2018-02-03, 07:20
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Ah,är den så dålig,att den är typ farlig att spela med, därav förbudet? 😁

Förbjuden ska jag låta vara osagt, och farlig är den knappast...om inte skallen lossnar och träffar nån på hakan så är det nog lugnt
Dock så kan det vara trampolineffekten som du anspelar på...men det låter jag också vara osagt.

Vart har du hört att den skulle vara förbjuden att lira med?
Citera
2018-02-04, 01:29
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Förbjuden ska jag låta vara osagt, och farlig är den knappast...om inte skallen lossnar och träffar nån på hakan så är det nog lugnt
Dock så kan det vara trampolineffekten som du anspelar på...men det låter jag också vara osagt.

Vart har du hört att den skulle vara förbjuden att lira med?
Aa,det var någon golftråd någonstans, när jag försökte se om den var värd att försöka sälja vidare, då stod det att den inte var tillåten vid hsndikappsänkande och tävlingar..
För min del blir det nog bara lite drivingrange och kanske lite tallkottar ute på landet! 😁
Citera
2018-02-05, 20:33
Medlem
Jannebigplays avatar
Fy helvete vad det kliar i fingrarna. Tror att jag håller på att dö. Vill annars gärna berätta om mina framsteg och framförallt vikten av att ta lektioner! Började spela sent 2016 och hackade mig fram hela 2017 ner till 17 i hcp. Tagit tre lektioner samt stått och nött inne på Ullna hela vintern. Hittade mitt gamla customfitting protokol från Dormys när jag köpte järnklubbor och driver och det är rolig läsning

J7 hade jag en ballspeed på runt 85, svingspeed på 70 och bollen carryade i snitt runt 115 meter.
Jag vågade iofs inte safta på så mycket då det var lite nervöst när han stod och tittade på mig plus att jag var nybörjare men det var inga roliga siffror. Drivern vevades i runt 85 mph med en ballspeed på runt 125. Carryade runt 185m.

Nu efter en inomhussäsong, 3 lektioner och gym så kan jag presentera följande siffror!

J7: Ballspeed 106 mph, carry 145
Driver: Ballspeed 154, clubheadspeed 106, carry 231 i snitt.

Inga drömsiffror men en enorm förbättring för mig. Ska bli så sjukt roligt att komma ut på banan igen då de nya längderna ger nya alternativ och möjligheter på banan. Äntligen klara att gå över vattnet på Brollsta hål 9 kanske?!?
Citera
2018-02-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay

Nu efter en inomhussäsong, 3 lektioner och gym så kan jag presentera följande siffror!

J7: Ballspeed 106 mph, carry 145
Driver: Ballspeed 154, clubheadspeed 106, carry 231 i snitt.

Äntligen klara att gå över vattnet på Brollsta hål 9 kanske?!?

Bra jobbat! Aldrig spelat Brollsta själv men var tvungen att kolla upp hålet. Typiskt ett sådant hål där man alltid försöker gå för det trots att man veta att det smarta bara är att spela fram sig. Men 1/10 när man väl lyckas är varför golf är så jävla kul!

Själv har det blivit dåligt med lektioner tyvärr trots att jag lovade mig själv att ta några.
Det positiva är att det ändå sett riktigt bra ut på rangen (förutom en socket med sw ) de få gånger jag varit där.
Citera
2018-02-10, 19:11
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Bra jobbat! Aldrig spelat Brollsta själv men var tvungen att kolla upp hålet. Typiskt ett sådant hål där man alltid försöker gå för det trots att man veta att det smarta bara är att spela fram sig. Men 1/10 när man väl lyckas är varför golf är så jävla kul!

Själv har det blivit dåligt med lektioner tyvärr trots att jag lovade mig själv att ta några.
Det positiva är att det ändå sett riktigt bra ut på rangen (förutom en socket med sw ) de få gånger jag varit där.

Jag kom aldrig över där förra året men det har kallats för ett kalle anka-hål. Antingen går man över vattnet och då krävs det 215m carry. Det andra alternativet är att slå höger och då måste du klara att carrya 160 meter annars har du vatten till vänster eller skog till höger. I mitten är det en gångväg. Blev oftast att man försökte gå över sen gick man till dropmattan :P
Citera
2018-02-12, 13:08
Medlem
FTFs avatar
Svingade en timme i trackman igår och mätte distanser, tror det är sjukt bra att veta exakt hur lång carry man har på alla klubbor. Slog ca 10 bollar med varje klubba och tog snittet från dessa 10.

