2015-03-07, 10:26
Medlem
Idag spelas första rundan för säsongen. Ska bli jäkligt kul efter att ha försäsongstränat i ett par månader och lagt om svingen rätt rejält.
Citera
2015-03-07, 14:05
Moderator
Semesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSGF
Idag spelas första rundan för säsongen. Ska bli jäkligt kul efter att ha försäsongstränat i ett par månader och lagt om svingen rätt rejält.
Kul! I Stockholmsområdet?
Berätta gärna om förhållandena i form av greener och fairways.
Citera
2015-03-07, 14:07
Moderator
Semesters avatar
Utan att ha provat dem vågar jag påstå att det bästa som hänt golfen i år är Nikes nya TW15 skor. Alla som provat ett par free flyknit skor vet vilken makalös skön gångkänsla materialet ger. Att få sådana dojor på fötterna skulle göra golfrundan att framstå som en måndans jämfört med vanliga golfskor.
http://store.nike.com/se/en_gb/pd/tw.../pgid-10306594
Citera
2015-03-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Utan att ha provat dem vågar jag påstå att det bästa som hänt golfen i år är Nikes nya TW15 skor. Alla som provat ett par free flyknit skor vet vilken makalös skön gångkänsla materialet ger. Att få sådana dojor på fötterna skulle göra golfrundan att framstå som en måndans jämfört med vanliga golfskor.

Fick prova ett par TW 14 via jobbet och detta är nog den sämsta och fulaste skon jag haft. Denna ser dock betydligt bättre ut. Spelade i princip bara i Nikes FI impact förra säsongen vilket ska vara den sko som är lik free-serien. Denna blir intressant med lite flyknit inslag, ska helt klart provas.
Citera
2015-03-07, 19:19
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semester

Är du ute efter ryggont och knäproblem är dessa båtar ett bra val
Får dock ge dem stilpoäng.
Citera
2015-03-07, 21:04
Medlem
Första 18-hålaren idag, 78 gånger träffade jag bollen plus två plikt, får väl ses som klart godkänt. Konditionen på banan var verkligen bra för att vara i början av mars (Landskrona).
Citera
2015-03-08, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Är du ute efter ryggont och knäproblem är dessa båtar ett bra val
Får dock ge dem stilpoäng.

Vad skulle göra att Nike's sko framkallar mer knä- och ryggproblem än någon annan ska på marknaden? Om något skulle jag säga att Adidas och Puma verkar göra klena skor utan ordentlig stadga och sula.
Citera
2015-03-08, 10:44
Medlem
Om ni fick välja en spelare som ni fick gå en runda med, vem skulle det vara då?

Mitt val skulle falla på Phil Mickelson, känns som en riktigt skön personen och slutar aldrig imponera med sina konstslag.
Citera
2015-03-08, 11:09
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Om ni fick välja en spelare som ni fick gå en runda med, vem skulle det vara då?

Mitt val skulle falla på Phil Mickelson, känns som en riktigt skön personen och slutar aldrig imponera med sina konstslag.
Ben Hogan!
Citera
2015-03-08, 18:15
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie

Jag skulle välja Tiger även om han skjuter 80 och duffar chippar. Släng in Larry David i den bollen också innan han blir för gammal.
Citera
2015-03-09, 22:04
Medlem
Pratade med Jesper Parnevik idag lite om hans medlemskap på Medalist i Florida. Han sa att vem som helst kunde bli medlem där, men att det var kö för tillfället. Kostade 100 dollar att spela greenfee med en medlem, 400 utan. Glömde dock fråga vad medlemskapet på själva klubben kostade.
Citera
2015-03-10, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Pratade med Jesper Parnevik idag lite om hans medlemskap på Medalist i Florida. Han sa att vem som helst kunde bli medlem där, men att det var kö för tillfället. Kostade 100 dollar att spela greenfee med en medlem, 400 utan. Glömde dock fråga vad medlemskapet på själva klubben kostade.

JAg som tycker det att 4400:- är saftigt för medlemskap på klubben å spela så mycket man vill utan extra kostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in