2018-04-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Kanske inte bara du, men om man varit intresserad av Allsvenskan de senaste åren kan man knappast ha missat att det finns massor av tveksamheter kring herr Kindberg och hans affärer.

/feldgrau
Fullt medveten om detta. Dock borde ÖFK:S spelartrupp vara så pass professionella att det här inte kommer påverka nämnvärt. Dessutom borde vi nog vänta med polisens utredning innan vi hänger ut Kindberg. Han är bara misstänkt än så länge.
2018-04-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainstream
Razzia mot Kindbergs kontor.
Nån som vet mer om detta? Nåt är ju som känt lurt med gubben.
Länk: https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/ekobrottsmyndigheten-med-razzia-mot-ofk-ordforanden-daniel-kindbergs-kontor/
Affärspartnern erkänner, något oklart vad. Hur många gamar är skadeglada?

https://www.op.se/logga-in/daniel-kindbergs-haktade-affarspartner-erkanner-kan-fa-betala-tillbaka-9-miljoner-kronor
2018-04-17, 17:12
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tror inte han kommer handhjärta sig ur det här. Förhoppningsvis får han många år bakom lås och bom! Vilken underbar jävla dag!

Nja, underskatta inte munlädret och intelligensen hos en sociopat. Ska inte uteslutas att han slingrar sig ur ännu en knipa.
2018-04-17, 17:17
Medlem
Brainstreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Affärspartnern erkänner, något oklart vad. Hur många gamar är skadeglada?

https://www.op.se/logga-in/daniel-kindbergs-haktade-affarspartner-erkanner-kan-fa-betala-tillbaka-9-miljoner-kronor
Intressant! Men betalvägg blockerar artikeln. Någon som kan printa?
2018-04-17, 17:21
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Tycker Bundesliga har världens bästa spelschema.

Fredag 1930 - 1 match
Lördag 1430 - 5 matcher
Lördag 1730 - 1 match
Söndag 1430 - 1 match
Söndag 1700 - 1 match
Delar din åsikt men har startat alltför många matchtrådar om BL för att inte reagera. Du har skrivit ut fel klockslag för vår och Tysklands tidszon, man ska lägga på en timme - 15:30 inte 14:30 osv.

Kan lägga till tre saker, dels att andra divisionen har ett lika fast spelschema. De spelar 2 timmar före - 18:30 en fredag när 1.BL spelar 20:30 osv. Detta gör att man via sin TV/dator enkelt kan följa båda ligorna. Hur många har har ens en susning om när Superettanlagen spelar?

Eftersom alla matcherna utom möjligen den sena söndagsmatchen (och nu vissa måndagsmatcher) spelas på helgen är det enkelt för bortafansen att åka. Bortaföljerna är ofta stora, att fler vill köpa biljetter än vad hemmalaget vill sälja är vanligt. Att få 5-10 000 åka en 60-80 mil brukar inte vara några problem. Till exempel var det nog 5 000 Kölnsupportar på Berlins olympiastadion i helgen trots att laget ligger toksist och det är 57 mil mellan städerna. Fast det är klart, i Sverige ses ju bortafans som något otyg vilka bara ställer till besvär.

Det tredje är att nymodigheten att spela matcher på måndagskvällar denna säsong har upprört många fans. Har helt enkelt varit såväl läktardemonstrationer som läktarbojkotter emot detta från flera lags supportergrupper. Det där med avsparkstider är heligt i Tyskland, tänk om det var detsamma i Sverige. Tycker Allsvenskans är helt värdelösa, har hänt många gånger att jag missat när min egen klubb har bortamatch.

(Sen är tyskarna inte helt rigida, utan ibland spelas det fler eller färre matcher en söndag eller lördag. Men då ska man komma ihåg att det i princip alltid är 7 tyska lag i Europaspelet och cupmatcher mitt i veckan under säsongen. Så är det "engelsk vecka" ett par gånger för att hinna med alla landslagsuppehåll också.)
2018-04-17, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nja, underskatta inte munlädret och intelligensen hos en sociopat. Ska inte uteslutas att han slingrar sig ur ännu en knipa.