Driver 250m
Fw3 210m
J5 180m
J6 170m
J7 160m
J8 145m
J9 130m
Pw 120m

Kan verkligen rekommenderas, betalade 180:- och nu har man järnkoll på hur långt man slår, känns aningen värdelöst att spela med golfklocka men inte veta exakt hur långt man slår med respektive klubba. Sjukt vad det kliar i fingrarna nu!
Citera
2018-02-12, 17:50
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTF
Svingade en timme i trackman igår och mätte distanser, tror det är sjukt bra att veta exakt hur lång carry man har på alla klubbor. Slog ca 10 bollar med varje klubba och tog snittet från dessa 10.

Driver 250m
Fw3 210m
J5 180m
J6 170m
J7 160m
J8 145m
J9 130m
Pw 120m

Kan verkligen rekommenderas, betalade 180:- och nu har man järnkoll på hur långt man slår, känns aningen värdelöst att spela med golfklocka men inte veta exakt hur långt man slår med respektive klubba. Sjukt vad det kliar i fingrarna nu!

Ja det är viktigt att ha koll på carryn. Tyvärr kan de variera mycket för mig. Igår bombade jag min j8a runt 150m carry, idag gick den 130. Förra året öppnade vissa banor här i Stockholm den 25:e mars och med allt jävla snack om global warming får vi hoppas att premiären blir tidigare!
Citera
2018-02-12, 21:21
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTF

Driver 250m
Fw3 210m
J5 180m
J6 170m
J7 160m
J8 145m
J9 130m
Pw 120m

Har du investerat i en kikare också..?
Citera
2018-03-03, 01:52
Medlem
Citat:
Dåligt liv i tråden. Kände i mitten av december att suget för golfen bara växte och växte så jag gjorde slag i saken och köpte ett guldkort på Ullna för att kunna veva nu i vinter. Helt sjukt vilket resultat det har gjort. Jag carryar 10-15 meter längre än vad jag förut slog totalt med samtliga järnklubbor. Drivern är helt jävla vild. Förut var jag glad om jag kom runt 220 med rull, idag carryade kah 248 meter och jag är ofta över 220 meter carry med drivern.

Bokade även en customfitting idag och jag var verkligen sugen på en ny driver men tydligen slog jag längre och rakare med min cobra f6 än med samtliga jag testade där (m1, gbb epic, ping400 lst) så jag fick vända hem 600kr fattigare.

Tror att säsongen 2018 kommer bli en drömsäsong! Ska köpa några lektioner och träna på spoonen och chip och putt sen så jävlar!

Hur är temperaturen i hallen, varmt eller kallt? Var där en gång för bra många vintrar sedan (10 år kanske) och vill minnas att det var riktigt jävla kallt, är det fortfarande så eller har dom fixat med värme?

Förövrigt riktigt trist vinter för oss golfare och det ser ut som kylan håller i sig ett tag till. Vi får väl hoppas på att det innebär att när det väl slår om slår det om ordentligt
Citera
2018-03-03, 10:02
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CR22
Hur är temperaturen i hallen, varmt eller kallt? Var där en gång för bra många vintrar sedan (10 år kanske) och vill minnas att det var riktigt jävla kallt, är det fortfarande så eller har dom fixat med värme?

Förövrigt riktigt trist vinter för oss golfare och det ser ut som kylan håller i sig ett tag till. Vi får väl hoppas på att det innebär att när det väl slår om slår det om ordentligt

Hej,

De har fixat infravärme där, dock kan det bli lite kallt om man står och spelar två och spelar på en bana (de har fixat skärmar med trackman och virtua golf). Jag själv brukar spela i piké och brukar aldrig frysa om jag står och vevar bollar själv.
Citera
2018-03-03, 19:31
Medlem
Citat:
Hej,

De har fixat infravärme där, dock kan det bli lite kallt om man står och spelar två och spelar på en bana (de har fixat skärmar med trackman och virtua golf). Jag själv brukar spela i piké och brukar aldrig frysa om jag står och vevar bollar själv.

Trevligt! Då kanske det blir ett besök eller två innan säsongen drar igång. Suget börjar verkligen komma nu..
Citera
2018-03-05, 22:27
Medlem
Dr_Dollars avatar
Nån här som ska lira SM i sommar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in