2018-02-09, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Jo på men mitt boende kostade inte över 6 mille.
Och vi har betydligt fler kostnader i vårat boende än det är där, ingen månadsavgift men kostnader för sopor *vilket ingår på pommonagatan* värme, vägavgift, sotning mm.
Som sagt använde den kalkyl som bank/mäklare tillhandahåller. Den utgår från att man lägger 15% i kontantinsats men om man tar blancolån på den ökar ju månadskostnad. Räntan kan ju stiga också. På banken vill de att man har täckning för uppemot 7% för att gå lån.
Och numera utgår man från att man de facto amortera och inte bara betalar ränta. Därav se höga kostnaden.

Våra amorteringskrav
Alla nya bolån med en belåningsgrad över 50 procent, det vill säga lån i förhållande till bostadens värde, ska amorteras.
För belåningsgrad över 70 procent ska du amortera minst 2 procent av total skuld varje år.
Vid en belåningsgrad på 70 procent eller lägre kan du tillsammans med banken komma överens om en annan amortering, dock lägst 1 procent.
Nytt amorteringskrav 2018
Från 1 mars 2018 införs skärpt amorteringskrav. Det innebär att du som tar nya bolån och lånar mer än 4,5 gånger din bruttoårsinkomst ska amortera minst 1 % utöver nuvarande krav.
Gumman... De har bott där i över 15år och om de köpte lägenheten så kostade den inte mer än någon mille. Varför håller du på att orerar om lagstiftning som kommer 1 mars? De har ju inget med familjen Book att göra.
Citera
2018-02-09, 12:15
Medlem
Killthepoors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Tänk om Anna slagit igenom på riktigt och blivit en hyllad stjärna. Fy fan, vad dryg hon hade blivit då!

Var inget fel på tänderna tidigare, fattar inte varför hon behövde fixa dem?

Välkommen tillbaka efter ditt 5-åriga uppehåll. Anna är nog stolt över att ha fått dig tillbaka.

Tackar tackar! Ja det måste man ändå se som en bedrift

Notera att bilden till höger är ”precis nytagen” (med 50 filter)
Och att hon minsann stod som segrare 1a säsongen ever i hela världen.
Dessutom ställer jag mig lite tveksam till att hon väger 58 kg.
Citera
2018-02-09, 12:33
Medlem
nickomyras avatar
[quote=fruOl|63175500

För övrigt gjorde jag en beräkning på boendekostnader på pomonagatan. Över 22.000 i månaden med avgifter, räntor och amorteringar.....!!!!!!!
Nu betalar de säkert inte så mycket då svärfar äger bostaden till största del...men han kanske har börjat kräva in fulla kostnaden?[/QUOTE]

Då har du beräknat åt helvete fel !! De köpte lyan för 15 år sedan ! Varför tror du då att de skulle betala så mkt idag på lån och amorteringar ?!
Citera
2018-02-09, 12:35
Citat:
Ursprungligen postat av Killthepoor
Tackar tackar! Ja det måste man ändå se som en bedrift

Notera att bilden till höger är ”precis nytagen” (med 50 filter)
Och att hon minsann stod som segrare 1a säsongen ever i hela världen.
Dessutom ställer jag mig lite tveksam till att hon väger 58 kg.

Jo, det undgår ingen. Jag tycker det är intressant hur man kan köpa alla komplimanger man får på sådana filtrerade bilder. Man vet ju att man levererar en lögn.
Var det inte 58 kg hon vägde när hon vann BL? Sedan dess har hon ju gått upp mer än 2 kg. Det är ju uppenbart. Å andra sidan förstår jag inte hennes fixering vid vikten, det var väl insidan som var viktigast?
Citera
2018-02-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingensomvet1632
Gumman... De har bott där i över 15år och om de köpte lägenheten så kostade den inte mer än någon mille. Varför håller du på att orerar om lagstiftning som kommer 1 mars? De har ju inget med familjen Book att göra.

Men förstår du inte att fru Ol visar på hur mycket lägenheten kommer att kosta för ev,ny köpare?
Lägenheten kan nog bli svårsåld med dessa höga kostnader,men,men,vem vet,kanske något hängivet fan av Bookskan tycker det är värt det.
Citera
2018-02-09, 14:12
Medlem
Citat:
https://minfil.org/v3697adfb9/B6CBF2...DEBFFFCFAD.png

https://minfil.org/wf6b77d4b9/D1A983...A5D7D2F7EE.png

När la hon in detta på IG?
Citera
2018-02-09, 14:26
Medlem
Killthepoors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faglum
När la hon in detta på IG?

Idag runt 10 snåret
Citera
2018-02-09, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Gumman!@??

Ok..lille vän...Du får nog läsa om och läsa rätt.

Du babblar om nåt du INTE vet nånting om nu. Lilla gumman. Påstår du fortfarande att deras månadskostnader för deras boende är 22k?
Citera
2018-02-09, 15:00
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Men förstår du inte att fru Ol visar på hur mycket lägenheten kommer att kosta för ev,ny köpare?
Lägenheten kan nog bli svårsåld med dessa höga kostnader,men,men,vem vet,kanske något hängivet fan av Bookskan tycker det är värt det.

Nej jag förstår fortfarande inte varför det var av intresse ?
De flesta har ju redan något att sälja , dvs mkt att lägga in i kontantinsats .. och då blir det genast en helt annan månadskostnad .
Möjligtvis svårt att sälja pga att de än så länge bara vill ha VIPvisningar och inte har några inbjudande bilder . Men annars så nej , bostadsmarknaden i Sthlm går inte nedåt längre . Fortfarande bostadsbrist & Solna är attraktivt & lägre skatt .
Citera
2018-02-09, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Nej jag förstår fortfarande inte varför det var av intresse ?
De flesta har ju redan något att sälja , dvs mkt att lägga in i kontantinsats .. och då blir det genast en helt annan månadskostnad .
Möjligtvis svårt att sälja pga att de än så länge bara vill ha VIPvisningar och inte har några inbjudande bilder . Men annars så nej , bostadsmarknaden i Sthlm går inte nedåt längre . Fortfarande bostadsbrist & Solna är attraktivt & lägre skatt .

Håller med föregående talare. Deras lägenhet är väl inte dyrare än någon annans.
Citera
2018-02-09, 15:37
Medlem
Citat:
Idag runt 10 snåret
Och där fick hon chansen att gå lite bananas i kommentarerna och ge en känga igen åt Tilde de Paula.
Citera
2018-02-09, 16:22
Medlem
Killthepoors avatar
Herregud vad är det med människan. Går helt bananas över en sån obetydlig kommentar. När alla andra skrivet ”du är så fiiiiiiiin Anna” ”bästa Anna” ”stark är du” Bla Bla bla (spyr lite i munnen över det helt ofattbara hjärntvättade fjäsket där inne) så väljer Tunnan att fokusera och lägga krut på den enda kommentaren som är ”spydig” och allt var den nu var enligt Booken.
https://minfil.org/x5C275d6b6/4E72A3...0E4092454.jpeg

https://minfil.org/wbC478d0bf/588388...9B5791091.jpeg

https://minfil.org/vdC570d4b9/C503D1...328533AA3.jpeg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in