välmening: det är ingen bra idé att hänga på Flashback för ofta, då det kommer att bränna ut dig. Finns många exempel på politiker som varit aktiva här förut, men som sedan har helt slutat på grund av mängden inlägg och provokatörer. Ironiskt nog ser nog vissa mig som en "provokatör", men det är ju knappast min avsikt. Jag är helt enkelt inte helt såld. Man måste tåla "aggressiva" inlägg på ett diskussionsforum utan att tappa balansen. Jag säger inte att du har gjort det, men uppenbarligen många andra.

Det är en sak att uppdatera sin twitter eller facebook då och då (går hyfsat snabbt)... men att hänga här för ofta kommer att äta upp din tid (och energi). Men titta in lite då och då skadar väl inte, men det kommer alltid att finnas provocerande inlägg (mer eller mindre) som du inte kommer att kunna svara på. Jag själv har svårt att inte besvara inlägg som jag anser är helt fel som är riktat mot mig, så jag förstår politiker som bojkottar Flashback.

Jag ger dig respekt i alla fall som tog dig tid att svara här idag. Dock tycker jag personligen inte att du bör snöa in dig för mycket på frågor som obligatorisk finska i den offentliga debatten osv, då det knappast kommer att bli populärt ute bland folk. I synnerhet inte om inte partiet är för det. Kanske när/om ni redan sitter i riksdagen, men inte innan ett riksdagsval. Ni bör verkligen fokusera på invandringskaoset och ert återvandringsverk. Det är mina cent iaf.
__________________
Senast redigerad av IKN 2018-04-20 kl. 22:02.
Citera
2018-04-20, 22:07
  #6006
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fashwave
Det jag vill se mer av i AfS är:

1. Skattesänkningar för arbete.
2. Stärka yttrandefriheten.
3. Krav på Konstitutionsdomstol
4. Sekularisera samhället mer med hjälp av lagstiftning.
5. Mer resurser för antikorruptionspolisen
6. Mer makt åt Riksrevisionen för att minska slöseri med offentliga resurser.
7. Bättre och centraliserade upphandlingar för kommunal verksamhet.

AfS måste och ska bli ett frihetligt parti med fler frågor än I&I.

Vad anser du Jeff Ahl?
Faller något av detta dig i smaken?

Vi förespråkar platt skatt, men samtidigt måste också skatt in för att kunna finansiera välfärd, försvar, polis med mera, men skatt på arbete ska vara lågt - bidragssystemet behöver en översikt och socialbidrag ska kräva motprestation. Jag är inte den stora experten på hur skattesystemet måste utformas, där är Olle och Gustav bättre att fråga. Däremot företräder vi nationell solidaritet mellan svenskarna - det vill säga en välfärdsstat, Gustav förklarade det bra på podden Bubb.la (tror jag den hette).

Intressant att du tar upp Riksrevisionen, vi håller på att utarbetar politik för att utöka deras verksamhetsområde och komma till rätta med myndighetshaveriet.

Vad gäller det korrupta byråkratväldet så rekommenderar jag dig att kolla på debatten jag hade under veckan vad gäller Offentlig förvaltning. Jag tror det kommer falla dig i smaken och detta är en högt prioriterad fråga. NPM måste rivas upp - denna idiotiska myndighetsreformen kostar hundratals miljarder, antalet myndigheter bantas kraftigt - många fyller ingen som helst funktion eller så är deras arbete kontraproduktivt. Många myndighetschefer måste bytas ut.

