Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-18, 04:10
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Man måste se långsiktigt på frågan om Det Nya Miljonprogrammet. Det tar inte en mandatperiod att genomföra.

Det Nya Miljonprogrammet är något som kommer att ta en generation att genomföra. En humanistisk politik för hemvändande.
Snarare tror jag att måste se kortsigtigt och till varje pris stänga gränsen och börja utvisa folk. Där anser jag att SD är de enda som kommer kunna agera.

Kommer SD göra att jag vill, allt de borde? Nej. Men AfS kommer o detta val göra exakt noll. Eller, eventuellt komma in i riksdagen och bidra med goda debatter, men det är i absolut bästa fall.
Citera
2018-05-18, 07:22
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Nu har jag inget till övers för vildarna från SD men just Anna Hagwall är den jag inte har något problem med. Fast än är det ju oklart i vilken utsträckning hon är involverad i AfS. Får känslan av att hon bara har blivit medlem, vilket vem som helst kan bli.

Alla får bli medlemmar. T.ex. så avskyr jag Kent Ekeroth men skulle inte så något problem om han blev en vanlig medlem. Hade han blivit involverat i partiet i högre utsträckning än vanlig medlem hade jag däremot lämnat partiet.

Hon blev utesluten efter sin mycket vettiga motion. Ja, alla vet mot vem och vilka den var riktad mot (Bonnier, Schiebstedt osv) men det gör den inte mindre vettig.

Att sånt behövs bevisades av efterspelet där medierna, snabbare än SD säger utesluten, drog fram antisemitism-kortet och som vanligt fick exakt som man ville.

Att SD utesluter en medlem som lägger en motion som skulle minska en judisk släkts makt är dock föga förvånande och jag måste nästan anta att Anna Hagwall var medveten om detta.

SD är i högtsa grad Pro-Isreal, förmodligen mest av alla svenska partier. Och det handlar inte om att tvätta bort någon brunstämpel som Regulus sa utan snarare att SD är fullt av personer vars lojalitet ligger hos Israel.

Så ja, uteslutningen var inte direkt konstig men jävligt felaktig då det var en vettig motion och bra uttalanden.

Vi är just nu inne i en tid där fake news och påverkan från andra länder ligger väldigt högt upp på agendan men ändå pratar man inte om judar (och därav Israels) ägande av en stor del av västerländsk media. Varför?

Varför börjar man härja när motionen hon la skulle försvåra för utländska intressen att driva sin agenda genom ett monopol på ett lands media? För att man inte exkluderade en viss folkgrupp? Hade motionen varit mer accepterad om man specifikt nämnde t.ex. ryssar? Isåfall varför?

Jävligt snurrigt alltihop
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-05-18 kl. 07:35.
Citera
2018-05-18, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Var inte Anna Hagwall motarbetad i SD långt innan hon blev utesluten? Har för mig att det var någon kontrovers med SD-kvinnor mm...?

De andra flickorna tyckte tanten var hård och reaktionär. Lite förvånad är jag att dörren till Afs står öppen för alla som inte platsar i Sd. Men det är kanske viktigt att redan nu vara ett riksdagsparti.

Trots allt krävs det många många gräsrötters arbeta bakom de som sitter i riksdagen. Är det så alldeles säkert att de tycker deras ambitioner om att få göra en karriär främjas av att allt fler främlingslegionärer tar plats längre fram i kön?

Anna gjorde bort sig när hon började svamla om Bonniers makt. Det gör man inte i riksdagen även om hon har helt rätt i sak. Hennes sejour inom Afs blir ändå kort. Det blir tufft att nå 4% gränsen och få in minimum 14 kandidater.

PS är inte en av Annas väluppfostrade pojkar redan med i Afs?
Senast redigerad av 314Pi 2018-05-18 kl. 08:06.
Citera
2018-05-18, 08:00
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Nu har jag inget till övers för vildarna från SD men just Anna Hagwall är den jag inte har något problem med. Fast än är det ju oklart i vilken utsträckning hon är involverad i AfS. Får känslan av att hon bara har blivit medlem, vilket vem som helst kan bli.

Anna Hagwall synes vara en stark kvinna med integritet, standing her ground, trots att hon även blev motarbetad och mobbad som varandes en av få ”vildar” som åtminstone försökte göra skäl för sitt arvode och fortsätta arbeta, efter den orättvisa, men väntade uteslutningen från SD.

