Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
1/ Har varit uppe i tråden ...(-tycker du det var av en trovärdig källa????) Jag kommer ihåg det och jag har googlat som en galning. Finns inte.
En ubåtsolycka i Egypten (av alla ställen) hittade jag däremot.
Men absolut
INGET MORD. Och ingen journalist. Din trovärdiga källa

påstod förövrigt inte ens mord.
Så att en journalist mördats på en privat ubåt en gång tidigare är 100 % lögn.
2/ Det är ju alltid lätt att vara EFTERKLOK MED FACIT I HAND. Vad hade du tyckt om PM för exakt ett år sedan?
3/ Jag ställde en uppriktig fråga faktiskt. Men strunt i det.
4/ Ja, din trovärdiga källa

vill ju ha det till allt negativt om mordoffret. Och du (kanske helt omedvetet) hjälper till.
5/ Det är bara att läsa intervjuer med fd arbetskamrater. De som träffade PM varje dag under många år. Det kvinnliga vittnet som själv led av dödsfascination kanske anade något. Och kvinnor liknande henne själv som PM haft någon slags relation med tex det hemliga vittnet osv.
Men Googla örlogskaptenen Steen Lorck ,Jens Falkenberg,mfl som känner PM väl.
Kanske ska vi försöka lägga ner denna "femstjärniga" diskussionen, tror inte den intresserar så många andra. Jag försöker att neutralisera, kanske lyckas?
1. Ja, har gått på uppgifter från Merwinna, medges. Jag har lite svårt att ta in att det var en påhittad olycka. Du har galet googlat, kanske M kan ge en länk till dig, har du frågat? Det handlade då inte om mord, utan en riktig olycka, tror professorn fick en hjärtattack eller så, och jag skrev inte "mördad", utan "dog", uppskatta skillnaden!
2. Ingenting, det enkla svaret, jag bor i östra Svealand, och är inte en ubåts-/raket-nörd, så sannolikheten var nog nära noll att jag kunde tyckt något
3. Bra, det är i gränslandet att diskutera principiellt om risker/bedömningar kopplat till KW's öde, enig.
4. Nej, jag bara konstaterade att du la in en extra nyans, som jag inte håller med om.
5. Jag inser att du är mycket påläst om PM och hans omgivning. Många har uppenbarligen uppfattat honom som en helt reko och enkel medborgare, med lite udda intressen och enkelspårighet, är väl ändå inte fel?