Citat:
Ursprungligen postat av
Groople
Vill någon upplysa mig som inte har hängt med i fallet, hur följande är möjligt:
Madsen har varit hyffsat framgångsrik i sin karriär, alltså måste han åtminstone vara normalbegåvad (IQ), dessutom så borde han väl ha någorlunda normal insikt i hur andra människor fungerar?
Vad jag har förstått så finns det anledning att misstänka att han inte bara har planerat brottet, utan det skulle även va "det perfekta brottet".
Så om jag inte har helt åt helvete fel i det ovanstående. Förstod han inte att han, som sista person som såg KW vid liv, skulle bli både folkets och polisens huvudmisstänkte? Även om han kom undan så skulle det ställa till med en massa skit i hans liv.
Om man inte är helt bakom flötet och planerar en sån här sak, hur misslyckas man då att se till så att kroppsdelarna inte ska flyta upp?? Till och med jag som är nästan helt precis på mitten av IQ skalan, och aldrig heller har försökt begrava ett lik i havet, vet att gaser och vad det nu är gör att ett lik flyter upp. Så att han inte gjorde sin reaserch bättre är förbluffande.
Eller har jag missuppfattat något av detta kanske?
Klart han förstod. Att han sen föll på eget grepp, underskattar sökinsatser både sett till tid och omfattning, poliser etc beror väl på att han överskattar sin egen kapacitet. Hade han inte överraskats när han väl dök upp, så hade han väl tänkt sig segla i land med storyn om att hon släppts av. Förstöra bevisning, rensa ur ubåten på remmar och resterande material han inte dumpat.
Hur han tänkt sig få ren ubåten är dock en gåta i sammanhanget för han är fullt medveten om polisära insatser sett till hans innehav av böcker. På svar kring Amagermannen säger han att han är medveten om DNA.
Han försöker sen pipa iväg och köpa sig tid. Att han begrep att han skulle kallas till förhör har han själv uppgett.
Sen sker nästa version. And on and on..
Han överbevisas via kamera att hon inte släppts av. Att torson flyter upp är givetvis en miss i protokollet och oerhört viktigt för rättsfallet.
Att inbilla sig (glöm inte narcissism och grandiositet) ha planen om det perfekta brottet i skallen är inte det samma IRL när det väl ska sättas i bruk.