2018-01-11, 21:44
Medlem
S.Kandals avatar
Nu har valrörelsen påbörjats!

Ny serie i Svt just nu: "Den svenska välfärden". I dagens avsnitt behandlas vården. Slutsatsen hittills är att det idag inte går att ge en god vård och att detta beror på den strukturomvandlig som skedde för ett antal decennium sedan. När folkhemsmodellen suddades ut och kapitalismen tog över gick allt åt skogen.

Vi kan med stor sannolik glömma att Svt vågar nämna elefanten i rummet. De intervjuade bla överläkare Magnus Lind, orkade inte lyssna på honom då jag förlorade allt intresse efter 5 minuter av detta program.. Dock efter en kvick googling dök herr Lind upp som aktiv i samhällsdebatten.

https://asikt.dn.se/asikt/debatt/sat...yktingboenden/

Skickligt men ack så tröttsamt av svt
Senast redigerad av S.Kandal 2018-01-11 kl. 21:54.
Citera
2018-01-11, 22:58
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Nu har valrörelsen påbörjats!

Ny serie i Svt just nu: "Den svenska välfärden". I dagens avsnitt behandlas vården. Slutsatsen hittills är att det idag inte går att ge en god vård och att detta beror på den strukturomvandlig som skedde för ett antal decennium sedan. När folkhemsmodellen suddades ut och kapitalismen tog över gick allt åt skogen.

Vi kan med stor sannolik glömma att Svt vågar nämna elefanten i rummet. De intervjuade bla överläkare Magnus Lind, orkade inte lyssna på honom då jag förlorade allt intresse efter 5 minuter av detta program.. Dock efter en kvick googling dök herr Lind upp som aktiv i samhällsdebatten.

https://asikt.dn.se/asikt/debatt/sat...yktingboenden/

Skickligt men ack så tröttsamt av svt

Ekonomiekot gjorde en liknande grej idag när man av någon jävla outgrundlig anledning fann det angeläget att bibringa svenska radiolyssnare nyheten att Walmart beslutat höja lägstalönerna till 11 dollar i timmen, BBC uppges vara källa, "bakgrunden är bland annat hårdare konkurrens om arbetskraften". Jaha kan man ju tänka om detta, det var ju fullständigt ointressant. Men just för att det är så fullständigt ointressant information för svenska radiolyssnare blir man fundersam. Enda anledningen jag kan komma på är att public service vill skicka in en passning om att dumma, dumma, dumma Trump är en komplett idiot som försvårar för den åtråvärda resursen invandrad lågstatusarbetskraft att ta sig in i USA. Denna min misstanke bekräftas, tycker jag, av själva källan till den nyhet ekonomiekot tydligen tyckte var så utomordentligt viktig att förmedla. Walmart tillkännager nämligen att orsaken till höjningen av lägstalönerna, tillsammans med andra saker som förbättrad föräldraförsäkring exempelvis är resultatet av den skattereform Trump drivit igenom. Men det vill naturligtvis inte svensk statsradio berätta. Enligt svensk statsradio är det visst viktigare att svenska radiolyssnare förblir förankrade i uppfattningen att Trump är dum, dummare, dummast än att rapportera korrekt.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...?programid=178

Citat:
BENTONVILLE, Ark. – Jan. 11, 2018 – Today, Walmart announced plans to increase the starting wage rate for all hourly associates in the U.S. to $11, expand maternity and parental leave benefits and provide a one-time cash bonus for eligible associates of up to $1,000. The company is also creating a new benefit to assist associates with adoption expenses. The combined wage and benefit changes will benefit the company’s more than one million U.S. hourly associates.

“Today, we are building on investments we’ve been making in associates, in their wages and skills development,” said Doug McMillon, Walmart president and CEO. “It’s our people who make the difference and we appreciate how they work hard to make every day easier for busy families.”

