2018-04-10, 19:34
Medlem
Ett microSD kort är i storleksordningen som en pekfingernagel. Går förmodligen utmärkt att trycka ner i ex. en spricka i en väderbiten brygga medans man knyter skorna. Bara att hämta vid senare tillfälle.
Citera
2018-04-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Nu får du hejda dig. Nu börjar du bli som Merwinna som föreslog att en tredje part kom och styckade Kim efter att hon hivats hel i havet. Så nu är det en hel båtbesättning som är skyldiga också.
Hahahah ja
Men de räcker ju att en i besättningen vet..(kapten) att han kommer just där på en viss tid eller hur? Han e ju inte helt tappad bakom vad gäller planering bara nästan, men visst du har säker rätt kanske..
Citera
2018-04-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Tack! Tänkte inte på det där, att det ju är luft från kabinen som passerar det filtret. Men ditt sista stycke förstår jag inte. Hur skulle man kunna tömma tankarna med avgaser, man kan ju inte använda dieselmotorn under vattnet. Luften skulle inte räcka länge då, och det skulle uppstå ett undertryck av guds nåde. Eller gör jag bort mig totalt nu..?

Nej precis man kan inte starta dieselmotorn så länge man är under ytan. Men en normal uppstigning sker med hjälp av dykroderna och farten framåt. Ev. kan man blåsa ut lite vatten ur ballasttankarna. Men helst inte eftersom det då tar längre tid att dyka igen om man upptäcker att man är på kollisionskurs med något när man väl kommer upp.

När tornet väl bryter igenom ytan kan man öppna luftinsläpp (uppe i tornet) och starta dieselmotorn, motorn suger då ner friskluft till glädje för alla ombord. Skulle det komma in lite vatten genom luftinsläppet så är det inte hela världen, det trillar bara ner i kölsvinet och kan pumpas ut. Nu kan avgaserna användas till att trycka ut vattnet ur de stora yttre ballasttankarna så ubåten kommer upp ordentligt.

Detta på riktiga andra världskrigsubåtar, om PMs båt kunde detta vet jag ej.
Senast redigerad av bengtjerry 2018-04-10 kl. 19:54.
Citera
2018-04-10, 19:59
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nä, han är åtalad för mord, styckmord och misshandel dvs tortyr. Tortyr mad 50 cm långa och tillspetsade, med vilje, skruvmejslar, knivar and what not.

Det verkar ha passerat över ditt ignoranta huvud.
Nejdå.

Men han är bara misstänkt.
Citera
2018-04-10, 20:06
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Nej precis man kan inte starta dieselmotorn så länge man är under ytan. Men en normal uppstigning sker med hjälp av dykroderna och farten framåt. Ev. kan man blåsa ut lite vatten ur ballasttankarna. Men helst inte eftersom det då tar längre tid att dyka igen om man upptäcker att man är på kollisionskurs med något när man väl kommer upp.

När tornet väl bryter igenom ytan kan man öppna luftinsläpp (uppe i tornet) och starta dieselmotorn, motorn suger då ner friskluft till glädje för alla ombord. Skulle det komma in lite vatten genom luftinsläppet så är det inte hela världen, det trillar bara ner i kölsvinet och kan pumpas ut. Nu kan avgaserna användas till att trycka ut vattnet ur de stora yttre ballasttankarna så ubåten kommer upp ordentligt.

Detta på riktiga andra världskrigsubåtar, om PMs båt kunde detta vet jag ej.

Tack! Jag har dock uppfattat det som att Nautilus aldrig framfördes framåt under vatten (inte djupare ner än periskopdjup i alla fall), utan att hon bara kunde gå rakt upp och ner vertikalt. Och att man använde endast dyktankarna för det.
Citera
2018-04-10, 20:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var just därför jag har pratat om molntjänster då det finns sådana tillägg GoPro Plus.
https://shop.gopro.com/EMEA/subscription/plus/GoProPlusMonthly.html

Jo.., och jag har frågat tidigare (men inte fått svar) : Hur lång tid behövs för att ladda upp en film till "molnet" ?

-en 5 minuters film ?
-15 minuter ?
-30 minuters film ?

Någon som vet, eller har ett "humm" ?
Citera
2018-04-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En psykopat gör aldrig något gott för andra människor om de inte själv kan vinna något på det. Det altruistiska tänket finns inte hos dem över huvud taget. Eftersom det är känslor inblandade. Vilket inte psykopaten har. Jo, vissa "känslor" har de - vrede, avund och aggressivitet, bland annat.
Det var inte det jag skrev.
Citera
2018-04-10, 20:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tyvärr är jag inte den bäste att svara på det. Någon annan som känner sig manad?

En sak till..