Noterar att hennes son Martin Hagwall, har samma intressefrågor, vilket bådar gott: ”Brinner för mediepolitik och yttrandefrihet på nätet.”

Hoppas Hagwall kan förmedla sina kunskaper nu när hon haft över ett år på sig att gräva vidare: Att partiet tar tillvara hennes kunskaper, även om hon bara är en medlem: Men hon är ju ändå en riksdagsledamot, som kan lägga motioner och anordna seminarier. Hon är även emot det kontantlösa samhället och har skrivit andra vettiga motioner om förändring av riksdagsledamöternas alltför lika höga löner/arvoden, då man f.n. inte tar hänsyn till vare sig ålder, utbildning eller deras tidigare arbetslivserfarenhet.

Riksdagsledamot Anna Hagwall anordnar seminarium
https://www.youtube.com/watch?v=mQIvdyzmPlEner

Personligen var droppen och en varningssignal, då SD uteslöt SDU och därefter Anna Hagwall, därför ifrågasatte jag i början även AfS varför de inte tog in just henne, direkt, men såg att de i varje fall tagit med hennes son, som i ålder kanske passade bättre ihop med partiledaren & Co.?

Så, den här frågan gäller i högsta grad även sanningssägarna inom AfS, framledes:

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Vi är just nu inne i en tid där fake news och påverkan från andra länder ligger väldigt högt upp på agendan men ändå pratar man inte om judar (och därav Israels) ägande av en stor del av västerländsk media. Varför?
Citera
2018-05-18, 08:09
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
De andra flickorna tyckte tanten var hård och reaktionär.

I oktober 2016, kritiserade även hennes partiledare Jimmie Åkesson Hagwall och sa till Aftonbladet:
– Motionen hon skrev var dålig och problematisk. Men det stora problemet var hur hon argumenterade för den. Jag tror att medlemsutskottet tittar på det här nu.
https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23808430.ab
Bakom ärendet finns både den senaste tidens diskussion, men även tidigare händelser.
– För några år sedan gjorde hon mycket märkliga uttalanden kring kvinnor, att de har sig själva att skylla om de blir slagna. Till det får man nu lägga motionen som hon skrev med mer eller mindre antisemitiska teorier, att judarna på något sätt skulle styra media. Det är en sjuk föreställning, säger en SD-källa.

Enligt vad Aftonbladet erfar så är det Jimmie Åkesson själv som vill ha bort Hagwall.
– Det är på direkt order av honom. Hon har att välja på att lämna själv, annars blir hon utesluten. Hon ska inte företräda Sverigedemokraterna längre, det är väldigt tydligt, säger en uppgiftslämnare.

Nu efteråt anno 2018: så talar Jimmie Åkesson – nästan som till ett barn – men i rätt så respektlös ton om Anna Hagwall och låtsas inte ens komma ihåg hennes namn och benämner henne bara som ”en tant” i den här intervjun på YouTube* nedan: (ca 09:52 in på totalt 17:51) …”sen är det en tant som vi kastade ut för hon sa dumma saker”…

*PARTITEMPEN X Jimmie Åkesson (Sverigedemokraterna)
https://www.youtube.com/watch?v=xrV0w4mPB_M
Senast redigerad av IPAD-SWE 2018-05-18 kl. 08:18.
Citera
2018-05-18, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Hagwall blev inte utesluten på grund av motionen utan för vad hon skrev i ett mail till Aftonbladet:

– Ingen familj, etnisk grupp eller företag skall tillåtas kontrollera direkt/indirekt mer än fem procent av media.
Det här uttalandet kan vara en grov felsägning, eller så anser Hagwall att svenskar inte är en etnicitet, eller att svenskar inte ska få äga mer än 5% av media.
Citera
2018-05-18, 11:07
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det här uttalandet kan vara en grov felsägning, eller så anser Hagwall att svenskar inte är en etnicitet, eller att svenskar inte ska få äga mer än 5% av media.
I praktiken använder man ofta ordet etnicitet om minoritetsgrupper utan att innefatta majoriteten. Det utländska medieägandet har skadat Sverige kraftigt genom att bl.a propagera för massinvandring. Jag tolkar motionen som att hon vänder sig mot hur utländskt medieägande styr Sverige för sina egna intressen och inte för oss som bor här (oberoende av vår härstamning).

Edit
För att uttrycka sig helt korrekt bör man säga medieägande med knytning till utlandet, istället för utländskt medieägande.
Senast redigerad av wwr 2018-05-18 kl. 11:37.
Citera
2018-05-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
AFS valfim/lanseringsfilm på Youtube är nu uppe i 110.000 visningar.

Riktigt bra gjort.
Jämföras kan med:

SDs valfilm 2018 har i skrivandes stund 57.000 visningar.

M valfilm 12.000 visningar

S valfilm 10.000 visningar. Dock har LOs omtalade propaganda film 220.000 visningar.

C...766 visningar.

KD... ingen valfilm ännu.

L...ingen valfilm ännu.

Miljöpartiet 6808 visningar

Intressanta siffror! Det visar att det finns ett stort intresse för AfS.
Citera
2018-05-18, 12:05
Medlem
StillaHavets avatar
Fallet med Anna Hagwall visar tydligt hur bra AfS förslag om personval är. Nu är det Åkesson och EXPO-Karlsson som bestämmer riksdagslistan, med AfS förslag skulle det vara folket. Gillar de Hagwalls orädda framtoning röstar de in henne, vare sig Åkesson & Co gillar det eller inte. Förslaget skulle kraftigt minska massmediernas inflytande omedelbart.

Anna Hagwall i all ära, den mest intressanta nyheten var trots allt de fina siffrorna i YouGov som befäster AfS på en stabil nivå runt 1,5%. Alla partier som växer ökar i etapper och till slutet av sommaren bör vi se lite högre siffror, förhoppningsvis.

SD borde ha välkomnat AfS och sagt att det är positivt om fler invandringskritiska partier kommer in i riksdagen. Istället förlöjligar man dem. Har aldrig hört Sjöstedt eller Löfven förlöjliga F!. Detta är ett bevis på att SD inte bryr sig om Sverige utan endast tänker partistrategiskt. Det är lätt att se framför sig ett SD som vägrar samtala med AfS p.g.a. fel värdegrund. Vilket eländigt parti SD utvecklats till.

Det blir en utmaning att komma in redan 2018. Samtidigt när man kommer in då kommer SD tappa stort till AfS. SD är rädda nu eftersom man är mer rädd att på sikt tappa röster än att Sverige överlever. Det svåra är att få väljarna att begripa det. Är ändå optimist eftersom alternativa medier idag når ut rätt så bra och SD helt har övergett dem men i AfS har alternativa medier sin parhäst.
Citera
2018-05-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
I praktiken använder man ofta ordet etnicitet om minoritetsgrupper utan att innefatta majoriteten.
Kan inte påminna mig ha hört någon annan använda etnicitet på det sättet. Att en person engegerad
i Sverigedemokraterna säger fel på en sådan här sak tyder på omfattande intellektuella brister.
Citera
2018-05-18, 13:01
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Kan inte påminna mig ha hört någon annan använda etnicitet på det sättet. Att en person engegerad
i Sverigedemokraterna säger fel på en sådan här sak tyder på omfattande intellektuella brister.

Tyvärr försöker väl vissa att få diskussionen att handla om detaljer. Försöka hitta faktafel i motionen eller om ord använts i dess mest vanliga betydelse och dra långtgående slutsatser av detta.

Jag citerar hela mitt tidigare inlägg för att visa vad jag tycker är väsentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
I praktiken använder man ofta ordet etnicitet om minoritetsgrupper utan att innefatta majoriteten. Det utländska medieägandet har skadat Sverige kraftigt genom att bl.a propagera för massinvandring. Jag tolkar motionen som att hon vänder sig mot hur utländskt medieägande styr Sverige för sina egna intressen och inte för oss som bor här (oberoende av vår härstamning).

Edit
För att uttrycka sig helt korrekt bör man säga medieägande med knytning till utlandet, istället för utländskt medieägande.
Senast redigerad av wwr 2018-05-18 kl. 13:05.
Citera
2018-05-18, 13:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Uppenbart att hon syftade på judarna. Därför uteslöts hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in