He added, “We are early in the stages of assessing the opportunities tax reform creates for us to invest in our customers and associates and to further strengthen our business, all of which should benefit our shareholders.
https://news.walmart.com/2018/01/11/...parental-leave

FAKTUM är att "hårdare konkurrens om arbetskraften" överhuvudtaget inte nämns. Jösses. Och nyss stod Jan Helin i statstv och orerade om vikten av att stoppa fake news och om hur viktig public service är i detta demokratiräddande värv. Jösses.
Citera
2018-01-12, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Jag citerade för en tid sedan ett debattinlägg från en helfnoskig lektor som "i protest"skulle sätta sitt barn i en vit skola i vilken endast svenskar går bara för att alla andra svenska föräldrar utnyttjar det fria skolvalet till just detta. Här ett ytterligare debattinlägg på temat men med en väsentligt mer verklighetsförankrad ståndpunkt.

Jag undrar just hur många dysfunktionella skolor det finns i Sverige som inte har välsignats med mångkultur. Vågar man gissa på nära nog noll till antalet? Skribenten vill således ha rätten att välja bort mångkulturen åt sina barn/barnbarn. Tyvärr sägs ej detta rent ut i inlägget men ingen läsare av DN torde ha minsta svårighet att förstå exakt vilka skolor som avses. Noterbart är för övrigt att fördelningen håller med/håller inte med är exakt samma (76/24) som var fallet med den fnoskige lektorns debattinlägg. Det verkar således statistiskt bevisat att svindlande 24% av DN:s läsarkrets verkligen vill att deras barn inte ska kunna undkomma tvångsintegration. Fascinerande! Jag stötte på Wolo hos tandläkaren för ett par år sedan då han kom med sin lille son. Wolo verkade vara väldigt kärvänlig gentemot sin avkomma. Hur skulle Wolo rösta själv angående debattinlägget om han finge göra så helt säker på bevarandet av sin anonymitet? Jag har mina misstankar.....

https://asikt.dn.se/asikt/debatt/vi-...a-valfriheten/
Det fria skolvalet är troligen en viktig orsak till att folkutbytespolitiken accepterats av medelklassen, deras barn behöver inte drabbas. Hade inte det fria skolvalet funnits hade det nog börjat knorras för länge sen i medelklassen över detta när deras barn börjat skolan. Men var det inte just detta som var den underliggande orsaken till att "borgarna" drev på för det fria skolvalet, att deras barn skulle kunna slippa de sämre skolorna? Även om det då inte hade utvecklats till den nationella katastrof det är i dag.
Men som i Malmö där det finns en ökande brist på "bra" skolor så har priset på identisk hus kunnat skilja på minst en miljon beroende på vilken sida om skolupptagningsområde de ligger, typ om det finns på Kroksbäckssidan eller på Limhamnssidan.
Senast redigerad av Efterdradd 2018-01-12 kl. 12:15.
Citera
2018-01-12, 13:37
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Katerina Janouch är som vanligt duktig att ta pulsen på vanligt folk i Sverige. I sitt inlägg "Så radikaliseras en liberal" får vi i en intervju en läskig men ej förvånande insikt i hur allt fler känner hur hatet sipprar fram:

Ja, det där känner man igen sig i. Gråt, tandagnisslan och djup förtvivlan börjar lägga sig som en våt filt över det så annars fredsälskande och toleranta svenska folket. Samtidigt råder en förvirring, vem ska hatet gå ut över? Invandrarna eller politikerna? Hjärnan säger politikerna men hjärtat säger båda. Hatet är inte rationellt.

Vad svarar medierna på dessa små glimtar i svenskarnas psyke? För nog måste godhetsknarkarna ha en liten insikt djupt inne att något pyr i stugorna?

Jag själv börjar faktiskt bli orolig, på riktigt.

Kriminella och slödder skall hem till sina #Shitholecountries, och därefter skall resten gradvis ledas ut med fuzzy wuzzy strategier som "kretsloppsmigration" osv. Det kirrar vi. Viktigast är att väcka och "radikalisera" den felprogrammerade Svensson.

