2018-04-10, 08:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Ja, den akademiska drillningen är hård och man blir källskadad för resten av livet :P Min susning är att det nämndes ett SMS som inte kunde återskapas när de gick igenom mobiltrafiken från PMs mobil i rättegången. Jag har följt Ekstrabladet och BT under rättegångsdagarna. Minns dock inte vilken dag det var ifrån. Kan heller inte garantera att det var det SMSet det handlade om, så bli inte arg på mig för att ha slösat din tid om det visar sig ha handlat om något annat Jag jobbar hemifrån och har multitaskat jobb och följa rättegången, det kan ju ha haft en viss effekt på mitt minne...

Nu ska jag kolla på den oredigerade landsstigningsvideon och sedan kan jag också försöka hitta rätt i liverapporteringen.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, jag kollar lite framledes sporadiskt, det är lugnt. Skulle tro att det isf är presentation första dagen, nån specifik genomgång av mobiltrafik erinrar jag mig inte.

Det är i "dokumentationen" (åklagarens dokumentation av allt bevismaterial han har i målet) rättegångsdag nio. Från Ekstrabladets live:

https://ekstrabladet.dk/incoming/article7102806.ece

11:39
Camilla Marie Nielsen
Anklageren kommer nu ind på det materiale politiet har sikret fra Peter Madsens iPhone.
Her kan man se et opkald fra Kim Wall 10. august omkring klokken 16.30.
Senere ses nogle sms'er fra Peter Madsen klokken 18.46 sammen dag.
Klokken 23.22 er Peter Madsens telefon på internettet.
- Men vi kan ikke se en position for det, siger anklageren.
- Hvad kan man reelt se ud af det. Hvor lang er den forbindelse til internettet?, bryder forsvareren ind og påpeger, at det jo kan være sket automatisk og ikke er en aktiv internetaktivitet.
- Jeg kan bare konstatere, at der er en internetforbindelse klokken 23.22, svarer anklageren.

Om M hade kontaktat K på något sätt före hennes samtal till honom 16:30, så hade det helt klart varit med i dokumentationen här. Så nu får ni sluta tjafsa om detta!
Citera
2018-04-10, 08:47
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, det finns ett skickat (från PM till Kim) när de är på ubåten om jag inte minns galet, nåt som ej kunde läsas? Ett mms?

Ja, det var ett MMS 19:15, från M till K, vars innehåll polisen inte lyckats återskapa. Det märkliga med det är, som du säger, att hon redan var ombord då. Men hon kanske var så borta med näsan i sin mobil, att det var det enda sättet han kunde få kontakt med henne på..? Kan ha varit en fin pik också...
Citera
2018-04-10, 08:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är i "dokumentationen" (åklagarens dokumentation av allt bevismaterial han har i målet) rättegångsdag nio. Från Ekstrabladets live:

https://ekstrabladet.dk/incoming/article7102806.ece

11:39
Camilla Marie Nielsen
Anklageren kommer nu ind på det materiale politiet har sikret fra Peter Madsens iPhone.
Her kan man se et opkald fra Kim Wall 10. august omkring klokken 16.30.
Senere ses nogle sms'er fra Peter Madsen klokken 18.46 sammen dag.
Klokken 23.22 er Peter Madsens telefon på internettet.
- Men vi kan ikke se en position for det, siger anklageren.
- Hvad kan man reelt se ud af det. Hvor lang er den forbindelse til internettet?, bryder forsvareren ind og påpeger, at det jo kan være sket automatisk og ikke er en aktiv internetaktivitet.
- Jeg kan bare konstatere, at der er en internetforbindelse klokken 23.22, svarer anklageren.

Om M hade kontaktat K på något sätt före hennes samtal till honom 16:30, så hade det helt klart varit med i dokumentationen här. Så nu får ni sluta tjafsa om detta!
Jag tjafsar inte ett dugg, står klart och tydligt I rest my case i annat inlägg tills nåt mer matnyttigt dyker upp. Jag finner det förunderligt att det inte presenterats innehåll likt alla andra sms, att alla live jag läst inte skriver om nåt sånt sms.
Senast redigerad av develi 2018-04-10 kl. 08:55.
Citera
2018-04-10, 08:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
EB 5 april.. eller bt. Hade båda uppe samtidigt.
Jag har citerat hen och lagt upp utdraget om ”djursex” för kännedom. Hen har fått källa.☺️

