2018-04-01, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
3 av 30 poäng klara. Bra så.

Kändes som att vi fick med oss allt idag i domarväg? Alla 50/50-lägen dömde Erikson i vår favör (kändes så från min position iaf). Första straffen också väldigt tveksam.

Du räknar bara med 30 potentiella poäng denna säsong?
2018-04-01, 18:25
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Arvidsson lyfter upp armarna för att skydda ansiktet och bollen tar på armen. Jag förstår inte hur det kan vara tveksamt.

Var väl mer om det var innanför eller utanför straffområdet. Inte tydligt på reprisbilderna på arenan, inte från min position iaf.
2018-04-01, 18:27
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Du räknar bara med 30 potentiella poäng denna säsong?

Med tanke på den skrala försäsongen så skrev jag att jag tog ett säkrat kontrakt alla dar i veckan, just där och då. Måste se fler prestationer innan jag rubbar på det ståndtagandet.
2018-04-01, 18:31
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Var väl mer om det var innanför eller utanför straffområdet. Inte tydligt på reprisbilderna på arenan, inte från min position iaf.
https://i.imgur.com/CBZIYW9.jpg
2018-04-01, 18:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
https://i.imgur.com/CBZIYW9.jpg

Tack, klargörande!
2018-04-01, 20:16
Medlem
LT10s avatar
Ja vad ska man säga? sjukt imponerad över laginsatsen och försvarsspelet, trots Jonas Olsson och Jacob Une-Larsson frånvaro. Blev än mer övertygad om att vi gjorde rätt som nobbade David Fällman och gick för Marcus Danielson istället. Vilken match han gör! Özcan och Ivan Ristic får en del att fundera över, för självklart ska Danielson starta nästa match.

Tyckte även Tino Kadewere gjorde det bra, ser starkare ut i kroppen än tidigare och tar bättre och bättre beslut, även fast det finns mer att önska, riktigt fin passning till Kerim som oturligt nog inte fick in bollen. Ulvestad nyttiig i tvåvägsspelet, blir en helt annan rörelse med honom än Kim. Beijmos insats defensivt mot Sema får man inte glömma, tillsammans med understödet från Haris, viktigt, viktigt minst sagt.

Taktiskt vunnen match av Özcan.
Senast redigerad av LT10 2018-04-01 kl. 20:19.
2018-04-01, 20:20
Medlem
gato12s avatar
Citat:

Kändes som att vi fick med oss allt idag i domarväg? Alla 50/50-lägen dömde Erikson i vår favör (kändes så från min position iaf). Första straffen också väldigt tveksam.
Med tanke på alla domare som vänt ut och in på sig själva för att visa att de inte är hemmadomare eller bryr sig om publiken så tar man ju gärna motsatsen nångång...
2018-04-01, 20:24
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Ni har fått 11 straffar med er sedan 2016 näst flest tillsammans med Elfsborg, bara Östersund före så det är väl som vanligt .

Mest ångest inför i morgon som AIKare annars, blir ju som bäst oavgjort i våra premiärer. Men givetvis är man där och stöttar laget.
2018-04-01, 21:20
Medlem
13 minuter tog det innan Djurgården satte standarden för säsongen och började maska, kanske spelades 25 minuter fotboll idag, det kanske är detta man är ute efter när man "bygger nytt". Ska bli kul att se hur DIF skämmer ut Sverige i europa
2018-04-01, 21:24
Moderator
vfs avatar
Tobbe håller fortfarande, smart spel i dag, stundtals gjorde Tjångavallen skäl för namnet men Blåvitt
fick ändå till lite schyssta kombinationer.
2018-04-01, 21:25
Medlem
junkbords avatar
Gött med vinst.
Gött att Omar sätter två.
Gött att Tobbe fixar två assist.
Gött att Salo har steppat upp 100% från försäsongen. Är det pga BFF Engvall?
Gött att vinna borta mot Trelleborg. Första gången sen 2004?
Gött att ha Allsvenskans mest intressanta tränare och att slippa fotbollsmördaren Jögge.
Gött att Sakor kommer in och pangar upp en i krysset.

Gött att Allsvenskan, världens bästa liga är igång igen!
2018-04-01, 21:36
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:

Första straffen är solklar. Det pinsamma är att han inte kan erkänna det i intervjun efter matchen, trots att han får se repriser på situationen.
Dock kan jag förstå reaktionerna på frisparken Bajen får, i situationen innan, som blir upprinnelsen till straffen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in