2018-04-30, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Tja, vem är tokskalle: den som jämför unga transsexuella studenter med Mao eller den som påpekar att jämförelsen är olämplig?

Nu var ju inte detta något olycksfall i arbetet för Peterson. Han argumenterar ofta på det här sättet. T.ex är ju ett av hans favoritteman: Feminism/SJW/white privilege = nymarxism/postmodernism = Mao/Stalin.
Hyberboles och halmgubbar är en väsentlig del av hans retorik.

Jag skulle inte säga att han är särskilt utsatt av vänstermobben. Den utsattheten utgör bara en bråkdel av ryggdunkningarna från högermobben.

Ojojoj, haha!
..totalt verklighetsfrånvänd.

Var finns de "ryggdunkningarna från högermobben" och hur uttalar de sig?

Att han inte skulle vara särskilt utsatt av vänstermobben är ju helt bisarrt att säga. ..skrämmande hur du medvetet kan ljuga så rätt upp och ner..

Jag har sagt det förr och säger det igen; undrar hur det känns att vara så låst i sin ideologi/identitet att man medvetet måste ljuga? Snacka om att vittra sönder sitt ego och hela sin själ. Brrr!
Citera
2018-04-30, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Bara för att sätta det i perspektiv; i klippet ställs han till svars för sitt påstående att transaktivister är ”authoritarian” (knappast ett kontroversiellt uttalande med tanke på att de de facto vill göra det olagligt att ifrågasätta deras ståndpunkter). Jordan ber inte om ursäkt för detta. Det är sedan Cathy Newman (inte Jordan själv) som tar upp Mao som exempel. Ser man hela klippet och inte urvalet som länkats framgår det att han menar att vänsterextrema aktivister är auktoritära marxister (vilket är sant) och att det är samma ideologi som drev Mao (vilket också är sant). Cathy försökte dock gå ytterligare ett steg längre och antyda att han på något sätt skulle sätta likhetstecken mellan transpersoner och marxister, vilket Jordan väldigt tydligt slår ner på.

Det är ju lite skillnad mot ett scenario där han själv hux flux drar en koppling mellan random transa och Mao eller Stalin. Det är den absurda kopplingen man försöker lägga i munnen på honom.

Jo, jag fattar det. Var ett tag sedan jag kollade hela intervjun. Dock, han svarade ett enkelt "ja" där, vilket jag inte skulle gjort. Du/jag/vi vet att tokskallarna har inget annat att gå på än en oigenomtänk mening eller utsago. Halmdockebygge är ju trots allt tokvänsterns paradgren.
Citera
2018-04-30, 11:10
Avslutad
Citat:
Vad är det du inte förstår?
"I did compare them to Mao"?
"I’m saying that the philosophy that drives their utterances is the same philosophy that already has driven us to the deaths of millions of people"?

Vilket är absolut sant.
Citera
2018-04-30, 11:21
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ojojoj, haha!
..totalt verklighetsfrånvänd.

Var finns de "ryggdunkningarna från högermobben" och hur uttalar de sig?

Har du ens läst den här tråden? Eller sett vilka som delar hans videon i sociala medier? Och kommentarerna under hans videon (fast där medger jag att tonen verkar ha ändrats på senare tid).

Citat:
Att han inte skulle vara särskilt utsatt av vänstermobben är ju helt bisarrt att säga. ..skrämmande hur du medvetet kan ljuga så rätt upp och ner..

Hur yttrar sig den utsattheten?
Citera
2018-04-30, 11:29
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Och vad är i så fall fel i hans påstående?

Ja, där har vi det, liksom.
Det finns folk som okritiskt sväljer såna här hyperboliska absurditeter och inte ens förstår hur någon kan ifrågasätta det.
Citera
2018-04-30, 11:59
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ja, där har vi det, liksom.
Det finns folk som okritiskt sväljer såna här hyperboliska absurditeter och inte ens förstår hur någon kan ifrågasätta det.
Stora ord, inget innehåll.
Jordan B Peterson gjorde en alldeles rimlig och relevant liknelse, utskriven även här men i stället för att bemöta argumentet trodde du att "hyperboliska absurditeter" var ett bättre argument?

