2018-04-01, 09:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nä, du vet man får inte svettas så man blir våt om dom värmande kläderna, man blir lättare förkyld då...
Matchen kan bli precis hur som helst, dels är det ALLTID svårt att möta nykomlingar i början och dels kan väderleken ställa till det en hel del.
Jag ser fram emot en riktigt grisig 1-0 seger efter en studs på Tobbes chipsröv i 87e minuten vid vår första offensiva hörna...

Förbjud den där j-a plastaskiten bara. In med gräs/hybrid som krav.

Derbyt Djurgården - Hammarby kallas väl El Plastico?
2018-04-01, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
.

Detta kan egentligen gå hur som helst. Antingen en hård förlust eller en rätt enkel vinst. Båda alternativen skulle inte vara förvånande.

Så jäkla nervös inför denna premiär. Som du skriver...kan gå hur so helst. Rädd som fan att Bajen släpper typ 2 tidiga. Men fan vad man har väntat på den här dagen.Äntligen börjar det (hel säsong av lidande igen som Bajare)
2018-04-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Fast inte så många matcher i Japan, Hong Kong, Thailand och Mellanöstern väl?

Det var denna gubben jag tänkte på....

Citat:
16:53 - 1 nov, 2017

Daniel från Lerum lever på att flyga – som resenär

Sedan ett och ett halvt år tillbaka har Daniel Goz från Lerum arbetat heltid med resa. I dag har hans Youtubekanal om flygresor nått över 31 000 000 visningar från 238 olika länder och regioner.

Allting började när Daniel Goz var tolv år gammal. Då laddade han upp videoklipp från sin flygsimulator till den egna kanalen Dantorp Aviation på Youtube – Dan togs från hans förnamn, Torp från skolan han då läste vid, medan aviation är det engelska ordet för luftfart.

[...]

Lite nervöst idag, men fan vad kul att det skall dra igång. Blir säkert antiklimax och förlust.
2018-04-01, 11:27
Medlem
När börjar marchen mot arenan? Är man för sent ute om man befinner sig på medis klockan tolv?
2018-04-01, 12:35
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradoxen
När börjar marchen mot arenan? Är man för sent ute om man befinner sig på medis klockan tolv?
13.30. Stötte precis på ordföranden för vår Osaka-falang som bjöd på sake. Satan vad man längtat efter denna dag.
2018-04-01, 13:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Så premiärdags. Vi i Hammarby möter Sirius. Trots min negativitet de senaste månaderna anser jag att vi borde vinna här. Sirius brottas med en rad problem. De var inte bra i höstas och det har knappast gått på räls för dem sedan dess heller.

Känns dessutom lite underligt när redan första matchen känns som en måstematch. Det krävs vinst för att skapa lugn och ro. För, som jag tidigare förutspått, tror jag det inte är så långt till gallerskak i Hammarby i år.

Detta kan egentligen gå hur som helst. Antingen en hård förlust eller en rätt enkel vinst. Båda alternativen skulle inte vara förvånande.

Grundtipset inför varje match i år är att alla motståndare gör minst två mål på oss. Vår defensiv är fritt fram att leka med, någon av Ogbu, Maholli och Eddhari kommer såklart göra mål på oss idag.

#denpositivasäsongen2018, nu kör vi! Vår första målskytt i år heter Imad Khalili!
2018-04-01, 14:37
Medlem
anteri17s avatar
Sirius offensiva sexa:

CG Razak

Vecchia Ogbu Eddhari

Maholli

Kan vara topp-5 i serien. Men deffen... Två ytterbackar som mittbackar och en ytterfältare som ytterback. Kan bli målrikt på Tele 2 idag.
2018-04-01, 15:02
Medlem
Amex88s avatar
Nu är vi tillbaka!
Välmött

Som många påpekat redan ser jag, Sirus försvarslinje ser ju riktigt svag ut, ska bli intressant att se hur det fungerar.
2018-04-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Sirius offensiva sexa:

CG Razak

Vecchia Ogbu Eddhari

Maholli

Kan vara topp-5 i serien. Men deffen... Två ytterbackar som mittbackar och en ytterfältare som ytterback. Kan bli målrikt på Tele 2 idag.

Trodde Razak värvades som breddspelare, att hoppa rakt in i Sirius 11 med en av de sämre bollbehandlingarna av allsvenska innermittfältare, säger en hel del IMO. Riktigt trubbiga och det lär du märka. Får lite Sarfo-vibbar av honom även.
2018-04-01, 16:56
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Trodde Razak värvades som breddspelare, att hoppa rakt in i Sirius 11 med en av de sämre bollbehandlingarna av allsvenska innermittfältare, säger en hel del IMO. Riktigt trubbiga och det lär du märka. Får lite Sarfo-vibbar av honom även.

Razak var svag, som många andra. Ändå bra att man fick se vissa glimtar med tio man. B

Bajen ser bra ut.
2018-04-01, 17:50
Medlem
simonvps avatar
3 av 30 poäng klara. Bra så.

Kändes som att vi fick med oss allt idag i domarväg? Alla 50/50-lägen dömde Erikson i vår favör (kändes så från min position iaf). Första straffen också väldigt tveksam.
2018-04-01, 18:23
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
3 av 30 poäng klara. Bra så.

Kändes som att vi fick med oss allt idag i domarväg? Alla 50/50-lägen dömde Erikson i vår favör (kändes så från min position iaf). Första straffen också väldigt tveksam.
Arvidsson lyfter upp armarna för att skydda ansiktet och bollen tar på armen. Jag förstår inte hur det kan vara tveksamt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in