Vad gäller frihetligt så är jag lite allergiskt mot det ordet - många liberaler i SD kallar sig frihetligt konservativa, visst jag förespråkar jag frihet för folket men jag kategoriserar mig själv som nationalkorporativist - inte frihetligt konservativ eller liknande. Jag avskyr den långtgående individualisering samhället genomgått, det är ett extremt stort problem och kommer vara svårare att reversera än massinvandringen. Frihetlighet vad gäller familjers möjlighet att ta hand som sig själva utan staten inblandning, frihetlighet vad gäller mer demokrati och frihet från EU - visst. Däremot är jag allergisk mot individualism, människan är ett flockdjur - lojalitet mot naturliga kollektiv (familj, hembygd, fosterland) är oerhört viktigt. Nationell solidaritet, lojalitet, pliktkänsla (skolplikt, allmän värnplikt är självklarheter) är sådant jag värderar högt och hade AfS inte företrätt det hade jag alrig gått med.
Citera
2018-04-20, 22:09
  #6007
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Ett tips i all välmening: det är ingen bra idé att hänga på Flashback för ofta, då det kommer att bränna ut dig. Finns många exempel på politiker som varit aktiva här förut, men som sedan har helt slutat på grund av mängden inlägg och provokatörer. Ironiskt nog ser nog vissa mig som en "provokatör", men det är ju knappast min avsikt. Jag är helt enkelt inte helt såld. Man måste tåla "aggressiva" inlägg på ett diskussionsforum utan att tappa balansen. Jag säger inte att du har gjort det, men uppenbarligen många andra.

Det är en sak att uppdatera sin twitter eller facebook då och då (går hyfsat snabbt)... men att hänga här för ofta kommer att äta upp din tid (och energi). Men titta in lite då och då skadar väl inte, men det kommer alltid att finnas provocerande inlägg (mer eller mindre) som du inte kommer att kunna svara på. Jag själv har svårt att inte besvara inlägg som jag anser är helt fel som är riktat mot mig, så jag förstår politiker som bojkottar Flashback.

Jag ger dig respekt i alla fall som tog dig tid att svara här idag. Dock tycker jag personligen inte att du bör snöa in dig för mycket på frågor som obligatorisk finska i den offentliga debatten osv, då det knappast kommer att bli populärt ute bland folk. I synnerhet inte om inte partiet är för det. Kanske när/om ni redan sitter i riksdagen, men inte innan ett riksdagsval. Ni bör verkligen fokusera på invandringskaoset och ert återvandringsverk. Det är mina cent iaf.

Ingen fara, jag balanserar min tid. Kommer nog bara in här stötvis, men när jag är i stimmet kör jag på, hinner såklart inte prata med alla - men jag försöker täcka in så många jag kan. Inklusive provokatörer, något utbyta ska de få också! Jag upplever inte dig som provokatör...även om jag noterat vissa andra. Jag tycker du håller god ton.
Citera
2018-04-20, 22:12
  #6008
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Partiprogrammet kan du läsa på AfS hemsida. AfS är vad AfS är. Det är fem månader till valet. Jeff Ahl talar inte för partiet (uppenbarligen efter alla egna förslag han vräker ur sig till höger och till vänster).

SLUTA PRATA IDEOLOGISKA ÄNDRINGAR. SLUTA PRATA DETALJER. BÖRJA PLANERA FÖR HUR VI SKA FÅ DET HÄR TÅGET IN I KAKLET. HUR FÅ MEDIEUPPMÄRKSAMHET? HUR FÅ IGÅNG VÅGEN?

TJAFS DÖDAR PARTIER I VALRÖRELSER.

TJAFS?

Det handlar om vilka kärnfrågorna bör vara.
Hur ska tåget gå i kaklet?

Jo, genom att bli ett flerfrågeparti och inte bara ett anti-invandringsparti.

Värna de gamla klassiska västidealen.
FRI och GRANSKANDE MEDIA.
RIKTIG YTTRANDE- och ÅSIKTSFRIHET.
MINDRE SLÖSERI MED GEMENSAMMA RESURSER.
LÄGRE SKATT.
ÖKA SEKULARISERINGEN.
MINSKA OFFENTLIGA SEKTORN.

Där finns den alternativa framtiden.
Citera
2018-04-20, 22:23
  #6009
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Vi förespråkar platt skatt, men samtidigt måste också skatt in för att kunna finansiera välfärd, försvar, polis med mera, men skatt på arbete ska vara lågt - bidragssystemet behöver en översikt och socialbidrag ska kräva motprestation. Jag är inte den stora experten på hur skattesystemet måste utformas, där är Olle och Gustav bättre att fråga. Däremot företräder vi nationell solidaritet mellan svenskarna - det vill säga en välfärdsstat, Gustav förklarade det bra på podden Bubb.la (tror jag den hette).