Det är bra att allvaret i läget börjar registreras i fredagsmyset nu. Gläder mig också att termer som "Alt-right" letat sig in i etablissemangets mardrömmar, för det är dit vi är på väg, och det är viktigt att dessa begrepp och tankar normaliseras nu. Att fundamentet byggs. Det är så man resonerar inom rörelsen. Vitt folk måste ledsagas ur sin psykos varligt och metodisk, med propaganda, memes, gradvis slipad egg i debatten osv. Detta är en process som kommer löpa parallellt med sönderfallet i samhället, och när det är dags, så kommer folk att ha det värsta emotionella skuldklägget rensat ur artärerna, redo för att acceptera handling.

Min förhoppning är att det skall bli en "upprensning" med moderation. Jag är ingen hard liner, men allt beror på de steg som tas nu. Vem vet hur det ser ut om tio år? Det råder fullt krig emot dessa uppvaknande impulser, ifrån globalistiska teknokrater och deras armada av skuldtrippade eller helt enkelt cocoonade vitingar. Detta är i sanning en brytningstid.

Jag råder er att ta in utländsk alternativmedia, och tankarna ifrån denna miljö, för om ni mest håller er till våra outlets, och journalistsnacket här, eller det "intellektuella" med läderlappar på armbågarna, så missar ni mycket av de skeenden som verkligen driver hem insikten om att det råder fullt krig. Någon ryggade förskräckt tillbaka för några veckor sedan när jag postade Engelsk rasblandar-reklam. Vi har inte råd med sådan ignorans nu.

Jag skulle råda de äldre att hålla för näsan och studera /pol/ tex, bara som ett experiment. Där finner man den ofiltrerade sanningen, och också den råaste clashen mellan unga, friska sinnen på vår sida, och alla spyor ifrån vänstern och minoriteter och deras aktivistgrupper, så som BLM, Correct the record, Shareblue och naturligtvis JIDF och liknande. Soros pengar går delvis till dessa aktiviteter. Man kan lära sig en hel del av att studera disinfo och demoraliseringskampanjer på sådana anonyma ställen, som våra ungdomar utsätts för dagligen. De har nästan utvecklat ett sjätte sinne för att upptäcka och nämna denna disinfo, bortom de uppenbara BBC-trådarna med idelig "how can white boys even compete" propaganda som kulsprutepeppras ut för att skita ner forumen och försvåra verklig konversation. Det råder fullt krig.
Citera
2018-01-12, 15:12
Medlem
orrtupps avatar
Igår diskuterade man Någonstansare och Varsomhelstare i Studio Ett.http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6859897

Barrling fick först prata lite om sin essä i Kvartal därefter debatterade en pressad och osäker Greider med en belåten Lars Trädgårdh.

Greider motsatte sig förstås begreppen även om han i mina ögon motsade sig själv lite när han istället menade att man kunde hitta på ett begrepp för en konflikt mellan de som har makt och de som känner sig maktlösa.

Motsättningen i det han säger består enligt mitt sätt att se att Någonstansarna just känner sig maktlösa och överkörda, jag tror att Greider helt enkelt inte tycker om Goodharts problembeskrivning eftersom han inser kraften i den eftersom den stämmer.

Alla medverkande var överens om att debatten håller på att vända, Trädgårdh beskrev det som en tillnyktring medan Greider var rädd för "kantringen" mot nationalism.
Senast redigerad av orrtupp 2018-01-12 kl. 15:46.
Citera
2018-01-12, 15:32
Medlem
Droidlifes avatar
CNN i fullt sperg mode. The memes write themselves.

paul mudd "I'm a proud shitholer"
https://www.youtube.com/watch?v=uW1sfRdfPj4

This is not the country of 'Pepe the frog' - CNN Don Lemon show
https://www.youtube.com/watch?v=PFL627o8BAQ

https://i.imgur.com/lhMaLDU.jpg

https://i.imgur.com/xnCdBev.png

Rensa nu inte detta, mods!

Det jag säger är inte "high brow" som tråden i övrigt ( https://www.youtube.com/watch?v=18JmieM8SFc ), där ni försöker reda upp rådande garnnystan, men mycket viktigare än ni anar. Viktigare än all stel, unken gammal skit som håller på att brinna ut i vår medelålders generation. Det som sker där är som en skyddad verkstad där folk som tror att de är relevanta fortfarande gaggar på. De som är relevanta är ungdomarna. De är de som kommer att rädda er. Pjäserna på bordet nu kommer snart att knockas av.

