2018-03-27, 16:37
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halvarkatt
Förlängningen handlade väl mer om att Östersund ska casha in på honom i sommar? Som man gjorde med Sema t.ex.

Ovanligt att man gör de för tränare. Absolut inte summor likt dem vi ser för spelare.
2018-03-27, 16:54
Medlem
Halvarkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Ovanligt att man gör de för tränare. Absolut inte summor likt dem vi ser för spelare.
En brittisk tränare som blivit hypad efter Europa kan ge bra, jämfört med Pelle Olsson liksom... Och vad är vanligt med Östersund när det kommer till ekonomin? hahah
2018-03-27, 16:56
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om ett hyfsat PL lag kommer med ett hyfsat kontrakt så undra jag om han inte sticker. Ett PL kontrakt är väl alla engelska tränares dröm, eller?

Jo absolut, men släpper Kindberg honom? Tror Kindbergs övertalningsförmåga inte ska underskattas i detta fall.
2018-03-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen

När det gäller tränare brukar det väl vara att kontrakten bara bryts när det gäller tränare? Förlängningen kan vara ett sätt för Potter att tjäna mer pengar, och ett sätt för ÖFK att minimera risken att han hamnar i Djurgården utan istället kunna avtala om vilka klubbar som är "aktuella" (läs: Premier League-klubbar eller toppklubbar i Championship)?

Jag vet inte hur långt kontraktet var innan förlängningen.
2018-03-27, 19:39
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så här skulle min startelva se ut nu. Fan det är nästan så att man har lite förhoppningar om denna säsongen trots allt. Nu får det gärna bli söndag.

Paulinho...................................Crespo. .............................El-Kabir

...............................................Ira ndust............................................. ...

...............................................Fal tsetas............................................ .

Andersson......................................... ..............................................Ande rsson

...................................Ojala.......... ....Lindgren..................Sudic/Hammar

...............................................Abr ahamsson.......................................... .............

Avb. Nasiru, Celik, Lundberg, Berggren, Arkivou, Friberg

Tvillingarna Andersson som moderna wingbacks kommer bli årets hit! Innan dom försvinner i sommarfönstret.....:-(
2018-03-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvarkatt
Någon som har ett bra svar varför media tippar Östersund så högt? Sema, Ghoddos och Potter lär högst sannolikt försvinna i sommar? Vi antar att de kan ersätta Sema och Ghoddos men Potter? Det går ju inte att ersätta honom? Tror Östersunds luftslott kommer sprängas till hösten...
Östersund har väl en del pengar att ersätta med, säljer de som du nämner för typ 50 mkr tillsammans - har de mer.
2018-03-28, 00:55
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Visst ska man inte dra allt för stora växlar av ett genrep men vi vann ändå rättvist mot ett förmodat topplag så finns anledning att vara mer positiv för en stund iaf.

Mycket snack om att Peking var decimerat men vi var minst lika decimerat med fyra nyckelspelare borta. (Wiland, Fenger, Junior och Sander)

Det är nog att göra en väl tilltagen extensiv tolkning av begreppet "topplag". Det finns en ganska given topp3trio, och sedan en handfull lag där bakom, där Peking ingår.

Angående frånvaron har du rätt såklart.
2018-03-28, 01:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
This!

Vad gör du för analys av Bajen för tillfället? Om försäsongen som varit samt prognos om säsongen? Styrkor, svagheter, truppbalans etc.

Ser man till Frej-matchen samt lägret i Portugal är ju Peking-matchen ett stort framsteg. Är dock fortfarande väldigt övertygad om att våra matcher kommer att bli de målrikaste i år.

Allt från nedflyttningsstrid till en bit in på övre halvan. Jag vet inte vilken tilltro man ska ha till Tankovic, Dibba och Hamad vilka alla gjorde rätt svaga fjolårssäsonger. Då hänger mycket på Sander, Djurdjic och Zengin... Well, kan slå väl ut, men konkurrensen är benhård i hela Allsvenskan. Man kan tycka att nämnda uppsättning är rätt bra, men trots det får den nog på fingrarna av 6,7 lag.

Deffen är direkt svag där också en svag truppbredd finns. Brassen blev rundad enkelt i matchen mot Peking, det är oklart varför Sandberg ses som ett bra förvärv, Paulsen är bättre framåt och Fällman är från... Gefle. Det känns som att spelare som Fällman och Sandberg får högre spelmässig status än vad de gjort sig förtjänta av.

Jag tror Bajen får större problem än vad trådens inlägg gör gällande. Jag är dock mottaglig för kritik. Men mycket nytt i truppen, ganska många överskattade spelare, och ännu ett spelsätt som blottar luckor både i samlat försvar och i övergångsfaser. Offen sprudlar mer än innan om man tar hänsyn till Pekingmatchen. Man ska dock ha klart för sig att Peking med Sjölund i backlinjen, med en comebackande Castegren, med Thorir och Karlsson på halvbackskanterna, och med Paulsen och Thern som sittande, mycket väl kan vara svensk elitfotbolls mest offensiva elva det här året.