Intressant att du tar upp Riksrevisionen, vi håller på att utarbetar politik för att utöka deras verksamhetsområde och komma till rätta med myndighetshaveriet.

Vad gäller det korrupta byråkratväldet så rekommenderar jag dig att kolla på debatten jag hade under veckan vad gäller Offentlig förvaltning. Jag tror det kommer falla dig i smaken och detta är en högt prioriterad fråga. NPM måste rivas upp - denna idiotiska myndighetsreformen kostar hundratals miljarder, antalet myndigheter bantas kraftigt - många fyller ingen som helst funktion eller så är deras arbete kontraproduktivt. Många myndighetschefer måste bytas ut.

Vad gäller frihetligt så är jag lite allergiskt mot det ordet - många liberaler i SD kallar sig frihetligt konservativa, visst jag förespråkar jag frihet för folket men jag kategoriserar mig själv som nationalkorporativist - inte frihetligt konservativ eller liknande. Jag avskyr den långtgående individualisering samhället genomgått, det är ett extremt stort problem och kommer vara svårare att reversera än massinvandringen. Frihetlighet vad gäller familjers möjlighet att ta hand som sig själva utan staten inblandning, frihetlighet vad gäller mer demokrati och frihet från EU - visst. Däremot är jag allergisk mot individualism, människan är ett flockdjur - lojalitet mot naturliga kollektiv (familj, hembygd, fosterland) är oerhört viktigt. Nationell solidaritet, lojalitet, pliktkänsla (skolplikt, allmän värnplikt är självklarheter) är sådant jag värderar högt och hade AfS inte företrätt det hade jag alrig gått med.

Tack för ditt svar.

Jag instämmer i det mesta du nämner.

Bra att ni kommer med förslag kring det offentliga slöseriet och det ineffektiva offentliga maskineriet.

Har du några böcker, fler Youtube klipp mm att hänvisa till för hur ni tänkt er ert framtida utopi. Visioner behövs.

Jag drar slutsatsen att ni hämtat mycket tankegods från Front National och den identitära rörelsen men försvenskat det lite. Bra om ni även har en fot i förmynderikritik och sänkta skatter.

Sverige behöver AfS.

Se bara till att hålla NMR och andra tokar utanför.

Save Evropa!
__________________
Senast redigerad av Fashwave 2018-04-20 kl. 22:31.
Citera
2018-04-20, 22:30
  #6010
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Jag avskyr den långtgående individualisering samhället genomgått, det är ett extremt stort problem och kommer vara svårare att reversera än massinvandringen. Frihetlighet vad gäller familjers möjlighet att ta hand som sig själva utan staten inblandning, frihetlighet vad gäller mer demokrati och frihet från EU - visst. Däremot är jag allergisk mot individualism, människan är ett flockdjur - lojalitet mot naturliga kollektiv (familj, hembygd, fosterland) är oerhört viktigt.
Men det som är mest utmärkande för den västerländska framgången inom bland annat vetenskap och teknik är vår individualism. Tar man bort individens förmåga att gå sina egna vägar så minskar man drastiskt samhällets möjlighet att göra framsteg.
Citera
2018-04-20, 22:36
  #6011
Medlem
Fashwaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Men det som är mest utmärkande för den västerländska framgången inom bland annat vetenskap och teknik är vår individualism. Tar man bort individens förmåga att gå sina egna vägar så minskar man drastiskt samhällets möjlighet att göra framsteg.

Jag vill också ha ett förtydligande kring det du nämner.

Ayn Rands
"Atlas Shrugged" möter vad? Karl Marx? Julius Evola?
Citera
2018-04-20, 22:38
  #6012
Medlem
UNPROFORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vilket närmande?

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Eftersom det inte finns något som tyder på att AfS står bakom Öppen Svenskhet-tramset så förstår jag inte vad som ska klargöras.

https://www.nordfront.se/jeff-ahl-af...nisk-grund.smr

Det är i all mening ett officiellt utlåtande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback