Citat:
Ursprungligen postat av
simonvp
This!
Vad gör du för analys av Bajen för tillfället? Om försäsongen som varit samt prognos om säsongen? Styrkor, svagheter, truppbalans etc.
Ser man till Frej-matchen samt lägret i Portugal är ju Peking-matchen ett stort framsteg. Är dock fortfarande väldigt övertygad om att våra matcher kommer att bli de målrikaste i år.
Allt från nedflyttningsstrid till en bit in på övre halvan. Jag vet inte vilken tilltro man ska ha till Tankovic, Dibba och Hamad vilka alla gjorde rätt svaga fjolårssäsonger. Då hänger mycket på Sander, Djurdjic och Zengin... Well, kan slå väl ut, men konkurrensen är benhård i hela Allsvenskan. Man kan tycka att nämnda uppsättning är rätt bra, men trots det får den nog på fingrarna av 6,7 lag.
Deffen är direkt svag där också en svag truppbredd finns. Brassen blev rundad enkelt i matchen mot Peking, det är oklart varför Sandberg ses som ett bra förvärv, Paulsen är bättre framåt och Fällman är från... Gefle. Det känns som att spelare som Fällman och Sandberg får högre spelmässig status än vad de gjort sig förtjänta av.
Jag tror Bajen får större problem än vad trådens inlägg gör gällande. Jag är dock mottaglig för kritik. Men mycket nytt i truppen, ganska många överskattade spelare, och ännu ett spelsätt som blottar luckor både i samlat försvar och i övergångsfaser. Offen sprudlar mer än innan om man tar hänsyn till Pekingmatchen. Man ska dock ha klart för sig att Peking med Sjölund i backlinjen, med en comebackande Castegren, med Thorir och Karlsson på halvbackskanterna, och med Paulsen och Thern som sittande, mycket väl kan vara svensk elitfotbolls mest offensiva elva det här året.
Edit: det var nog Skrabb som spelade wingback. Ändrar inte värdet av min tes, snarare tvärtom.