Det är det inte. Det är faktiskt inte ens ett argument. Liksom.
Citera
2018-04-30, 12:41
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Stora ord, inget innehåll.
Jordan B Peterson gjorde en alldeles rimlig och relevant liknelse, utskriven även här men i stället för att bemöta argumentet trodde du att "hyperboliska absurditeter" var ett bättre argument?

Monarkist? Franco.
Nationalist? Mussolini.
Hemvärnet? Pinochet.
Invandringskritiker? Hitler.
HBTQ-aktivist? Mao.

So you're saying...? No I'm not. I’m saying that the philosophy that drives their utterances is the same philosophy that already has driven us to the deaths of millions of people

Jag tycker att "absurditet" räcker som argument i stället för att än en gång köra 40 inlägg om vad transgenderaktivister, feminister och Mao har gemensamt.
Citera
2018-04-30, 13:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Monarkist? Franco.
Nationalist? Mussolini.
Hemvärnet? Pinochet.
Invandringskritiker? Hitler.
HBTQ-aktivist? Mao.

So you're saying...? No I'm not. I’m saying that the philosophy that drives their utterances is the same philosophy that already has driven us to the deaths of millions of people

Jag tycker att "absurditet" räcker som argument i stället för att än en gång köra 40 inlägg om vad transgenderaktivister, feminister och Mao har gemensamt.
Det går inte. Du håller dig inte till det som sägs utan drar samman en massa annat ovidkommande till ett "sammandraget argument".
Eller ogiltiga kombinationer, syllogistiska fel, falska dikotomier och de klassiska gish pile galloperna som man envisas med att blåsa upp bristen på argument med.

Absurditet är ett adjektiv som i det här sammanhanget saknar värde helt.

Du bygger på en allt längre lista där, noterade jag.

På saker han inte säger.
Definierat av "No, I'm not".

Varför är detta så svårt för vissa?
Citera
2018-04-30, 13:53
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Det går inte. Du håller dig inte till det som sägs utan drar samman en massa annat ovidkommande till ett "sammandraget argument".
Eller ogiltiga kombinationer, syllogistiska fel, falska dikotomier och de klassiska gish pile galloperna som man envisas med att blåsa upp bristen på argument med.

Absurditet är ett adjektiv som i det här sammanhanget saknar värde helt.

Du bygger på en allt längre lista där, noterade jag.

På saker han inte säger.
Definierat av "No, I'm not".

Varför är detta så svårt för vissa?

Och i min lista anser du då alltså att 1 av 5 är en "giltig kombination"?
Citera
2018-04-30, 13:58
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Jag är lite fundersam på hur du kunde dra parallellen Hemvärnet - Pinochet ???

Hur tänkte du där ?
Citera
2018-04-30, 14:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Haha, so you're saying...
No, I'm not.
Det blir rätt svårt att diskutera med en som har den filosofiska inställningen som tagit livet av så många människor, som rättfärdigar fri tolkning av allt som sägs och herpiderp, kan vantolka och förkasta alla motargument med diverse adjektiv.
En del säger automatiskt rasister och fascister, andra säger misogynister och då väljer vanligt folk bara att gå därifrån och skaka på huvudet.

Säg mig, är det inte just i det utrymmet "historiker" som Arnstad eller kulturexperter som Ebba Witt lever och frodas?
Citera
2018-04-30, 14:40
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Jag är lite fundersam på hur du kunde dra parallellen Hemvärnet - Pinochet ???

Hur tänkte du där ?

Tja, fältet är ju ganska fritt om man ska dra paralleller enligt logiken transgenderaktivism/Mao.
Sannolikheten är stor att det råder en viss militarism inom och bakom bildandet av hemvärnet, och vi vet alla vart den filosofin har fört mänskligheten. Nästa steg är militärjunta och arkebusering av pacifister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in