2018-04-29, 10:29
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Ingen fara på taket. Andraplats IK håller vi efter oss hela säsongen. Kan inte se hur vi inte tar 3 poäng imorgon och aik:s kontringsfotboll ska vi nog kunna utmanövrera när vi möter dem.

Det går väl inte ens att tippa att Bajen vinner SM-Guld hos spelbolagen längre? Om någon vet var man kan göra det så hojta gärna till.

Driver du? Letat mkt?
Hammarby ger 9ggr pengarna på Bet365.
Bara lasta in hela skattkistan😄

Fast det blir nog till att bo i en kappsäck efter säsongen😂🤣
2018-04-29, 11:14
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Möter väl samma lag som alla andra...?

Mött ett ganska vasst Dalkurd, förra årets mästare på bortaplan, ett tungt dif man torskat mot i cupen, ett ösk borta som imponerat och där man avslutar starkt trots skadebekymmer, ett Gbg som man avfärdar plättlätt trots fler skador, samt ett (förvisso skadedrabbat) Sirius som ändå känns något underskattade.
2018-04-29, 11:23
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Driver du? Letat mkt?
Hammarby ger 9ggr pengarna på Bet365.
Bara lasta in hela skattkistan😄

Fast det blir nog till att bo i en kappsäck efter säsongen😂🤣

Öh, nej det ger dom inte. Snarare runt 3 gånger pengarna.
2018-04-29, 11:31
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic

Dom diskuterar vinnare av Allsvenskan 2018.
Då ger Bet365 @9 på Bajjjjjen
2018-04-29, 11:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, det var tveklöst årets bästa insats. Galet skönt med en trea med tanke på matcherna som väntar med.
Den spräckta nollan får man ju beskylla Seb för, varför ska han ta den frisparken där? Totalt onödigt.

Mix är den viktigaste vi har, blir ett oerhört tapp om/när vi tappar honom här nu snart.
Omarsson är en underlig spelare på det sättet att han i själva spelet ser ut som en gubbe med två träben och utan skalle att nicka med men likt förbannat gör han mål. Det räcker dock gott och väl för mig då han även löper kopiöst mycket. Jisses vad skoj att han får till det efter misshandeln han fick utstå under Lennartsson.

Affane tappar boll/slår bort passningar alldeles för lätt, vinner alldeles för få bollar dessutom. Han var betydligt bättre i cupen än nu i allsvenskan dock. Speciellt illa blir det för laget när han ska ha den mer defensiva innnermittfältsplatsen och styra därifrån, det blottar vår trebackslinje för mycket.

Seb var en ren katastrof mot framförallt Dalkurd, förvisso bättre igår men det är inte direkt den starkaste spelare i dagens lag. Han siktar väl antagligen på ett ytterligare äventyr på annat ställe när kontraktet nu går i sommar.
Sedan har han ju ett stort hjärta för klubben etc men det gäller ju att prestera mer med.

Frågan är om något lag i utlandet vill ha Seb? Han platsar ju knappt i AS.
2018-04-29, 11:49
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Dom diskuterar vinnare av Allsvenskan 2018.
Då ger Bet365 @9 på Bajjjjjen
Jahaja. Trodde det handlade om dagens match, givetvis.
2018-04-29, 12:01
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Well fucking played

Finns det några människor i världen som har sämre självförtroende än supportrarna till lagen i ett 08-derby under matchdag? Snacka om att man har samma psyke som en kattunge typ...

Tror det är mest söderfamily som lider av denna åkomma. Jag lyckas faktiskt lura mig själv att det är som vilken match som helst. Iaf tills avspark.

Citat:
Jahaja. Trodde det handlade om dagens match, givetvis.
Dagens match får du 4ggr på bajenvinst hos 365.
Senast redigerad av Commissary 2018-04-29 kl. 12:03.
2018-04-29, 12:16
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Nu orkar jag inte leta på diverse forum där man kunde läsa om hur jävla kass Omarsson var osv osv och om hur Jörgen misshandlat Ohlsson.