Kidsen är way ahead of you goys.

https://www.youtube.com/watch?v=o9x3cz02BWc
https://i.imgur.com/d1evvwK.gif

(Threadly reminder att historien tenderar att spela ut cykliskt...)
Senast redigerad av Droidlife 2018-01-12 kl. 15:52.
Citera
2018-01-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
CNN i fullt sperg mode. The memes write themselves.

paul mudd "I'm a proud shitholer"
https://www.youtube.com/watch?v=uW1sfRdfPj4

This is not the country of 'Pepe the frog' - CNN Don Lemon show
https://www.youtube.com/watch?v=PFL627o8BAQ

https://i.imgur.com/lhMaLDU.jpg

https://i.imgur.com/xnCdBev.png

Rensa nu inte detta, mods!

Det jag säger är inte "high brow" som tråden i övrigt ( https://www.youtube.com/watch?v=18JmieM8SFc ), där ni försöker reda upp rådande garnnystan, men mycket viktigare än ni anar. Viktigare än all stel, unken gammal skit som håller på att brinna ut i vår medelålders generation. Det som sker där är som en skyddad verkstad där folk som tror att de är relevanta fortfarande gaggar på. De som är relevanta är ungdomarna. De är de som kommer att rädda er. Pjäserna på bordet nu kommer snart att knockas av.

Citat:
Motsättningen i det han säger består enligt mitt sätt att se att Någonstansarna just känner maktlösa och överkörda, jag tror att Greider helt enkelt inte tycker om Goodharts problembeskrivning eftersom han inser kraften i den eftersom den stämmer.

Greider är det som i kinesiska internetdiskussioner kallas vit vänster vilket tydligen är ett kraftigt nedsättande uttryck. Fenomenet beskrivs på ett kärnfullt sätt av Black Pigeon.

https://www.youtube.com/watch?v=1zoomb3qptg

"WHITE LEFT" : China's New Internet INSULT - Bugmen BTFO - Inledningen framstår som rabiat och överdriven men när man lyssnat någon minut så kommer den överraskande poängen.

Vad gäller hight brow så är vi germaner som för en diskussion på ett forum på andra sidan Atlanten för att vi inte skulle kunna föra den i Sverige. Se oss som Enter ur Sagan om ringen, Bok II. Ett oändligt rådslag innan handling.

Vad har Don Lemon gjort f.ö? Han ser plötsligt mycket mer afroamerikansk ut eller är det min bildskärm?
Senast redigerad av Ottokar 2018-01-12 kl. 16:35.
Citera
2018-01-12, 16:18
Medlem
Droidlifes avatar
Black Pigeon Speaks är behaglig och lättsmält utan att tumma på innehållet.

Prenumerera på hans kanal, "oldfags" i denna tråd som annars inte orkar med det unga nätet.

Haha, det är roligt som fan att kineserna (asiaterna i stort kan tänka) ser igenom våra soyboys/bugmen/kärringgubbar emot rasimen osv. "Baizu" eller liknande är termen va? Detta har diskuterats ingående. Jag anar ett skifte nu. Det finns en stor massa "sheople" i mitten, men de förändringsdrivande krafterna kommer ifrån höger och vänster, och högersidan (nationalister osv) håller på att vinna, eftersom de har verkligheten på sin sida. Detta är fascinerande och hoppingivande att följa. Det finns en djup insikt på nätets högevridna tummelplatser om att feminiseringen av västerländska män är cancer. Man förstår de bakomliggande orsakerna, i alla aspekter, och spånar på och peppar varandra kring förslag på att bryta degenereringen. NOFAP (bryta med porr), straight edge, bildning och literatur och liknande uppbyggande pepping cirkulerar här.

