Citat:
Ja, den akademiska drillningen är hård och man blir källskadad för resten av livet :P Min susning är att det nämndes ett SMS som inte kunde återskapas när de gick igenom mobiltrafiken från PMs mobil i rättegången. Jag har följt Ekstrabladet och BT under rättegångsdagarna. Minns dock inte vilken dag det var ifrån. Kan heller inte garantera att det var det SMSet det handlade om, så bli inte arg på mig för att ha slösat din tid om det visar sig ha handlat om något annat
Jag jobbar hemifrån och har multitaskat jobb och följa rättegången, det kan ju ha haft en viss effekt på mitt minne...
Nu ska jag kolla på den oredigerade landsstigningsvideon och sedan kan jag också försöka hitta rätt i liverapporteringen.
Jag jobbar hemifrån och har multitaskat jobb och följa rättegången, det kan ju ha haft en viss effekt på mitt minne...Nu ska jag kolla på den oredigerade landsstigningsvideon och sedan kan jag också försöka hitta rätt i liverapporteringen.
Citat:
Ok, jag kollar lite framledes sporadiskt, det är lugnt. Skulle tro att det isf är presentation första dagen, nån specifik genomgång av mobiltrafik erinrar jag mig inte.
Har själv struntat i fb helt i drygt 5 mån och laddat för detta, hahahaha. Skrev aldrig i tråden innan men följt fallet med intresse. Har ett bra jobb såsett, intensiva perioder sen ledig. Vänder tyvärr dygn och rör till det dock.
Det är i "dokumentationen" (åklagarens dokumentation av allt bevismaterial han har i målet) rättegångsdag nio. Från Ekstrabladets live:
https://ekstrabladet.dk/incoming/article7102806.ece
11:39
Camilla Marie Nielsen
Anklageren kommer nu ind på det materiale politiet har sikret fra Peter Madsens iPhone.
Her kan man se et opkald fra Kim Wall 10. august omkring klokken 16.30.
Senere ses nogle sms'er fra Peter Madsen klokken 18.46 sammen dag.
Klokken 23.22 er Peter Madsens telefon på internettet.
- Men vi kan ikke se en position for det, siger anklageren.
- Hvad kan man reelt se ud af det. Hvor lang er den forbindelse til internettet?, bryder forsvareren ind og påpeger, at det jo kan være sket automatisk og ikke er en aktiv internetaktivitet.
- Jeg kan bare konstatere, at der er en internetforbindelse klokken 23.22, svarer anklageren.
Om M hade kontaktat K på något sätt före hennes samtal till honom 16:30, så hade det helt klart varit med i dokumentationen här. Så nu får ni sluta tjafsa om detta!