Citat:
Ursprungligen postat av
Rasiermesser
Grattis...nu har ju du just lagt ned den här diskussionen.
!. Du ignorerar ju helt det jag skrivit och kommer med helt apropå-påståenden.
2. Jag har aldrig nämnt Özz Nujen, så jag förstår inte varför du tar upp honom.
3. Hur mycket har du ens tagit del av det han har sagt? Har du ens koll på läget i exv. USA när det gäller Universiteten?
4. Vilken är den "intellektuella" vänstern idag? Den har frånsagt sig Chomsky (inte ens du har läst honom vilket är tragiskt). Du har helt missat att det intellektuella skiftet har skett från vänster till höger gällande de kristiska frågeställningarna.
Det var bara de punkter jag fann relevanta, men som sagt, du behöver inte bemöda dig då du just diskvalificerat dig.
Jag tycker du har fel på punkt !. Jag förklarade varför jag tog upp Özz Nujen, jag föreslog honom som en mer rättvis jämförelse, på det intellektuella planet (däremot är Özz roligare). Jag har tagit del av mycket av vad han sagt, inte mycket i andel men mycket i antal timmar och sidor. Jag vet tillräckligt mycket om situationen i universiteten för att känna till att där inte är ett gäng nihilister som indoktrinerar studenterna, så som Jordan påstår.
Chomsky ingår naturligtvis i den intellektuella vänstern, jag har inte påstått något annat. Andra exempel är Slavoj Žižek, Naomi Klein, Cornell West, Thomas Piketty, Judith Bulter, Jacques Rancière, Gayatri Spivak eller Giorgio Agamben. Det finns mängder av andra bra exempel.