Fy helvete vad det kliar i fingrarna. Tror att jag håller på att dö. Vill annars gärna berätta om mina framsteg och framförallt vikten av att ta lektioner! Började spela sent 2016 och hackade mig fram hela 2017 ner till 17 i hcp. Tagit tre lektioner samt stått och nött inne på Ullna hela vintern. Hittade mitt gamla customfitting protokol från Dormys när jag köpte järnklubbor och driver och det är rolig läsning
J7 hade jag en ballspeed på runt 85, svingspeed på 70 och bollen carryade i snitt runt 115 meter.
Jag vågade iofs inte safta på så mycket då det var lite nervöst när han stod och tittade på mig plus att jag var nybörjare men det var inga roliga siffror. Drivern vevades i runt 85 mph med en ballspeed på runt 125. Carryade runt 185m.
Nu efter en inomhussäsong, 3 lektioner och gym så kan jag presentera följande siffror!
J7: Ballspeed 106 mph, carry 145
Driver: Ballspeed 154, clubheadspeed 106, carry 231 i snitt.
Inga drömsiffror men en enorm förbättring för mig. Ska bli så sjukt roligt att komma ut på banan igen då de nya längderna ger nya alternativ och möjligheter på banan. Äntligen klara att gå över vattnet på Brollsta hål 9 kanske?!?