2018-03-06, 17:19
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTF
Kan verkligen rekommenderas, betalade 180:- och nu har man järnkoll på hur långt man slår, känns aningen värdelöst att spela med golfklocka men inte veta exakt hur långt man slår med respektive klubba. Sjukt vad det kliar i fingrarna nu!

Fast med golfklocka får du riktiga mått istället för beräknade. Slå 10 bollar med en klubba från "rätt" avstånd på fairway in på green, då får du både carry och rull. Dock, det kan ju vara bra att utifrån Trackman ha en hum om var på fairway man ska börja för att kunna stämma av sina längder.
Citera
2018-03-11, 20:09
Medlem
Jannebigplays avatar
Jag håller på att dö just nu! Brinner i fingrarna och hade kollat väderleken hela förra veckan, stod att att nu äntligen kommer våren med plusgrader. Vad händer då tror ni?!?! "Våren dröjer" 20cm snö väntar och krigsrubriker i aftonbladet. Hur länge orkar man vänta? Har lust att lägga mig i koma och vakna upp om en månad istället.
Citera
2018-03-21, 06:59
Medlem
Ser ut att bli lite bättre väder nu Abstinensen är enorm..
Citera
2018-04-03, 16:49
Medlem
Jannebigplays avatar
Då kan vi börja räkna ner nästan! Ska bli drömväder i helgen med 10+ och jag och polarna kommer premiärspela. Kommer spela på en bana som har haft öppet på vintern men förhoppningsvis är den i bra skick och jag kan se att den är nästan fullbokat på lördagen. Sommargreener men vagnförbud och utslag från matta är det som gäller.
Citera
2018-04-03, 19:14
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Då kan vi börja räkna ner nästan! Ska bli drömväder i helgen med 10+ och jag och polarna kommer premiärspela. Kommer spela på en bana som har haft öppet på vintern men förhoppningsvis är den i bra skick och jag kan se att den är nästan fullbokat på lördagen. Sommargreener men vagnförbud och utslag från matta är det som gäller.

Återkom gärna med en recension efteråt
Citera
2018-04-04, 21:46
Medlem
Hawxs avatar
Ja abstinensen är helt enorm nu. Ryktas om en öppning nere i Halland till helgen, får bli ett besök således vädret håller. Köpt nya klubbor med, gissa om jag vill ut!!
Citera
2018-04-07, 16:28
Medlem
Jannebigplays avatar
Då var premiären avklarad. Banan som spelades var Lindö Äng som är en av få banor hos Golfstar som även har öppet på vintern. Utslagen skedde från matta och det var vagnförbud men trots detta så var samtliga tider mellan 9-15 fullbokade, folket var sugna på golf helt enkelt. Tack vara anstormningen av bokningar hade golfstar gått ut innan och varnat om att det fortfarande fanns snö kvar på banan och att banan var blöt.

Hur var banan då? Det var mycket mindre snö än väntat, några fläckar här och där förutom på ett hål. Men vattnet.... Herregud, hade jag inte haft vattentäta skor hade det varit kört. Polaren hade det inte så han drog hem efter 9 hål. Det var rena rama waterworld därute och bollen rullade verkligen 0 meter, greenerna var också väldigt blöta vilket resulterade i pluggade bollar vid inspel. Den blöta banan satte sig även i hjärnan vilket gjorde att man inte gärna ville skita ner sina kläder eller klubborna för mycket men trots detta skramlade jag ihop 15p efter 9 hål vilket får anses ok.

Jag rekommendera inte att åka och spela här just nu, dock kan man hoppas att banan ska ha torkat upp till nästa helg, har vi riktig tur kanske en riktig bana öppnar?!?
Citera
2018-04-07, 18:16
Medlem
ycwms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Jag rekommendera inte att åka och spela här just nu, dock kan man hoppas att banan ska ha torkat upp till nästa helg, har vi riktig tur kanske en riktig bana öppnar?!?

Tyvärr lär det tidigast ske omkring månadsskiftet i Stockholmsområdet
Citera
2018-04-07, 22:37
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm

Det är vansinne! En hel månad rakt ner i toaletten. Fruktansvärt.
Citera
2018-04-09, 16:20
Medlem
Nyinflyttad till Göteborg/Mölndal och funderar på vilken bana man skall bli medlem på..?
Har hittat nedan klubbar. Kan någon ge mig +/- om hur jag ska välja. Prismässigt mot kvalitet på bana etc. Bor i mölndalsområdet..

Mölndal GK
Årsavgift: 5.800:- fullvärdig medlem

Delsjö GK
Årsavgift: 6.500:-
Insats: 15.000:-
Inträde: 7.500:-
Totalt: 29.000:- fullvärdig medlem

Hills GK
Årsavgift: 10.200:- fullvärdig medlem

Göteborgs GK
Årsavgift: 4.800:- fullvärdig medlem.

Jag tror att jag hittat rätt info men uppdatera mig gärna om jag har fel..

/BnH
Citera
2018-04-10, 13:23
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ycwm

Kungsängen siktar på att öppna helgen 21-22 april som det ser ut nu åtminstone.
Citera
2018-04-10, 16:16
Medlem
FTFs avatar
Kul med lovande väder i Stockholmsområdet! Skall tydligen bli 16-18 grader varmt nästa vecka enl. långtidsprognosen.

Över till annat; någon som har bra koll på skaft?
Jag har problem med att jag slår Fw3 bättre än driver sett till snittet.
Spelar en Cobra LTD Fw3 på 13.5 graders loft, skaft Aldila Rouge Black 70, 74gr stiff. Ca 230-250m carry och i princip spikrakt.

Drivern är en Cobra F7 som spelas 9.5 grader, skaft Fujikura Pro 60 Stiff, 63gr. Får inte alls samma bollbana med drivern som med Fw3. Min fundering är om jag skulle vinna på att ha ett tyngre/hårdare skaft på drivern? Just nu är drivarna sådär, när jag väl får en bra träff (typ varannan boll) så ligger jag runt 250m carry.

Skulle såklart må bra av en custom fitting, men tänkte om någon har bra koll som kan komma med input. Skulle vilja ha 250/270m carry på fw3/driver, rakt såklart.
Senast redigerad av FTF 2018-04-10 kl. 16:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in