Förvisso sant, men det känns som att han är körd.
2018-04-17, 17:33
Medlem
ToBeFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Förvisso sant, men det känns som att han är körd.

Om Kindberg gjort något brottsligt ska han dömas och straffas. Jag föreslår dock att vi i nuläget låter högafflarna vila och lägger band på känslorna till vi vet mer.
2018-04-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToBeFrank
Om Kindberg gjort något brottsligt ska han dömas och straffas. Jag föreslår dock att vi i nuläget låter högafflarna vila och lägger band på känslorna till vi vet mer.
Där är jag enig. Stor skillnad på att vara misstänkt och att bli dömd.
2018-04-17, 17:40
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Delar din åsikt men har startat alltför många matchtrådar om BL för att inte reagera. Du har skrivit ut fel klockslag för vår och Tysklands tidszon, man ska lägga på en timme - 15:30 inte 14:30 osv.

Kan lägga till tre saker, dels att andra divisionen har ett lika fast spelschema. De spelar 2 timmar före - 18:30 en fredag när 1.BL spelar 20:30 osv. Detta gör att man via sin TV/dator enkelt kan följa båda ligorna. Hur många har har ens en susning om när Superettanlagen spelar?

Eftersom alla matcherna utom möjligen den sena söndagsmatchen (och nu vissa måndagsmatcher) spelas på helgen är det enkelt för bortafansen att åka. Bortaföljerna är ofta stora, att fler vill köpa biljetter än vad hemmalaget vill sälja är vanligt. Att få 5-10 000 åka en 60-80 mil brukar inte vara några problem. Till exempel var det nog 5 000 Kölnsupportar på Berlins olympiastadion i helgen trots att laget ligger toksist och det är 57 mil mellan städerna. Fast det är klart, i Sverige ses ju bortafans som något otyg vilka bara ställer till besvär.

Det tredje är att nymodigheten att spela matcher på måndagskvällar denna säsong har upprört många fans. Har helt enkelt varit såväl läktardemonstrationer som läktarbojkotter emot detta från flera lags supportergrupper. Det där med avsparkstider är heligt i Tyskland, tänk om det var detsamma i Sverige. Tycker Allsvenskans är helt värdelösa, har hänt många gånger att jag missat när min egen klubb har bortamatch.

(Sen är tyskarna inte helt rigida, utan ibland spelas det fler eller färre matcher en söndag eller lördag. Men då ska man komma ihåg att det i princip alltid är 7 tyska lag i Europaspelet och cupmatcher mitt i veckan under säsongen. Så är det "engelsk vecka" ett par gånger för att hinna med alla landslagsuppehåll också.)

Ah såklart, snodde bara tiderna rakt av från skysports.

Yes, zweite har perfekt schema också. Har till och med varit nere och sett Union Berlin för att efter matchen sätta mig på en Hertha-pub och se Hertha spela precis efter med Union-halsduken på mig. Som tur var hade infödingarna överseende med misstaget.

Tycker det är värdelöst att vi snurrar så mycket i Sverige. Har kommit på mig själv med att helvete spelar vi idag?
Senast redigerad av Tlagnoj 2018-04-17 kl. 17:42.
2018-04-17, 17:50
Medlem
Kindberg gripen? Underbart!

Har aldrig varit ett fan av haltande tabeller men samtidigt är det här tveklöst världens skönaste liga så att få kunna se någon match i princip varje dag är svårt att klaga på. Att matchen idag kanske är den osexigaste av dem alla (Sundsvall - Trelleborg) är en annan sak.
2018-04-17, 18:11
Medlem
junkbords avatar
Öfk, fotbollens svar på V/MP/F! kan dra åt helvete.
2018-04-17, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vilket jävla hårt slag för Östersund nu när Kindberg gripits. Men jag tror knappast det behöver betyda att det påverkar laget negativt. Men det var verkligen oväntat får jag säga.
Du tror inte detta påverkar laget och föreningen?
Själv skulle jag tror att det finns ett X antal spelare som svettas nu, undrar du varför?

Så ut med Östersund och GIF Sundsvall nu och stäng det där jävla norrlandsfönstret för alltid!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in