2018-02-09, 09:39
Medlem
colberttts avatar
Jag älskar att Antonio fungerar som en slags sannings-sägare. Anna ljuger om problem A, och något senare kommer Antonio och säger sanningen om problem A. Exempel: Anna säger att lägenheten i Spanien tillhör henne med familj - Antonio säger att så inte är fallet, utan att lägenheten tillhör farfar (svärfar). Exempel 2: Anna säger att det inte är säkert att de skall flytta, de bara har lägenheten på Hemnet ”för att” ”ifall att rätt köpare kommer och betalar rätt summa”. Antonio säger att så inte är fallet, utan de skall flytta för att ”börja på ny kula.”

Anna, ha koll på sonens livesändningar! Han förstör dina lögner!!!
Citera
2018-02-09, 09:46
Medlem
colberttts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
För övrigt gjorde jag en beräkning på boendekostnader på pomonagatan. Över 22.000 i månaden med avgifter, räntor och amorteringar.....!!!!!!!
Nu betalar de säkert inte så mycket då svärfar äger bostaden till största del...men han kanske har börjat kräva in fulla kostnaden?

Hur har du räknat då? Det låter ju helt orimligt.

För övrigt ligger lägenheten kvar på Hemnet. Men vad är det för jävla urna de har i fönstret? Ligger Annas mamma i den?
Citera
2018-02-09, 11:13
Medlem
Killthepoors avatar
Såååå mina vänner.
Nu har jag haft rn liten terapisession med mig själv och insett att ja,jag är aningen besatt av ’Tunnan’ och denna tråd och det är bara att acceptera mitt handikapp och omfamna detta faktum.
Så nu är jag tillbaka på Flashback efter 5 år? Bara för att ge mig in i denna tråden, haha Och det känns för jäkla bra att vara tillbaka faktiskt.
Jag ska nu försöka förstå hur minfil används så jag kan lägga upp lite gotte åt er.
Citera
2018-02-09, 11:14
Citat:
Ursprungligen postat av colberttt
Hur har du räknat då? Det låter ju helt orimligt.

För övrigt ligger lägenheten kvar på Hemnet. Men vad är det för jävla urna de har i fönstret? Ligger Annas mamma i den?
Lån på 6.5 mille är inte billigt 😁
Gjorde en kalkyl hos mäklaren. Är ju en månadsavgift på över 60000.

Kopierade kalkylen;

på ditt boende
Lånebelopp
5 780 000,00
Belåningsgrad
85,0 %
Räntesats
2,05 %
Effektiv ränta
2,07 %
Amortering
2 %
Räntesatsen ovan är den aktuella listräntan för lån bundet på 3 månader. Swedbank använder sig av individuell prissättning. Sparbankerna kan ha andra priser och erbjudanden.

Uppskattat månadsbelopp
Räntekostnad
6 912,00
Amortering
9 633,00
Månadsavgift
6 144,00
Månadsbelopp
22 689,00
Före skattereduktion (30 %)
22 689,00
25 651,00
Citera
2018-02-09, 11:15
Medlem
Citat:
Nja...journalsystemet från socialtjänsten följer inte med (jobbar på socialtjänsten) vid anmälningar kan vi begära ut journaler från tidigare kommuner om det bedöms vara nödvändigt dock måste föräldrarna godkänna detta om man ska kunna bedriva utredningen enligt 11:1 I socialtjänstlagen. Nekar de och man känner att man vill gå vidare ändå måste man kunna motivera varför så kan man mot deras vilja begära in tidigare journaler och då bedriva utredning enligt 11:2 dvs "under tvång" vilket iofs skulle vara berättigat i detta fall😊

För övrigt gjorde jag en beräkning på boendekostnader på pomonagatan. Över 22.000 i månaden med avgifter, räntor och amorteringar.....!!!!!!!
Nu betalar de säkert inte så mycket då svärfar äger bostaden till största del...men han kanske har börjat kräva in fulla kostnaden?

Nja.... Nu har ju dömd och finns i kriminalregistret. Han fyller dessutom 18år i sommar. Föräldrarna kan inte rädda honom längre.
22.000???? Vad får du den summan ifrån? Beror väl på hur mycket lån de har.
Citera
2018-02-09, 11:15
Medlem
Killthepoors avatar
https://minfil.org/v3697adfb9/B6CBF2...DEBFFFCFAD.png

https://minfil.org/wf6b77d4b9/D1A983...A5D7D2F7EE.png
Citera
2018-02-09, 11:17
Medlem
Citat:
Lån på 6.5 mille är inte billigt 😁
Gjorde en kalkyl hos mäklaren. Är ju en månadsavgift på över 60000.

Kopierade kalkylen;

på ditt boende
Lånebelopp
5 780 000,00
Belåningsgrad
85,0 %
Räntesats
2,05 %
Effektiv ränta
2,07 %
Amortering
2 %
Räntesatsen ovan är den aktuella listräntan för lån bundet på 3 månader. Swedbank använder sig av individuell prissättning. Sparbankerna kan ha andra priser och erbjudanden.

