Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag tror att detta med att han och S gifte sig för att skaffa barn, är en lögn för att det skulle låta mer gulligt och deras äktenskap - och därmed han själv - mer normalt. (Se där - nu är det jag som ser M i mer negativt sken än du!) "
M har upprepade gånger sagt till olika personer, att han inte vill tyngas ner till jorden av barnvagnar etc.. Att han är för passionerad för sitt arbete för att ha tid med familj.
Å andra sidan borde rättsläkaren ha sett ärren efter en ev. sterilisering, och dokumenterat det, eftersom han dokumenterade att han inte fann några sädesceller i fläcken. Det är ju en avgörande upplysning, om det inte KUNDE finnas några sädesceller.
Relationen med S är praktisk om han är psykopat. Han har känslor för henne men det är egoistiska, en psykopat söker
alltid egenvinning vad det än må vara. Familjemedlemmar är ägodelar och de kommer försvara som revir men det är i klass med kärlek till en hårddisk. Objektifiering.
Sett till att leva dubbelliv är det en normaliserande faktor. Han gifte sig knappast för att skaffa barn men det har framkommit att de försökte, om han sen har dålig fart i pungen blir det väl inga.
Oavsett särintresse så tror jag knappast barn påverkar hans liv - de sprider som sagt gärna sin säd men förväntar sig nog steretypt att det åligger partnern ett huvudansvar. Ville S gärna ha barn så hade hon nog med liv och lust gått in i moderskapsrollen per automatik. Han överbetonar katterna som deras barn men jag ger inte ett vitten med tanke på hans frånvaro av empati. Det är ett spel för galleriet med allt knus och puss och hjärtan, han vet vad som vinner mark, och han överdriver detta via att plocka med S och katterna i nästan varje blogginlägg.
För att krasst försöka förstå en psykopat i relationer så ligger det väl närmast till hans med en stereotypt lagd mansgris med förlegade värderingar. Självcentrerad, som kräver markservice, kvinnan blir en ägodel, kanske nåt fagert att visa upp om hon har de attributen.
Påminner mig om pinsam propaganda som nazister och annat trash kör med - överdriven nationalism, överdriver kärnfamiljen där kvinnan ska stå vid spisen och servar mannen som sliter i sitt anletes svett och den svenska flaggan vajar i vinden med de gula sädesfälten i bakgrunden. Minns tillbaka till svunna tider med vemod, minns de storslagna tiderna - kampen, riket som blommar.
Bah..
På samma sätt sitter PM melankoliskt och svamlar, säkert fylld av propaganda från sin far.
Citat:
Det skulle ha varit väldigt bra om de hade tvingat in S att vittna, för hon hade knappast vågat ljuga inför rätten.
Rätten tvingar inte in en person. Utifrån rättegångsbalken (RB 32 kap. 8) sker en bedömning av aktuellt läkarintyg sett till laga förfall (godkänd ursäkt) versus vittnesplikten.