Mitt samlade intryck vad gäller globalism och vansinne är att dessa krafter är all in på att samla så många drones till sig som möjligt. De har inget intresse av unga mäniskor som ifrågasätter kursriktningen, och gör allt för att marginalisera dem. Men mångkultur och globalism är en best med komplicerde organ, så du har både "illuminatis öga", där teknokrater och psykopater och hobby-transhumanister styr, och sedan ner i pyramiden en jävla massa cuckade "troende" som följer momentum, och visar attityden "Ameh! Spelar ROLL, om "den vita raaasen dör ut"). Dessa är nämnda soyboys och bugmen och feminister osv. De föreställer sig en framtid där "gammalt unket" blir irrelevant. Till viss del bär deras spaning vatten, för tekniken går åt det hållet, tillsammans med medicin, men de drar ruin över västerlandet om de i vår tid försöker impelemntera dessa "framsteg" genom att blint riva sönder allt det som västerlandet står för. All vår stabilitet. De drar fördärv över sig själva, och massimmigrationen är ju det tydligaste exemplet, även om feminism och normkritik och hela kittet naturligtvis är skadligt.

VÅR media består av en massa cocoonat innerstadsfolk som saknar kontakt med verkligheten. De lever i en fantasivärld. I ett smalt snitt av tillvaron. De är cementerade i sin oikofobiska dygdesignallering och törst efter det kosmopolitiska och progressiva. Många säkerligen som en psykologisk förlägning av deras ursprungliga flykt ifrån småstaden, till storstaden.

Vansinnet styr.
Få av dessa "city slickers" har kontakt med avigsidorna av mångkultur. De kan läsa om dem varje dag, utan att registrera.

- Only rural and suburban retards voted for Drumpf!11!!!
- Intelligent city people voted for Hillary!!!!1!!!!!
- REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE½!

https://i.imgur.com/g9N0y73.png

Våra journalister, och övre medelklassmänniskor överlag, befinner sig i ett tillstånd av konstant "slummande". Som när en överklastomte är på safari hos underklassen, fast idag är underklassen global. Jag tror att det delvis har att göra med att folk aldrig blir vuxna. De är skyddade ifrån livets hårda, kantiga sidor och anser liksom att lidande är en anomali, så alla skall räddas. Stor influens av kvinnoenergi här också. Den aspekten förtjänar ett helt kapitel. Mycket skadligt.

Edit: Det är lätt hänt att "kvinnoenergi" får en negativ laddning idag, men jag menar inte så. Den är fundamental, och ingalunda blott knuten till moderskapet. Men idag har den blivit riktad i en onaturlig riktning. Det blir knas i systemet. Den kvinnliga blicken är nära, till centrum och det absolut kritiska. Den manliga blicken skådar emot horizonten. Allt sådant har glömts idag. Virtanen hade kallat er "RASIST" och ni hade yttrat så mycket som en sådan stavelse.
Senast redigerad av Droidlife 2018-01-12 kl. 16:55.
Citera
2018-01-12, 18:14
Medlem
Citat:

Våra journalister, och övre medelklassmänniskor överlag, befinner sig i ett tillstånd av konstant "slummande". Som när en överklastomte är på safari hos underklassen, fast idag är underklassen global. Jag tror att det delvis har att göra med att folk aldrig blir vuxna. De är skyddade ifrån livets hårda, kantiga sidor och anser liksom att lidande är en anomali, så alla skall räddas. Stor influens av kvinnoenergi här också. Den aspekten förtjänar ett helt kapitel. Mycket skadligt.

På 1970-80 talen var det hela tiden telefonsvarsprogram med de ledande politikerna i landet.
Minst 2-3 gånger om året satt t.ex. Palme och andra ledande politiker och svarade på lyssnares frågor i radion.

Var har dessa utfrågningar egentligen tagit vägen?
Svaret är nog att man alldeles för rädda att fel frågor kommer att ställas, så därför avstår man från dessa tilldragelser.
Bättre fly än illa fäkta!
Citera
2018-01-12, 18:53
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
"Top kek" som kidsen säger.
Vidga vyerna ja, men ta det lugnt med jänkardyrkandet. Exakt det du håller på med har varit en våt filt över flera generationer av svenska nationalister, som inte kunnat några andra språk än svenska och engelska, och därför varit amerikaniserade och allmänt krystade.