Uppskattat månadsbelopp
Räntekostnad
6 912,00
Amortering
9 633,00
Månadsavgift
6 144,00
Månadsbelopp
22 689,00
Före skattereduktion (30 %)
22 689,00
25 651,00
Du har inte köpt ditt boende va🤔
Citera
2018-02-09, 11:22
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensomvet1632
Nja.... Nu har ju dömd och finns i kriminalregistret. Han fyller dessutom 18år i sommar. Föräldrarna kan inte rädda honom längre.
22.000???? Vad får du den summan ifrån? Beror väl på hur mycket lån de har.
Fast nu var det någon som nämnde just socialtjänstens journaler.
22.000 är baserat på att man lånar 85% av det pris som bostaden ligger ute för nu.
Och om du läser vidare ser du att jag spekulerar i att familjen förmodligen inte betalar någon större summa. Det troliga är väl att de inte har betalat något mer än månadsavgift eftersom svärfar äger bostaden till 95 procent. Och den kostade ju inte fullt så mycket när den köptes antar jag. Använde bankens kalkyler för övrigt.
Citera
2018-02-09, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensomvet1632
Du har inte köpt ditt boende va🤔
Jo på men mitt boende kostade inte över 6 mille.
Och vi har betydligt fler kostnader i vårat boende än det är där, ingen månadsavgift men kostnader för sopor *vilket ingår på pommonagatan* värme, vägavgift, sotning mm.
Som sagt använde den kalkyl som bank/mäklare tillhandahåller. Den utgår från att man lägger 15% i kontantinsats men om man tar blancolån på den ökar ju månadskostnad. Räntan kan ju stiga också. På banken vill de att man har täckning för uppemot 7% för att gå lån.
Och numera utgår man från att man de facto amortera och inte bara betalar ränta. Därav se höga kostnaden.

Våra amorteringskrav
Alla nya bolån med en belåningsgrad över 50 procent, det vill säga lån i förhållande till bostadens värde, ska amorteras.
För belåningsgrad över 70 procent ska du amortera minst 2 procent av total skuld varje år.
Vid en belåningsgrad på 70 procent eller lägre kan du tillsammans med banken komma överens om en annan amortering, dock lägst 1 procent.
Nytt amorteringskrav 2018
Från 1 mars 2018 införs skärpt amorteringskrav. Det innebär att du som tar nya bolån och lånar mer än 4,5 gånger din bruttoårsinkomst ska amortera minst 1 % utöver nuvarande krav.
Citera
2018-02-09, 11:38
Citat:
Ursprungligen postat av Killthepoor
https://minfil.org/v3697adfb9/B6CBF2...DEBFFFCFAD.png

https://minfil.org/wf6b77d4b9/D1A983...A5D7D2F7EE.png

Tänk om Anna slagit igenom på riktigt och blivit en hyllad stjärna. Fy fan, vad dryg hon hade blivit då!

Var inget fel på tänderna tidigare, fattar inte varför hon behövde fixa dem?

Välkommen tillbaka efter ditt 5-åriga uppehåll. Anna är nog stolt över att ha fått dig tillbaka.
Citera
2018-02-09, 11:51
Medlem
Citat:
Fast nu var det någon som nämnde just socialtjänstens journaler.
22.000 är baserat på att man lånar 85% av det pris som bostaden ligger ute för nu.
Och om du läser vidare ser du att jag spekulerar i att familjen förmodligen inte betalar någon större summa. Det troliga är väl att de inte har betalat något mer än månadsavgift eftersom svärfar äger bostaden till 95 procent. Och den kostade ju inte fullt så mycket när den köptes antar jag. Använde bankens kalkyler för övrigt.

Jag tog upp utifrån socialtjänsten och alla deras utredningar samt alla deras insatser i hemmet samt Antonios stödperson detta följer EJ med över kommun gränserna och det är nog det som de kallar att de börjar på ny kula
Citera
2018-02-09, 12:03
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Jag tog upp utifrån socialtjänsten och alla deras utredningar samt alla deras insatser i hemmet samt Antonios stödperson detta följer EJ med över kommun gränserna och det är nog det som de kallar att de börjar på ny kula

Ja precis.. men någon påpekade att de var dumma som inte fattade att det hängde med...och därför försökte jag pedagogiskt förklara hur det fungerar... men det gick tydligen inte fram...

Det tragiska är att de inte fattar att det inte spelar någon roll för just dem om journaler följer med eller ej. Mamma Book är ju "offentlig person" och det bästa här vore väl om hon tonade ner sig lite och backade men istället så vräker hon på...pinsamt är bara förnamnet och varför varför varför kan jag inte bara sluta läsa i den här tråden???? Men hon är väl som en bilolycka är för många andra (inte jag, jag vill absolut inte stanna och glo på olyckor ) att man inte kan låta bli
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in