Om du baserar vad "supportrar tycker" på typ vad folk skriver på Alltid Blåvitts forum så blir det nog en rejäl ögonöppnare för dig när jag säger att det kanske inte riktigt motsvarar gemene supporters åsikt. Om man skulle ta fram allt gnäll därifrån så finns det inte en spelare i världen som är duglig nog att platsa i korpen. Svårt dessutom att göra en vettig bedömning av en spelare som fick totalt 540 minuter speltid, utspritt på 24 matcher, förra säsongen ...

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Ohlsson har denna säsong fått chansen att visa upp sig, men det har väl gått si och så med det.

Jag tycker att han varit pigg och visat att han håller för Allsvenskan. Sen har vi ju som lag varit väldigt impotenta sista tredjedelen stundtals, vilket knappast bara kan lastas honom.

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2018-04-29 kl. 12:19.
2018-04-29, 12:25
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Om du baserar vad "supportrar tycker" på typ vad folk skriver på Alltid Blåvitts forum så blir det nog en rejäl ögonöppnare för dig när jag säger att det kanske inte riktigt motsvarar gemene supporters åsikt. Om man skulle ta fram allt gnäll därifrån så finns det inte en spelare i världen som är duglig nog att platsa i korpen. Svårt dessutom att göra en vettig bedömning av en spelare som fick totalt 540 minuter speltid, utspritt på 24 matcher, förra säsongen ...

Jag tycker att han varit pigg och visat att han håller för Allsvenskan. Sen har vi ju som lag varit väldigt impotenta sista tredjedelen stundtals, vilket knappast bara kan lastas honom.

/feldgrau

Helt enig. Ohlsson har ju varit en relativt fin spelare hittills som är bolltrygg och kan skärma av andra spelare, har knappast skämt ut sig och lär få fler chanser.
2018-04-29, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Vad är den generella åsikten om Sebastian Eriksson bland era supportrar? Tycker att han gått ner sig rejält och håller knappt bra allsvensk nivå längre, tror inte han blir kvar mycket länge till - framförallt inte när/om ni avancerar från ombyggnadsfasen.

Märkts mot AIK under våra två senaste matcher att han inte är tillräckligt bra längre och har varit en av de sämsta på plan i båda matcherna, och då är ert lag inte det bästa nuförtiden.

Affane är bara att glömma, han är en försäsongsspelare men inte mycket mer. Den enda miljön som han någorlunda skulle kunna prestera mer regelbundet i är i Norrköping.

Det är nog lite hatkärlek, fantastisk karaktär, grym skalle på honom, men han är ju ganska ofta en säkerhetsrisk.

Jag har inte gett upp på Affane, men det känns inte stabilt att spela honom som en av två innermittfältare, blir ju rätt sårbara.

Eller ja, hatkärlek är väl inte rätt ord att använda, men you get my drift.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-04-29 kl. 12:43.
2018-04-29, 13:04
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Öh, nej. 9ggr på bet365. Det är ju bara att gå in och kolla.
2018-04-29, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vallasand
Dahlin såg säker och bekväm ut. Utstrålade ett lugn. Harmoni nästan. Målet han släppte in var på frispark och vissa menar på att han borde tagit den för att den kom i hans hörn, men jag menar på att det var snudd på otagbart med tanke på hur skymd han blev.

Vad gäller Ohlsson så har han väl ändå sett helt ok ut. Absolut inte kass, men inte superbra heller. Visst, han ser rätt pigg ut och har några snygga touch, men han skapar inte sådär jättemycket heller.
Så Ifk kan känna sig trygga med att ha Dahlin som förta när Pontus drar?
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Som jag skrev så har man kunna läsa en hel del kritik mot Omarsson.
Men som du skriver så klagas det på allt och alla till och från.

Kul för Omarsson och Ifk att han gör mål och man får fortsätta hoppas det håller i sig.

/feldgrau

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in