Man vet ju tidspunkten när Peter var uppkopplad. Det kan ju inte vara så många bilder/filmer som slängs upp till molnet ifrån Danmark just då..

Så.., är det inte bara för polisen att snällt ta en prat med ansvariga på "gopro", och se vad som uppladdades då ?

(menar den personliga integriteten med att google, och andra som läcker som såll till myndigheter borde ju göra detta iallafall möjligt ?)
Citera
2018-04-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En sak till..

Man vet ju tidspunkten när Peter var uppkopplad. Det kan ju inte vara så många bilder/filmer som slängs upp till molnet ifrån Danmark just då..

Så.., är det inte bara för polisen att snällt ta en prat med ansvariga på "gopro", och se vad som uppladdades då ?

(menar den personliga integriteten med att google, och andra som läcker som såll till myndigheter borde ju göra detta iallafall möjligt ?)

Polisen har garanterat kollat detta, och villigheten att hjälpa polisen bör ha varit stor.

Slängde PM upp filmen i molnet (gud vad jag hatar teknikspråk) så hittade polisen nog den.

Om jag fattat rätt så har åklagaren fortfarande en liten möjlighet att langa fram bevis, och vem vet... Kanske blir en kort goprofilm sista spiken i PM:s kista...

Men möjligheterna att göra en snabb film och spara den externt är ju fler... Han behövde inte ett moln. Han kunde kanske skapa en fil och maila den till sig själv. Vi vet ju inte vilka grejer han hade, om han hade laptop tex.
Citera
2018-04-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En sak till..

Molnet fungerar som en automatisk back-up tjänst.
Citera
2018-04-10, 20:37
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=AzJvMH999Os - spola till 1:50. Störd.
Säger "fucking" personerna bakom, "I'm not a patient person".
Citera
2018-04-10, 20:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att detta med att han och S gifte sig för att skaffa barn, är en lögn för att det skulle låta mer gulligt och deras äktenskap - och därmed han själv - mer normalt. (Se där - nu är det jag som ser M i mer negativt sken än du!) "
M har upprepade gånger sagt till olika personer, att han inte vill tyngas ner till jorden av barnvagnar etc.. Att han är för passionerad för sitt arbete för att ha tid med familj.
Å andra sidan borde rättsläkaren ha sett ärren efter en ev. sterilisering, och dokumenterat det, eftersom han dokumenterade att han inte fann några sädesceller i fläcken. Det är ju en avgörande upplysning, om det inte KUNDE finnas några sädesceller.
Relationen med S är praktisk om han är psykopat. Han har känslor för henne men det är egoistiska, en psykopat söker alltid egenvinning vad det än må vara. Familjemedlemmar är ägodelar och de kommer försvara som revir men det är i klass med kärlek till en hårddisk. Objektifiering.
Sett till att leva dubbelliv är det en normaliserande faktor. Han gifte sig knappast för att skaffa barn men det har framkommit att de försökte, om han sen har dålig fart i pungen blir det väl inga.
Oavsett särintresse så tror jag knappast barn påverkar hans liv - de sprider som sagt gärna sin säd men förväntar sig nog steretypt att det åligger partnern ett huvudansvar. Ville S gärna ha barn så hade hon nog med liv och lust gått in i moderskapsrollen per automatik. Han överbetonar katterna som deras barn men jag ger inte ett vitten med tanke på hans frånvaro av empati. Det är ett spel för galleriet med allt knus och puss och hjärtan, han vet vad som vinner mark, och han överdriver detta via att plocka med S och katterna i nästan varje blogginlägg.
För att krasst försöka förstå en psykopat i relationer så ligger det väl närmast till hans med en stereotypt lagd mansgris med förlegade värderingar. Självcentrerad, som kräver markservice, kvinnan blir en ägodel, kanske nåt fagert att visa upp om hon har de attributen.
Påminner mig om pinsam propaganda som nazister och annat trash kör med - överdriven nationalism, överdriver kärnfamiljen där kvinnan ska stå vid spisen och servar mannen som sliter i sitt anletes svett och den svenska flaggan vajar i vinden med de gula sädesfälten i bakgrunden. Minns tillbaka till svunna tider med vemod, minns de storslagna tiderna - kampen, riket som blommar.
Bah..
På samma sätt sitter PM melankoliskt och svamlar, säkert fylld av propaganda från sin far.
Citat:
Det skulle ha varit väldigt bra om de hade tvingat in S att vittna, för hon hade knappast vågat ljuga inför rätten.
Rätten tvingar inte in en person. Utifrån rättegångsbalken (RB 32 kap. 8) sker en bedömning av aktuellt läkarintyg sett till laga förfall (godkänd ursäkt) versus vittnesplikten.
Senast redigerad av develi 2018-04-10 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in