Edit: det var nog Skrabb som spelade wingback. Ändrar inte värdet av min tes, snarare tvärtom.
Senast redigerad av anteri17 2018-03-28 kl. 01:11.
2018-03-28, 08:01
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Allt från nedflyttningsstrid till en bit in på övre halvan. Jag vet inte vilken tilltro man ska ha till Tankovic, Dibba och Hamad vilka alla gjorde rätt svaga fjolårssäsonger. Då hänger mycket på Sander, Djurdjic och Zengin... Well, kan slå väl ut, men konkurrensen är benhård i hela Allsvenskan. Man kan tycka att nämnda uppsättning är rätt bra, men trots det får den nog på fingrarna av 6,7 lag.

Deffen är direkt svag där också en svag truppbredd finns. Brassen blev rundad enkelt i matchen mot Peking, det är oklart varför Sandberg ses som ett bra förvärv, Paulsen är bättre framåt och Fällman är från... Gefle. Det känns som att spelare som Fällman och Sandberg får högre spelmässig status än vad de gjort sig förtjänta av.

Jag tror Bajen får större problem än vad trådens inlägg gör gällande. Jag är dock mottaglig för kritik. Men mycket nytt i truppen, ganska många överskattade spelare, och ännu ett spelsätt som blottar luckor både i samlat försvar och i övergångsfaser. Offen sprudlar mer än innan om man tar hänsyn till Pekingmatchen. Man ska dock ha klart för sig att Peking med Sjölund i backlinjen, med en comebackande Castegren, med Thorir och Karlsson på halvbackskanterna, och med Paulsen och Thern som sittande, mycket väl kan vara svensk elitfotbolls mest offensiva elva det här året.

Edit: det var nog Skrabb som spelade wingback. Ändrar inte värdet av min tes, snarare tvärtom.

Tycker du beskriver väldigt bra annars hur förhoppningarna är i våra led. Många som tror topp 6 om allt klaffar, men då är det väldigt bitar som ska falla på plats.

Tanko är ändå på gång tycker jag, och jag tror han blir bättre än ifjol. Dibba är ju rätt begränsad men gör efter sina förutsättningar en grym försäsong, och gjorde dessutom det bra ifjol (igen, med hans mått mätt). Hamad dock besvikelse rakt igenom, både ifjol och på försäsongen. Mycket snack men liten verkstad.

Sandberg håller jag med om helt, Birkir var en mycket bättre högerback (och mindre skadebenägen). Fällman förstår jag verkligen inte varför han ses som en frälsare/nyckelspelare (folk kanske tror han är en ÖFK-värvning? Alltså ett ”guldkorn” som hittats i mindre bra lag, och som har potential att bli något). Neto tror jag dock blir bra på sikt, men i början kommer det nog läcka på hans kant. Paulsen gör sig bäst med Fenger, och Fenger själv bör väl ändå anses som en av seriens bättre mittbackar?

Det är ju tyvärr konkurrensen med mer samspelta lag, samt Billborns bristande taktiska förmåga, som gör att jag tror att vi landar på runt plats 7-10 ändå.
2018-03-28, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Östersund har väl en del pengar att ersätta med, säljer de som du nämner för typ 50 mkr tillsammans - har de mer.

Precis som jag, och många andra, nämnt tidigare: Det är stor skillnad att scouta för toppen av Allsvenskan och lägre placeringar eller divisioner. Dessutom vet "alla" att ÖFK har pengar nu.
2018-03-28, 10:24
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Tycker du beskriver väldigt bra annars hur förhoppningarna är i våra led. Många som tror topp 6 om allt klaffar, men då är det väldigt bitar som ska falla på plats.

Tanko är ändå på gång tycker jag, och jag tror han blir bättre än ifjol. Dibba är ju rätt begränsad men gör efter sina förutsättningar en grym försäsong, och gjorde dessutom det bra ifjol (igen, med hans mått mätt). Hamad dock besvikelse rakt igenom, både ifjol och på försäsongen. Mycket snack men liten verkstad.

Sandberg håller jag med om helt, Birkir var en mycket bättre högerback (och mindre skadebenägen). Fällman förstår jag verkligen inte varför han ses som en frälsare/nyckelspelare (folk kanske tror han är en ÖFK-värvning? Alltså ett ”guldkorn” som hittats i mindre bra lag, och som har potential att bli något). Neto tror jag dock blir bra på sikt, men i början kommer det nog läcka på hans kant. Paulsen gör sig bäst med Fenger, och Fenger själv bör väl ändå anses som en av seriens bättre mittbackar?

Det är ju tyvärr konkurrensen med mer samspelta lag, samt Billborns bristande taktiska förmåga, som gör att jag tror att vi landar på runt plats 7-10 ändå.

Det finns dock anledning att vara h6fsat positiv. Uppsidan är ju klart större i år än tidigare.
2018-03-28, 11:41
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det finns dock anledning att vara h6fsat positiv. Uppsidan är ju klart större i år än tidigare.

Jo precis. Det är först nu jag på allvar börjar köpa varför man entledigade JM då han så uppenbart inte stod för den här typen av fotboll vi har värvat spelare för. Men likt förbannat ändå ett haveri att det blev som det blev på den punkten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in