USA är fortfarande åratal efter Frankrike, Tyskland och Italien, och med tanke på din dataspelsjargong och dina gamla memer följer du en del av den amerikanska rörelsen som ligger efter även där. Din svengelska får dig bara att framstå som nationalismens motsvarighet till SVT:s vänstersatsning Edit, där fjortisbrudar skrev på svengelska för att verka balla, men bara framstod som idioter. Skärpning.
Citera
2018-01-12, 19:04
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Deltagarna i den här tråden är vida överlägsna vad småungar håller på med. Internet i all ära, men det finns inget magiskt med det.

Medans jag håller med om att nivån i denna tråd är bland de högsta jag varit med om intellektuellt och analytiskt sätt så tycker jag inte att du ska underskatta effekten det s.k. "meme-kriget" har haft på mediakriget och hur det kommer påverka media i framtiden.

I Sverige kanske det inte har haft så stort genomslag men kulturen med Snapchat, Reddit, Instagram och andra sociala medier (4chan b.la.) är helt annorlunda i USA. Det är EXTREMT utbrett bland unga. Tiden då MSM satte agendan är i stort sätt över där borta, iallafall bland ungdomen.
Varför tror du det hetsar så extremt mycket om s.k. "Fake News" just nu?
Vad är anledningen till att det är just sociala medier som det ställs krav på att dom ska radera obekväma artiklar?

Mediakriget bedrivs främst på internet mellan gammelmedia och alternativmedia via sociala medier.

Så sett ur mitt perspektiv underskattar du internet och sociala mediers roll i frågan.

Sen kan jag hålla med om att denna tråd är en viktig del av det svenska mediakriget, tyvärr tror jag att den är alldeles för svårtsmält för många.
Det gäller att fiska upp kids med en mycket kort attentionspan.

Hur som helst, om man vinner narrativ-kriget på sociala medier så kan man forma hur de yngre ser på verkligheten. Vill man vinna mediakriget måste man få den yngre generationen med sig, då det är dessa som kommer sätter agendan när det är dags att byta ut dagens kulturmarxister.

Att sitta och hoppas att dagens media ska byta sida utan ett generationsbyte där nästa generation genomsyras av mångkulturmotstånd är nog tyvärr att hoppas på för mycket.

Det är viktigt att ha USA på sin sida som bundsförvant, om vindarna vänder i USA är inte Sverige långt efter. Som med allt annat.

Det gäller att tänka stort. Mediakriget är inte över bara för att någon tillåts skriva i [insertrandomtidning] lite då och då.
Mediakriget är över när de största tidngarna öppet står på svenskarnas sida. När de öppet fördömer mångkulturen pga hur det påverkar oss svenskar och vår kultur.
När media skiter i om mottagandet inte blir värdigt men istället argumenterar att stoppa invandringen för alldeles för många svenska kvinnor blir våldtagna.

Därför är internet en väldigt viktig faktor i mediakriget, det är här ungdomen befinner sig.
Citera
2018-01-12, 19:05
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Vidga vyerna ja, men ta det lugnt med jänkardyrkandet. Exakt det du håller på med har varit en våt filt över flera generationer av svenska nationalister, som inte kunnat några andra språk än svenska och engelska, och därför varit amerikaniserade och allmänt krystade.

USA är fortfarande åratal efter Frankrike, Tyskland och Italien, och med tanke på din dataspelsjargong och dina gamla memer följer du en del av den amerikanska rörelsen som ligger efter även där. Din svengelska får dig bara att framstå som nationalismens motsvarighet till SVT:s vänstersatsning Edit, där fjortisbrudar skrev på svengelska för att verka balla, men bara framstod som idioter. Skärpning.

Det är lungt och jag förstår vad du menar, men även om rörelsen på kontinenten är äldre, så hörs de inte av våra unga så som Amerika hörs. De må vara cringe men de är ingången för många unga, och de är viktigare idag än gamla vikingarockare. Jag brukar inte skriva i tråden, men ville bara röra om lite. Jag blev triggad av Experten10 här.

As you were...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in