Det är klart att det är viktigt med källor eftersom det flera ggr har uppstått trådsanningar. Dock är det ju inte alltid man lätt och snabbt hittar den och vi är ju flera som kommer ihåg just detta med ”djursex/hundsex”
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-04-10 kl. 09:03.
Citera
2018-04-10, 08:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det var ett MMS 19:15, från M till K, vars innehåll polisen inte lyckats återskapa. Det märkliga med det är, som du säger, att hon redan var ombord då. Men hon kanske var så borta med näsan i sin mobil, att det var det enda sättet han kunde få kontakt med henne på..? Kan ha varit en fin pik också...
Jag vet inte riktigt vad du har för problem med din slutledningsförmåga - för med tanke på hur viktig denna intervju var och hon väntat sen mars så är det absolut inte troligt serru.
Citera
2018-04-10, 08:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Men inte riskfritt:

"Hun understreger samtidig, at det godt kan være for sent, man opdager, hvem man har at gøre med.
“Det er klart, at hvis du først er bundet totalt og ikke kan sige fra, så risikerer man, at det udvikler sig til voldtægt – så er vi ovre i en forbrydelse. Og det er jo ikke det, vi snakker om, når vi leger med BDSM. Det er jo noget, vi begge to er enige om, at vi gør.”

https://www.vice.com/da/article/ywxzzw/lillan-de-thurah-domina-dark-jeg-er-sikker-paa-at-der-er-folk-derude-der-ikke-helt-forstaar-reglerne

Antyder den här socialpedagogen/dominatrixen, att det är så det har gått till? Att det började med ett frivilligt rollspel mellan K och M ("knivlekar kan vara förunderligt ljuva", icke att förglömma!), men att han tappade koncepterna och gick hela vägen när hon väl var fjättrad och hjälplös..? Eller talar hon i största allmänhet?
Citera
2018-04-10, 08:58
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ok, tack, så kan det ju ha varit.
Svåraste frågan ever: hade han en hamster som husdjur? Tror de hittade en dränkt sån i en påse strax innan de hittade huvudet. Med reservation att det var en tid sen jag läste själva artikeln.

Jag la till info i det du citerade, det finns en länk till ett klipp som visar en ung PM med gänget från raketklubben.

Det med hamstern har jag inte lagt på minnet?
Citera
2018-04-10, 09:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mysko..

Peter har vad jag vet iallfall, inte använt något anstötande språk på video. Han var ju nog "pr-medveten".

Så det är något man ser ?
Ja exakt vad jag också tänkte, att enbart rätten fick titta är ju också anmärkningsvärt?
Citera
2018-04-10, 09:01
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Jag funderar på det där att han skulle ha fått panik och sänkt ubåten istället för att som planen var, göra rent den själv.

GÅR det verkligen att städa bort alla spår efter något sådant? Är han dum nog att tro det? Visst, Maria Kisch lyckades få bort alla spår ur badrummet men det är skillnad på ett badrum och en ubåt. Tänk på blodet som måste ha runnit in i alla skrymslen och springor, det vore ett sjuhelsikes jobb att få bort allt.
Nej, det är omöjligt tror jag.
Citera
2018-04-10, 09:05
Medlem
https://www.tv2.no/v/1317766/

Den här videon hittade jag på tyska sidan. De tror att denna bild är när PM kom mycket nära AIDA ! Kim är helt själv uppe i tornet o man kan ju fråga sig vad PM håller på med?
Citera
2018-04-10, 09:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Därtill, bara det faktum att det är så långt tid mellan näst sista rättegångsdagen och sista rättegångsdagen, varpå domen följer efter bara en arbetsdag, antyder också att pläderingen inte kan vara särskilt tung i målet. Ingenting som kommer sista dagen kan vara av någon avgörande betydelse.

Det kan det ju faktiskt vara just för att det är det sista domarna hör, innan de ska ta beslutet. Och det allra sista de kommer att höra är för övrigt M själv. Den åtalade får alltid sista ordet. Så nu får han användning för sin talets gåva...
Citera
2018-04-10, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
https://www.tv2.no/v/1317766/

Den här videon hittade jag på tyska sidan. De tror att denna bild är när PM kom mycket nära AIDA ! Kim är helt själv uppe i tornet o man kan ju fråga sig vad PM håller på med?
PM förbereder därnere. Buntbanden måste på plats bl a. De tar lite tid att placera och det hinner han inte med sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in